Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا کریمی عصر پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه  دانشگاه و آموزش اظهار داشت: بسیاری از مدارس خارج از کشور سال تحصیلی ۹۹-۹۸ را از ابتدای شهریور ماه آغاز کردند و تا پایان سال ۹۸ هم دایر بودند.

وی افزود: بلافاصله پس از تعطیلی مدارس به  دلیل شیوع ویروس کرونا، دانش آموزان در مدارس خارج از  کشور توانستند از ظرفیت آموزش مجازی بهره مند شوند، آموزش مجازی از سال‌های گذشته در مدارس خارج از کشور فعال بوده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مرکز  امور بین  الملل  و مدارس خارج  از کشور آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تمامی سرفصل دروس تا پایان اردیبهشت به دانش آموزان تدریس شده و دروس به  صورت  صد درصدی خاتمه یافته است.

برگزاری امتحانات پایه دوازدهم مدارس خارج از کشور از ۱۰ خرداد

کریمی ادامه داد: برنامه امتحانات سال  دوازدهم مدارس خارج  از کشور  از ۱۰ خرداد شروع  می‌شود، همچنین زمان برگزاری امتحانات سایر دروس به عهده معلم است و ارزیابی نیز توسط معلمان انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: زمان و سوالات امتحانات نهایی  مدارس خارج  از  کشور با داخل کشورمتفاوت است، سوالات برای مدارس خارج از  کشور در دو افق طراحی می‌شود یعنی در برخی مناطق زمان صبح  و  شب باهم متفاوت است و باید سوالات برحسب این  موضوع  در دو نوبت طراحی  شود.

رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از  کشور آموزش و پرورش تاکید کرد: سال تحصیلی این مدارس مطابق روال سال گذشته در خارج از کشور ادامه پیدا می کند و بازگشایی مدارس برای رفع اشکال با تصمیم ستاد ملی  مقابله با کرونا تنها برای داخل کشور اجرایی می شود که شرایط همه یکسان بوده است.

امتحانات در کشورهای قرنطینه به  شهریور موکول می‌شود

کریمی یادآور شد: مدارس خارج  از کشور ه دلیل شیوع  ویروس کرونا در برخی کشورها مانند قطر و کویت به  دلیل قرنطینه بودن تمامی مردم و مکان‌های عمومی حتی آزمون خردادماه  را نمی توانند برگزار کنند و احتمال دارد که آزمون‌های پایان سال تحصیلی در شهریور ماه برگزار شود.

وی با بیان این که شرایط کار مدارس در داخل و  خارج از کشور با هم یکسان نیست، افزود: به تناسب وضعیتی  که  در هر کشور وجود دارد یعنی با  تشخیص کشور میزبان، مدارس خارج از کشور تعطیل شده اند بلافاصله  آموزش مجازی نیز آغاز  شده است و نیازی  برای  رفع اشکال و کلاس حضوری در  این مدارس نیست.

رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور آموزش و پرورش همچنین گفت: هر ساله پایان سال تحصیلی در خردادماه است و هر کشوری که امکان بازگشایی داشته باشد  برای پایه دوازدهم به صورت حضوری امتحان می گیریم  و هر کشوری  باتوجه به شرایط  قرنطینه اجازه برگزاری امتحانات را ندهد، برگزاری امتحانات به شهریور موکول می شود.  

کریمی ادامه داد: امتحانات پایه دوازدهم باید به صورت حضوری برگزار شود.

برچسب‌ها مدارس ویروس کرونا مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور دانش‌آموزان پروندهٔ خبری آموزش مجازی ؛ تجربه ای نو در سایه کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس ویروس کرونا مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور دانش آموزان مدارس ویروس کرونا مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور دانش آموزان مدارس خارج از کشور برگزاری امتحانات مدارس خارج آموزش مجازی سال تحصیلی امور بین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۲۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط مناسب برای برگزاری امتحانات‌نهایی در مهاباد مهیا شود

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد امروز در نخستین جلسه شورای آموزش‌و‌پرورش، گفت: باتوجه به تاثیر مستقیم نمرات امتحانات‌نهایی در کنکور، لازم است آزمون در فضایی آرام و مناسب برگزار شود.

وی اضافه کرد: همچنین تجهیزات و امکانات لازم از جمله تهیه کاغذ از طرف فرمانداری تامین شده و از این بابت هم جای نگرانی نیست.

فرماندار ویژه مهاباد با تاکید بر آگاه‌سازی دانش‌آموزان از نحوه برگزاری امتحانات‌نهایی، افزود: تعمیرات جزیی برخی از مدارس نیز برای بعد از برگزاری امتحانات در دستور کار قرار دارد.

عباسی با اشاره به برنامه‌ریزی برای بزرگداشت هفته معلم، بیان کرد: آموزش‌و‌پرورش زمینه‌ساز رشد و توسعه اجتماعی در جامعه بوده که در سایه تلاش معلمان امکان‌پذیر است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت دارای بیش از ۵۰ هزار دانش‌آموز است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • مدارس یحیی آباد آران و بیدگل در اصفهان فردا تعطیل شد
  • شرایط مناسب برای برگزاری امتحانات‌نهایی در مهاباد مهیا شود
  • مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند
  • جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان پیرانشهر
  • لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • شماری از مهاجران افغان از ایران خارج شدند