Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه فرهنگسرای رسانه، محمد خدادی در نشست هماهنگی نهادهای مسئول در برگزاری مسابقه رسانه‌ای و شهروندی «جان من، ایران من» اظهارداشت: کرونا دنیای متفاوتی را به جهان تحمیل کرد، دو ویژگی آن یعنی ناشناخته‌بودن و غافل‌گیری باعث ایجاد این اتفاق شد و امروز همه مردم دنیا درگیری با این بیماری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، شیوع ویروس کرونا را آزمونی برای رسانه‌ها، نهادها، کشورها و حاکمیت‌ها دانست و گفت: این بیماری همه شئونات زندگی را تحت تاثیر قرار داد.

خدادی افزود: کشورها به نسبت ظرفیت‌ها، زیرساخت‌ها، توانمندی‌ها و باورهایشان توانستند تا حدی با این بیماری مبارزه کنند و آزمون دقیقی را پس بدهند، آزمونی که در منظر دید همه مردم دنیا قرار گرفت و نیاز به نظارت دستگاه‌ها و ساختارها نبود، ناظر آن خود مردمی بودند که در فضای کرونا زندگی می‌کردند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: ما جزو کشورهایی بودیم که خیلی زود با بیماری کرونا درگیر شدیم و اکنون پس از گذشت دو ماه از این ماجرا فرصتی خوبی فراهم شده است که بتوانیم به بازخوانی آنچه که در ایران گذشته است بپردازیم.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه رسانه‌ای و شهروندی «جان من، ایران من» اظهارداشت: این مسابقه و جشنواره بهانه‌ای برای ثبت این رویداد در تاریخ کشور است که البته بسیار هم تعیین‌کننده بوده و با مقولات قبلی که درگیرش شدیم کاملا متفاوت است.

خدادی گفت: با توجه به بحران‌های کشور از جمله شرایط بسیار بد اقتصادی، بحران بنزین در سال گذشته به طبع شرایط تحریمی، وقوع سیل و زلزله و شهادت سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی انتظار می‌رفت که کشور شرایط بدتری را در مبارزه با کرونا تجربه کند.

وی خاطرنشان کرد: طبیعتا وقتی کشوری درگیر این حجم از اتفاقات خواسته یا ناخواسته شده و در شرایط سخت تحریم قرار دارد، درگیر با بحران جدیدی به نام کرونا می‌شود انتظار حداکثر تلفات و آسیب‌دیدگی‌ می‌رود، این موضوع در حالی است که در واقعیت حداقل‌ها را کسب کردیم یعنی حداقل آشفتگی، حداقل تلفات و آسیب‌دیدگی و حداکثر هماهنگی و تامین امکانات را داشتیم.

«جان من، ایران من» تلاش برای ثبت تلاش حداکثری مردم است

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نام این جشنواره افزود: در کمترین زمان ممکن تمام دستگاه‌ها بیشترین ظرفیت ممکن را ارائه کردند و نکته مهم این بود که همه در میدان بودند، هیچ ایرانی نبود که در این ماجرا بتواند کاری انجام دهد و انجام ندهد.

خدادی گفت: اگر نام جان من، ایران من را برای این مسابقه انتخاب کردیم به همین دلیل است، تنها کسانی که نتوانستند کاری کنند، ایرانیان خارج از کشور بودند که می‌خواستند کمک‌های خود را بفرستند اما آمریکایی‌ها نگذاشتند، این موضوع نکته تعیین کننده‌ای است که باید آن را ارج بنهیم.

وی با تاکید بر ثبت حداکثری تلاش حداکثری مردم در مقابله با کرونا افزود: ثبت حداکثری لایه‌های متفاوتی دارد و باید در تولید محتوای متنوع صورت بگیرد، ما از این فرصت استفاده کردیم تا توانمندی کشورمان را به دنیا نشان داده، ثبت و ضبط کنیم، بهترین ناظر هم مردم هستند و تمام تلاش‌ها باید ثبت شود.

