Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@11:47:25 GMT

فراخوان چهارمین جشنواره خوشنویسی کتابت نور منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۵۱۳۵۵

فراخوان چهارمین جشنواره خوشنویسی کتابت نور منتشر شد

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علی جزایری در این باره در جمع خبرنگاران بیان کرد: این جشنواره با هدف گسترش فرهنگ قرآنی و آشنایی عمیق‌تر با کتاب الهی، برقراری ارتباط معنوی بیشتر با کتاب نهج البلاغه و سخنان امام علی (ع) برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره شامل بخش‌هایی همچون آیات قرآن کریم در ارتباط با ولایت امام علی(ع) و حکمت‌های نهج البلاغه و اشعار مدح امام علی(ع) است که کتابت آن در قالب های نستعلیق و گرایش‌های نوین (نقاشیخط) خواهد بود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام جزایری مهلت ثبت نام و ارسال تصاویر آثار را سوم خردادماه سال جاری اعلام کرد و گفت: نتایج اولیه و انتخاب آثار راهیافتگان به مرحله دوم ۱۰ خردادماه خواهد بود و به همه هنرمندانی که آثارشان به مرحله دوم راه یافته است، گواهی شرکت تعلق خواهد گرفت.

معاون شهردار اهواز افزود: رضا زدور، حسین فدایی، عبدالغفور پورعباس و کریم کیانی داوران این جشنواره هستند.

این جشنواره در سال‌های گذشته در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شد که اختتامیه و عرضه آثار نیز همزمان با روزهای پایانی ماه مبارک بود اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا اختتامیه این جشنواره متعاقبا اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها نهج البلاغه اهواز امام علی خوشنویسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نهج البلاغه اهواز امام علی خوشنویسی نهج البلاغه اهواز امام علی خوشنویسی امام علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۱۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۳ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی

شهردار منطقه ۵ شهر تهران از ثبت سه اثر تاریخی این منطقه در فهرست آثار ملی خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، داوود گودرزی با اشاره به برپایی 5 ایستگاه اطلاع رسانی ویژه گردشگران نوروزی و فعالیت 29 کانون گردشگری در منطقه 5، اعلام کرد: بیش از  4800 گردشگر در چند روز ابتدای نوروز مخاطب ایستگاههای اطلاع رسانی و استقبال این منطقه بوده اند.  

وی در ادامه بیان کرد: منطقه 5 با توجه به حضور پر برکت 13 امام زاده و  داشتن ظرفیت های تفریحی نظیر  مجموعه تفریحی باغ وحش و دریاچه ارم ،مراکز گردشگری طبیعی کن و فرحزاد هر ساله پذیرای گردشگران مذهبی و طبیعت گردان است.

گودرزی در ادامه از برگزاری چهار جشنواره شکوفه های گیلاس در اردیبهشت،جشنواره شاتوت در تابستان،جشنواره خرمالو در پاییز سال 1403 خبر داد و  گفت: از دیگر برنامه های در دست اقدام حوزه گردشگری این منطقه ، ثبت دوحسینیه سرآسیاب، نور و امامزاده شعیب (ع) در فهرست آثار ملی است. 

وی اظهار داشت: تعداد آثار ثبت شده گردشگری منطقه پنج در میراث فرهنگی تا سال گذشته 18 مورد بوده است که در اردیبهشت ماه به 21 ثبت در حوزه بناهای تاریخی و آداب و رسوم خواهد رسید.

شهردار منطقه 5 در پایان به انتشار کتابچه جاذبه های گردشگری دو زبانه (فارسی و انگلیسی)،انتشار فلش کارت های جاذبه های گردشگری منطقه 5،فیلم های گردشگری منطقه به دو زبان و ارائه نقشه های جاذبه های گردشگری منطقه،ثبت تمبر پل آجری و اجرای تورهای مجازی گردشگری اشاره کرد و اظهار کرد؛
در تلاشیم با همت همه همکاران و همراهی ستاد گردشگری شهرداری تهران با توجه به ظرفیت های مذهبی و تاریخی  موجود، حوزه های گردشگری منطقه پنج را  وسعت داده  و این منطقه به یک تفرجگاه بزرگ در تهران تبدیل شود‌.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمدید زمان ارسال آثار به جشنواره ملی رسانه‌ای «جام جوانی»
  • آثار برگزیده جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی منتشر می شوند
  • فراخوان جشنواره «شعر توحیدی» منتشر شد
  • آثار برگزیده اولین جشنواره ملی راوی خورشید اعلام شد
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی
  • جوایز جشنواره شعر «طوفان القوافی» به ۴ میلیون دینار عراق رسید
  • ارسال بیش از ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رضوی
  • فراخوان جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت منتشر شد
  • ثبت ۳ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی