Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود شبان از آغاز برداشت برگ مو از تاکستان های سر سبز شهرستان خلیل آباد خبر داد و گفت: همه روزه بیش از 40 تن برگ انگور از این شهرستان بارگیری می شود که این امر باعث ایجاد اشتغال در روستاها به مدت 50 روز و در هر روز 800 نفر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ محمود شبان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلیل آباد، پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران، اظهار داشت: با فرا رسیدن فصل بهار، فصل سرسبزی کار برداشت برگ انگور از تاکستان های شهرستان خلیل آباد آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هرساله از ابتدای اردیبهشت ماه برگ های انگور چیده شده و بعد از سورت و بسته بندی به سایر استانها بخصوص تهران جهت تهیه دلمه و سایر صنایع مانند کنسرو برگ و استفاده دارویی ارسال می شود، خاطرنشان کرد: به علت ارزش دارویی و غذایی برگ مو و افزایش متقاضی آن در بازارهای داخلی هر سال میزان برداشت آن بیشتر می شود.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد با تاکید بر اینکه در این راستا چندین مرکز جمع آوری دایر شده که همه روزه 40 کامیون به میزان 40 تن از شهرستان بارگیری می شود، تصریح کرد: این امر باعث ایجاد اشتغال در روستاها به مدت 50 روز و در هر روز 800  نفر شده است.

وی با اشاره به اینکه چیدن برخی از برگ های مو باعث توزیع صحیح و منظم مواد غذایی در اندام های بوته شده و همچنین به تهویه بیشتر و جلوگیری از فعالیت سفیدک و پوسیدگی خوشه کمک می کند، اذعان کرد:  برگ درخت انگور سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است و برای سلامت قلب و بسیاری از دستگاه های بدن مفید است.

شبان در ادامه عنوان کرد: برگ مو همچنین برای زکام و عفونت های روده، ضدعفونی کننده بسیار خوبی است و برای اینکار می توان 4 گرم برگ خشک انگور را در یک لیوان آب جوش دم کرده و دو تا سه فنجان در روز تناول کرد.

وی تشریح کرد: با توجه به اینکه برگ مو بصورت فله ای به فروش می رسد و مدت ماندگاری آن کم است این مدیریت آماده است به منظور احداث واحدهای تبدیلی و بسته بندی مناسب با ماندگاری طولانی تسهیلات مورد نیاز برای بخش خصوصی را فراهم کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: خلیل آباد برگ مو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۱۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱۱ هزار تن محصول کشاورزی در شهرستان دشتی تولید شده است

رضا کشاورز روز یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان دشتی اظهار داشت: ضرورت دارد در سال جاری که بنام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های شهرستان حمایت‌های لازم را از طرح‌هایی که ضمن رونق تولید زمینه افزایش اشتغال را نیز فراهم می‌کنند صورت دهند.

وی افزود: ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بومی شهرستان دشتی و بهبود فضای کسب و کار مورد توجه و تاکید قرار دارد و بویژه برای رونق تولید از تمام توان و ظرفیت موجود بهره ببریم.

معاون برنامه ریزی فرماندار دشتی با اشاره به جایگاه دشتی در حوزه کشاورزی خاطر نشان کرد: در بخش کشاورزی سطح زیر کشت محصولات زراعی شهرستان دشتی، ۵۵ هزار هکتار است که ۲۲ درصد سطح زیر کشت اراضی کشاورزی استان بوشهر را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه شهرستان دشتی رتبه دوم استان بوشهر در سطح زیر کشت محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داده است گفت: در یکسال اخیر ۲۱۱ هزار تن محصول کشاورزی در دشتی تولید شد که ۲۳ درصد کل محصولات استان بوشهر و رتبه سوم استان بوشهر دارد.

کشاورز ادامه داد: همچنین شهرستان دشتی در بخش تولید مواد معدنی نیز رتبه نخست با ظرفیت ۸.۷ میلیون تن در سال معادل ۳۰ درصد محصولات مواد معدنی استان بوشهر را دارد.

وی از فعالیت ۴۱ واحد معدنی در شهرستان دشتی خبر داد و بیان کرد: در حوزه کشاورزی، صنعت و گردشگری این شهرستان از ظرفیت‌های مهمی برخوردار است.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۱۴ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان بهار
  • جریمه نقدی سپاهان و ۴ باشگاه لیگ برتری/ توبیخ شجاع خلیل‌زاده
  • توبیخ شجاع خلیل زاده و جریمه ۳ باشگاه لیگ برتری
  • اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان
  • نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • صدور ۳۰۰ مجوز مشاغل خانگی در کاشمر
  • تحقق ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال خراسان رضوی
  • ۲۱۱ هزار تن محصول کشاورزی در شهرستان دشتی تولید شده است