وظیفه هر ایرانی است که تلاش ملی هموطنش را ثبت کند

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مسابقه «جان من، ایران من» را بازخوانی از مردم ایران در بحران کرونا دانست و گفت: منظور از مردم یعنی همه دستگاه‌ها، ارگان‌ها، سازمان‌ها و نیروی جهادی  پیشقدم مبارزه با این بیماری کادر بهداشت و درمان بودند، در کنارشان شاهد ظرفیت بسیار گسترده هلال‌احمر بودیم که باید نادیده‌ها دیده شود.

خدادی بیان کرد: این جشنواره ثبت تلاش ملی ایرانیان در مقابله با کروناست و تکلیف هر ایرانی است که این تلاش را ثبت کند تا هم به عنوان نماد قدرت ملی ایرانیان جا بیفتد و هم الگوی مقاومت مردم ایران در برابر دشمنان کشورمان را به تصویر بکشد.

وی گفت: فراموش نکنیم که در بحران کرونا تحریم‌های جدیدی علیه ما وضع شد، با این حال با اتکا به ظرفیت مردم هیچ اتفاقی رخ نداد چرا که جان مردم به جان ایران وابسته است، در کنار کادر بهداشت و درمان نباید زحمات ناجا و پلیس فتا را فراموش کنیم. پلیس راهور در میان میدان بود و برای اجرای فاصله‌گذاری نقش به‌سزایی داشت.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: علاوه بر فعالیت رسانه‌ها در ثبت و ضبط این اتفاقات، دستگاه‌ها نیز مستندات خود را به مسابقه «جان من، ایران من» ارسال کنند تا تحولات کرونا به خوبی ثبت شود، یکی از بخش‌هایی که در صدا و سیما و شبکه‌های اجتماعی در حال بازنشر است، بخشی با نام «پشت صحنه» کروناست که ما در حال تولید آن هستیم.

صدا و سیما کمک زیادی به هم‌افزایی دستگاه‌ها کرد

خدادی با اشاره به نقش رسانه ملی در اطلاع‌رسانی مقابله با کرونا اظهارداشت: رادیو و تلویزیون در طول ۲۴ ساعت در خدمت اطلاع‌رسانی مردم بودند و همه در بخش‌های مختلف تلاش کردند تا مردم از تحولات مطلع شده و آگاه شوند.

وی گفت: صدا و سیما کمک زیادی به هم‌افزایی دستگاه‌ها کرد که نباید فراموش کنیم، بسیاری از خالقان این اتفاقات کسانی هستند که در پشت دوربین‌ها و استودیوها دیده نمی‌شوند، علاوه بر این خبرگزاری‌ها لحظه به لحظه اطلاع‌رسانی کردند.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: همه تلاش کردند تا قرائت واحدی از جریان کرونا در کشور رخ بدهد، این قرائت این بود که اولا همدل و همبسته هستیم و ثانیا برای مقابله با کرونا هم‌افزا هستیم.  

وی بیان کرد: اگر زحمات گروه‌های مختلف مردم و همبستگی آنان را ثبت و ضبط نکنید، در ذهن نمی‌ماند که چه امکاناتی دارید، بازخوانی این ظرفیت و حفظ آن قدرتی را به ما می‌دهد که در شرایط پرمخاطره آینده جهان به کمک ما می‌آید.

خدادی گفت: همگرایی پلیس، امدادگر، روحانی، خبرنگار، پزشک، کاسب و راننده تبدیل به قدرت ملی شده است، مراکز مذهبی ما در این ایام همراهی زیادی کردند و تبدیل به کارگاه تامین کالا شد، رزمایش همدلی و کمک مومنانه برهمین اساس شکل گرفت و کمک مردم به مردم بود.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ظرفیت نیروهای مسلح اظهارداشت: قدرت و ظرفیتی که بسیج، سپاه و ارتش نشان دادند باعث شد که در تعطیل‌ترین تعطیلی سال بیشترین حضور نیروهای جهادی را داشته باشیم و معلمان ما آموزش به دانش‌آموزان را متوقف نکردند.

