Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-19@22:51:52 GMT

مدارس آماده استقبال از دانش‌آموزان برای رفع اشکال درسی است

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۵۱۴۳۳

مدارس آماده استقبال از دانش‌آموزان برای رفع اشکال درسی است

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت: مدارس سما در رشت با رعایت دستور‌العمل‌های بهداشتی آماده استقبال از دانش‌آموزان برای رفع اشکلات آموزشی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از رشت، محمد نیک‌پسند صبح امروز در جلسه ستاد آگاه‌سازی، کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: معلمان  و دبیران مدارس سمای واحد رشت در خط مقدم مبارزه با کنترل ویروس کرونا هستند که توانستند از همان آغاز انتشار این ویروس بر  چالش آموزشی  غلبه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: معلمان و دبیران مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت  تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کردند و توانستند با استفاده از وسایل ارتباط جمعی در فضای وب و فضای مجازی ارتباط خود را با دانش‌آموزان تقویت کنند.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت معلمان مدارس سما را بزرگترین سرمایه دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و ادامه داد:  معلمان و دبیران سما توانستند در دوران شیوع این ویروس با استفاده از راه‌های ارتباط موجود  کاری کنند که بر روند یادگیری دانش‌آموزان خللی ایجاد نگردد.

نیک‌پسند گفت: ماهیت معلمی در مدارس سما بر پایه عشق، اخلاق و فضیلت بنا نهاده شده و جهاد علمی معلمان و دبیران سما این روزها با قدرت بیشتری ادامه دارد.

وی با توجه به ابلاغیه وزارت آموزش پرورش مبنی بر بازگشایی مدارس برای رفع اشکالات آموزشی دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: مدارس سما تمام دستورالعمل‌های بهداشتی را برای حضور دانش‌آموزان تدارک دیده و آماده استقبال از آنان برای رفع اشکالات آموزشی است.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت از ضدعفونی و گندزدایی بیش از ۱۲ هزار متر مربع فضای آموزشی و فیزیکی مدارس و آموزشکده سما خبر داد و افزود: همه اماکن، شامل کلاس‌ها، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها و معابر مدارس سمای واحد رشت با هدف قطع کامل زنجیره ویروس کرونا و پیشگیری از شیوع آن در سه مرحله ضدعفونی و گندزدایی شد.

نیک‌پسند افزود: سمای واحد رشت اقداماتی را نیز در راستای افزایش ضریب ایمنی و محافظت‌های فردی و جمعی انجام داد که توزیع مواد ضدعفونی کننده، ماسک و  دستکش برای کارکنان از جمله این اقدامات است.

انتهای پیام/۴۱۱۷/

منبع: آنا

کلیدواژه: سمای رشت دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت دانش آموزان مدارس سما برای رفع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۱۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از موافقت با راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان آذربایجان غربی، گلستان و خوزستان خبر داد.

حمید طریفی حسینی گفت: ما امسال موافقت اصولی راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری را در سه استان خوزستان، آذربایجان غربی و گلستان اخذ کردیم. یک مدرسه سمپاد عشایری هم در استان فارس داریم که از سال‌های گذشته فعالیت می‌کرده، اما در بقیه مناطق کشور مدرسه سمپاد عشایری نداشتیم.

وی ادامه داد: برای اولین بار بود که پس از سال‌ها با راه‌اندازی این مداس موافقت شد و برای سال تحصیلی پیش رو یکی از استان‌ها توانسته زیرساخت لازم را فراهم کند تا ما بتوانیم از مهرماه حدود ۴۰ دانش‌آموز در دوره اول متوسطه در گروه پسران در آذربایجان غربی داشته باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اکنون هم ثبت‌نام این مدرسه ادامه دارد و دانش‌آموزان عشایر استان آذربایجان غربی می‌توانند این مدرسه را انتخاب کنند.

طریفی حسینی گفت: این مدرسه به صورت شبانه‌روزی اداره خواهد شد و یک فضای آموزشی خوب و کاملا استاندارد دارد که در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است. 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در بین دانش‌آموزان عشایر، دانش‌آموزان بسیار بااستعداد و بسیار باهوش و نخبه‌ای وجود دارد که بعضا به خاطر مناطق عشایری و شرایط خاص زندگی آنها، امکان تحصیل‌شان در مدارس شهری، سخت است و ما می‌خواهیم چنین مدارسی به صورت شبانه‌روزی در حوزه عشایر داشته باشیم تا بتوانیم این دانش‌آموزان بااستعداد و نخبه را وارد و متناسب با استعدادشان زمینه مناسب و امکانات لازم را برای‌شان فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: انشالله از مهرماه برای این مدرسه دانش‌آموز جذب می‌کنیم و انشالله سال به سال پایه‌های این مدرسه تکمیل خواهد شد، در دوره دوم متوسطه و همینطور برای گروه دختران برنامه‌ریزی خواهیم کرد که تکمیل شود.

طریفی حسینی گفت: استان خوزستان و گلستان هم موافقت اصولی دارند و از سال تحصیلی آینده با توجه به تمهید مقدماتی که باید انجام شود و حساسیتی که ما در مدارس سمپاد داریم از نظر فضای آموزشی و معلم و ... که باید تامین شود، برای سال آتی این دو استان هم دانش‌آموز جذب می‌کنند و به تدریج در بقیه استان‌ها نیز این مدارس راه‌اندازی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • «تک ماده» برای ۴ درس؛ کمک به دانش‌آموز یا پوشاندن ضعف آموزش در مدارس؟/ «کاهش معدل از سخت‌تر شدن سوال‌ها نیست از کاهش سطح آموزشی است»
  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • خیر خلخالی بیش از۲ هزار دست لباس به دانش‌آموزان اهدا کرد
  • آماده میزبانی از رویدادهای ملی ورزش دانش آموزان هستیم
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • تغییر زمان شروع ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • صدور مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان
  • مدارس ابتدایی کیش غیرحضوری است
  • ماجرای به تعویق افتادن سفارش کتاب‌های درسی چیست؟
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور