Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-24@21:08:59 GMT

آمریکا، تهران را در لیست سیاه خود قرار داد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۵۲۳۹۸

آمریکا، تهران را در لیست سیاه خود قرار داد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته (چهارشنبه 24 اردیبهشت) همزمان با سفر «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا به اراضی اشغالی اعلام کرد که ایران را به همراه چهار کشور دیگر یعنی کوبا، ونزوئلا، سوریه و کره شمالی به دلیل آنچه که عدم همکاری کامل با ایالات متحده در زمینه مبارزه با تروریسم توصیف کرده، در لیست سیاه قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به گزارش خبرگزاری رسمی چین «شینهوا»، وزارت خارجه آمریکا مدعی شده است که پنج کشور مذکور در سال ۲۰۱۹ با تلاش‌های آمریکا در زمینه مبارزه با تروریسم همکاری نکرده‌اند.

این اقدام وزارت خارجه آمریکا همزمان با اتهام‌زنی‌های روز گذشته پامپئو علیه ایران در اراضی اشغالی صورت گرفته است.

پامپئو در کنفرانس خبری مشترک با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، با ژستی انسان‌دوستانه ضمن متهم کردن دولت ایران گفت که جمهوری اسلامی ایران حتی در شرایط فعلی که مردم این کشور به شدت در تلاش و تحت فشار و باکرونا درگیر هستند، از منابع خود برای «تحریک اقدامات تروریستی» در سراسر جهان سوء استفاده می‌کند و «این مسئله ذات افرادی که این کشور را هدایت می‌کند، آشکار می‌سازد».

واشنگتن در حالی ایران و چهار کشور دیگر را به عدم همکاری با تلاش‌های آمریکا در مقابله با تروریسم متهم کرده است که نیروهای آمریکایی تحت فرمان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در تاریخ سوم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ماه ۹۸) در اقدامی تروریستی که بسیاری از جمله برخی مقام‌های آمریکایی آن را اقدامی جنگی توصیف کردند، سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه را به همراه یارانش در نزدیک فرودگاهی در بغداد به شهادت رساندند.

آنطور که خبرگزاری «دویچه وله» آلمان گزارش کرده است، یکی از پیامدهای قرارگیری در لیست سیاه آمریکا، منع صادرات نظامی آمریکا به کشورهایی است که در این لیست قرار گیرند.

در هفته‌های اخیر، مقام‌های آمریکا از جمله «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا دست و پازدن‌های خود را تشدید بخشیده‌اند به امید آنکه بتوانند، قطعنامه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را که در اکتبر ۲۰۲۰ (اواخر مهرماه و اوایل آبان ماه) منقضی می‌شود، تمدید کنند.

در همین راستا، «برایان هوک» نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران روز گذشته (چهارشنبه) طی یادداشتی در روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» بار دیگر ادعاهای دیگر مقام‌های کشورش در خصوص تلاش برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران و در صورت عدم موفقیت، بازگرداندن تمامی تحریم‌های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد.

وی مدعی شد که واشنگتن «در هر صورت»، تضمین می‌کند که تحریم‌های تسلیحاتی ایران بر جای خود باقی بماند. 

کد خبر 511645 برچسب‌ها ایران و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۲۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی شکست خورد/ آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود

حمیدرضا ترقی قائم مقام حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره شکست توطئه های جدید دشمنان در عرصه های مختلف اظهار کرد: دشمن سال‌هاست که با اتخاذ سیاست‌های مختلف همواره تلاش کرده تا به جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند که همواره شکست خورده و اکنون در تدابیر و توطئه های جدید خود علیه مردم ایران نیز به بن بست رسیده است.

وی افزود: دشمنان همواره تلاش کردند تا نقش ایران را در منطقه کمرنگ کنند اما شاهد مأیوس شدن آنان هستیم و ایران نقش بسزایی در حل و فصل مسائل منطقه ای دارد.

ترقی متذکر شد :امروز نه تنها هیچ کدام از حیله ها و اهداف دشمنان محقق نشده بلکه برعکس باعث اقتدار بیشتر ایران در سطح جهان شده است .

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی گفت: بدون شک روابط ایران و همسایگان نقش موثری در خنثی‌سازی توطئه ها و تلاش دشمن برای نابودی و انزوای جمهوری اسلامی ایران خواهد داشت و یقینا دولت سیزدهم توفیق های بسیاری در این زمینه کسب کرده و به زودی شاهد خروج آمریکا از منطقه خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی شکست خورد/ آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود
  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا
  • تلاش ۲۰ کشور برای ممانعت از پاسخ ایران به اسرائیل | به اقدام متجاوزانه دیگر پاسخ قوی‌تر می‌دهیم | واکنش به حادثه امنیتی در سفارت ایران در فرانسه
  • آغاز نشست سخنگوی وزارت خارجه
  • تجاوز دیگری صورت بگیرد قاطع‌تر پاسخ می‌دهیم