وی افزود: این همکاری و همدلی باید در جایی ثبت شود و رسانه وظیفه دارد نادیده‌ها را بازخوانی کرده و این صدا را به همه انتقال دهد، این تکلیف حداقلی برای رسانه است تا بتواند ادای دینی به همه جهادگران داشته باشد، ظرفیت جان من، ایران من در نام آن نهفته است، ایرانیان در مقابله با کرونا جان خودشان را به هم‌وطنان خود هدیه کردند و با باورهای دینی و اعتقادی عزت ایرانی را به رخ همه دنیا کشیدند.

بیشترین آثار دریافتی در بخش عکس شهروندی است

دبیر مسابقه «جان من، ایران من» نیز در این نشست با اشاره به ادامه داشتن دریافت آثار گفت: تا این لحظه آثار زیادی به جشنواره ارسال شده و کماکان هم ادامه دارد البته تبلیغات محیطی و شهری محدودی داشتیم و بیشتر در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تلاش کردیم که مردم و به ویژه رسانه‌ها را برای حضور در این مسابقه ترغیب کنیم.

مهدی محمدی افزود: با توجه به اینکه در روزهای اخیر روند مبتلایان و اوضاع بیماری رو به بهبود می‌رود قصد داریم این جشنواره را پررنگ‌تر کرده و حضور مردم و رسانه‌ها را تقویت کنیم تا هم تعداد آثار بیشتری به دستمان برسد و هم کیفیت آثار دریافتی بهبود یابد، بر این اساس از دوستان با مسئولیت‌های مختلف دعوت کردیم تا با هم‌فکری یکدیگر راهکارهایی برای تحقق این مهم داشته باشیم.

وی، زحمات شبانه‌روزی پزشکان و پرستاران و سایر گروه‌های امدادرسان، صنایع و بخش‌های عمومی که در بیماری به مردم خدمت کردند، فعالیت‌های داوطلبانه گروه‌های جهادی و نیروهای مسلح برای خدمت‌رسانی به مردم و آسیب‌دیدگان، همدلی مردم، بهبودیافتگان کرونا و ادامه مسیر زندگی، تشخیص اخبار صحیح و شایعات را از جمله محورهای مهم مسابقه «جان من، ایران من» عنوان کرد.

محمدی بیان کرد: تاکنون در بخش شهروندی و ارسال عکس بیشترین آثار را داشتیم و حدود ۲هزار اثر ارسال شده است. پیش‌بینی ما این است که اگر رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها تبلیغات کنند، کلیپ‌ها و تیزرهای این مسابقه از تلویزیون پخش شود و تبلیغات شهری نیز داشته باشیم استقبال از این برنامه بسیار بالاتر هم خواهد رفت.

وی تاکید کرد: به نظرم اکنون که بیماری به روند کنترلی رسیده بسیار خوب است که مردم اطلاع داشته باشند و در این مسابقه شرکت کنند، همچنین اهالی رسانه نیز در بخش‌های مختلف صوتی و تصویری، مکتوب و فضای مجازی می‌توانند شرکت کنند.

رئیس فرهنگسرای رسانه با اشاره به اینکه بخش گزارش‌های ویدئویی مورد استقبال کمتری قرار گرفته است، افزود: بخش‌های این مسابقه نیز فیلم یک دقیقه‌ای و عکس است که علاقه‌مندان می‌توانند در بخش‌های شهروندی و حرفه‌ای شرکت کنند، علاوه بر این در بخش نوشتاری نیز آثاری با محورهای گزارش، یادداشت، مصاحبه، مقاله و تولیدات محتوایی برجسته و اثرگذار در فضای مجازی و ... در دو بخش شهروندی و حرفه‌ای دریافت می‌شود.

