Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: به منظور جلب مشارکت مردم و بخش خصوصی لازم است شیوه‌های نوین مالی به کار گرفته شود که از جمله صندوق واسطه گری مالی راهکاری موثر است. ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

علیرضا نوروزی در گفت‌و‌ گو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: یکی از موانع پویایی اقتصادی سهم اندک مردم و مشارکت حداقلی بخش خصوصی است تا جایی که حتی در اجرای پروژه‌ها و ارائه خدمات نیز سهم دولت غالب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این روند موجب شده تا دولت موظف به تصمیم سازی و عملیاتی کردن تمامی برنامه‌ها و پروژه‌ها باشد، اضافه کرد: در مقابل مطابق تجربه موفق برخی کشورها، بهتر است مشارکت مردم افزایش یابد.

از روز 14 اردیبهشت 99 شروع می شود: پذیره نویسی صندوق واسطه گری مالی یکم در بانک ملتپاسخ به 22 پرسش درمورد واگذاری صندوق واسطه گری یکم/ احتمال اعمال تخفیف بیشتر برای اقشار محروم

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان با اشاره به مشکلات اقتصادی در این استان و موانع متعدد توسعه اقتصادی گفت: یکی از پیشنهادات مطلوب دولت، سهم گیری مردم در صندوق واسطه‌گری مالیETF(Exchanged Trade Fund)  است که نوعی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری است که از دارایی‌های متنوع تشکیل شده و واحدهای آن در طول روز همانند سهام در بازار معامله می‌شود.

به گفته نوروزی در قالب این طرح دولت اقدام به فروش سهام خود با 20 درصد تخفیف خواهد کرد که در مرحله اول دولت سهام بانکی و بیمه‌ای خود را با هدف مردمی کردن اقتصاد، تامین بازار سرمایه، ایجاد امکان دسترسی آحاد مردم به بازار سرمایه و انتفاع عامه مردم از رشد این بازار است.

وی با بیان اینکه دولت دارایی خود را در یک بسته مالی تحت عنوان صندوق سرمایه گذاری واسطه گری مالی یکم قرار داده و حداکثر پذیره نویسی هر شخص حقیقی 2 میلیون تومان است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان با اشاره به اینکه پذیره نویسی تا 31 اردیبهشت ماه ادامه دارد، گفت: علاقه مندان می‌توانند با داشتن کد ملی به درگاه‌های بانک‌های اعلام شده مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.اگر فردی کد بورسی داشته باشد، می تواند از طریق کارگزاری بورس یا سامانه های معاملاتی آنلاین نسبت به پذیره نویسی اقدام کند.

نوروزی اظهار کرد: حتی سهام خریداری شده بعد از دو ماه و با دریافت کد بورس در بورس قابل فروش است و این موضوع در مجموع مشارکت مردم در اقتصاد را افزایش و مشارکت دولت را کاهش خواهد داد.

 وی تاکید کرد: خرید سهام دولتی به حدی تسهیل شده که حتی افراد در صورتی که به سن قانونی نرسیده اند نیز نسبت به خرید سهام و پذیره نویسی اقدام کنند.

انتهای پیام/136/ش

R41374/P/S6,49/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صندوق واسطه گری مالی پذیره نویسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۱۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید با مشارکت مردم زمینه ساز توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور است

غلامرضا نوری با بیان اینکه ورود بخش خصوصی واقعی و حمایت از این بخش می‌تواند موتور اقتصاد کشور را روشن نگه دارد گفت:اقتصاد استان آذربایجان شرقی وابسته به بخش خصوصی واقعی بوده و حمایت از این بخش توسط نهاد‌های دولتی می‌تواند مسیر توسعه و پیشرفت استان را در عرصه‌های اقتصادی دو چندان کند.

امام جمعه بستان آباد نیز در این جلسه به وجود بیش از ۱۸۸ روستا در این شهرستان اشاره کرد و افزود:روستا‌ها بعنوان محور تولید همواره در خط مقدم اقتصادی کشور قرار دارند و توجه به توسعه و رفع موانع تولید در آنها موجب جهش تولید در منطقه و کشور خواهد بود.

حجت اسلام غفاری  با اشاره به کمبود تسهیلات بانکی برای کشاورزان در این شهرستان گفت:اگر بخواهیم شاهد رونق تولید و اشتغال پایدار باشیم باید از بخش کشاورزی این شهرستان حمایت‌های لازم را داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • منظومه اقتصادی رهبر انقلاب در نامگذاری سال‌ها
  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟| واعظ آشتیانی
  • بانک‌ها در توسعه امور زیربنایی جامعه مشارکت کنند
  • افزایش تولید ملی با مشارکت مردم از مهمترین راهکار‌های رفع مشکلات اقتصادی
  • جهش تولید با تامین منابع مالی اتفاق می‌افتد
  • افزایش تولیدملی با مشارکت مردم مهمترین راه رفع مشکلات اقتصادی است
  • جهش تولید با مشارکت مردم زمینه ساز توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور است
  • ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های اقتصاد دیجیتال در سال گذشته
  • قیمت گذاری دستوری، مانع مشارکت مردم در تولید
  • برای تحقق شعار سال، باید مالیات‌های سنگین از دلالی و واسطه گری اخذ شود