نشست هماهنگی نهادهای مسئول در برگزاری مسابقه رسانه‌ای و شهروندی «جان من، ایران من» با حضور محمد خدادی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس این مسابقه، مهدی محمدی دبیر اجرایی این مسابقه و رئیس فرهنگسرای رسانه، نمایندگانی از صدا و سیما، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت کشور، هلال احمر و نیروی انتظامی برگزار شد.

فراخوان این مسابقه اسفندماه ۹۸ با هدف انعکاس خدمات تلاشگران عرصه مبارزه با کرونا و تقویت امید و همدلی به همت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرهنگسرای رسانه در بخش‌های عکس، فیلم کوتاه، گزارش ویدیویی، یادداشت، گزارش، مقاله و تولیدات فضای مجازی در دو بخش رسانه‌ای و شهروندی منتشر شد، علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۱۵ خرداد به دبیرخانه این رویداد ارسال کنند.

علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت فرهنگسرای رسانه به نشانی resaneh.farhangsara.ir مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۲۱۲۶۷۰۱۴۸۲ تماس حاصل کنند.

بیماری کرونا از روزهای پایانی بهمن ماه سال ۹۸ کشور را درگیر کرده، براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۱۱۴ هزار و ۵۳۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۹۰ هزار و ۵۳۹ نفر از بیماران بهبود یافته و ۶ هزار و ۸۵۴ نفر از مبتلایان جان خود را از دست داده‌اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا محمد خدادی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگسرای رسانه پروندهٔ خبری پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا محمد خدادی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگسرای رسانه ویروس کرونا محمد خدادی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگسرای رسانه معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسانه ای و شهروندی فرهنگسرای رسانه مقابله با کرونا فضای مجازی صدا و سیما دستگاه ها ایران من رسانه ها جان من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۲۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان

توانمندی‌های نظام بانکی ایران توسط مدیرعامل بانک توسعه تعاون در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان معرف شد.

به گزارش ایسنا، محمد شیخ حسینی مدیرعامل بانک توسعه تعاون در نشستی تخصصی اقتصادی و بانکی در بانک مرکزی کشور پاکستان شرکت کرد. 

وی در این نشست که پیش از سفر رئیس‌جمهور کشورمان به پاکستان صورت گرفته بود، ضمن معرفی بانک و اشاره به ظرفیت های همکاری فی مابین، برضرورت تسهیل تجارت خارجی با کشور پاکستان به عنوان یکی از طرف های تجاری ایران تاکید کرد.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون با تبیین رسالت بانک توسعه تعاون به عنوان تنها بانک توسعه ای بخش تعاون در کشور، به فعالیت های بانک از جمله فعالیت های ارزی که در راستای حمایت از بخش تعاون و تولید انجام می شود اشاره کرد.

این مقام بانکی افزود: پاکستان دارای قرابت فرهنگی، دینی، و تاریخی بسیاری با ایران است، لذا زمینه های بالقوه فراوانی جهت همکاری و توسعه روابط وجود دارد که با همت و تلاش می توان به بهره برداری رساند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «مهاجرت» توازن توانمندی‌های توسعه‌ای را دگرگون می‌سازد
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها
  • عملیات وعده صادق توانمندی ایران را برای جهانیان ثابت کرد
  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاوردهای اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت/ استقبال پر شور ملت پاکستان
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاورد‌های اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت
  • ۸۰ کشور از ایران اکسپو استقبال کردند/ حضور هیات عربستانی
  • جزئیات جدید از زندگی علی هیبتی؛ از تحصیل در هوافضا و زندگی در آلمان تا مبارزه در رینگ
  • اتحاد ایران و پاکستان نقش بسیاری در مبارزه با اسرائیل دارد
  • حزب‌الله هنوز توانمندی‌های پیشرفته خود را آشکار نکرده است