Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@01:48:42 GMT

عفو بین‌الملل خواستار آزادی زندانیان سیاسی زن در عربستان شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۵۳۰۲۳

عفو بین‌الملل خواستار آزادی زندانیان سیاسی زن در عربستان شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سازمان عفو بین‌الملل با صدور بیانیه ای از عربستان خواسته است تا زندانیان سیاسی زن در این کشور را از زندان آزاد کند.

سازمان عفو بین الملل این درخواست را از «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان مطرح کرده است.

در این بیانیه گفته شده که تعدادی از فعالان برجسته حقوق زنان عربستان از می ۲۰۱۸ دستگیر شده‌اند در حالی که آنها سال‌ها به از حقوق زنان از جمله حق رانندگی و انجام اصلاحات گسترده‌تر حمایت کرده بودند؛ و حال مایه تأسف است که اکنون دو سال است این زنان شجاع هنوز پشت میله‌های زندان به سر می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر خاورمیانه سازمان عفو بین‌الملل در این ارتباط گفته است که بسیاری از فعالان زن حقوق بشری عربستان در زندان، شکنجه‌های جسمی و روحی شدند و بسیاری از آن‌ها، اگرچه آزاد شده‌اند، اما همچنان به اتهامات مربوط به فعالیت مسالمت آمیزشان در جریان محاکمه هستند.

مقامات سعودی به اعمال سیاست‌های سرکوبگرایانه علیه همه شهروندان جامعه عربستان از هر طیف و قشری ادامه می‌دهند.

فشارها دولتی علیه فعالان اجتماعی و سیاسی عربستان، جان شهروندانی که به فکر بیان دیدگاه خود هستند و می‌خواهند از نهادهای وابسته به رژیم سعودی انتقاد کنند، در معرض خطر قرار داده است.

کد خبر 4925710

منبع: مهر

کلیدواژه: عربستان سعودی سازمان عفو بین الملل زندان ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا عراق رژیم صهیونیستی عربستان سعودی فلسطین دونالد ترامپ شیوع کرونا روسیه افغانستان داعش ایران مصطفی الکاظمی سوریه عفو بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۳۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۵۰ میلیون تومانی خیر بافقی به آزادی زندانیان غیر عمد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، بنا بر اعلام روابط عمومی ستاد مردمی دیه استان یزد: همزمان با چهارشنبه (۲۹ فروردین) نیکوکار اهل شهرستان بافق با حضور در ستاد دیه استان یزد مبلغ ۵۰ میلیون تومان را جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا کرد.   این نیکوکار که تمایلی به فاش شدن نام و تصویرش نداشت در خصوص این اقدام خداپسندانه گفت:مبلغ را به نیت خشنودی خداوند و شادی روح اموات و جهت مشارکت در آزادی یک زندانی غیر عمد اهل شهرستان بافق اهدا کردم.

دیگر خبرها

  • دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی
  • گلریزان ۴۰ میلیارد ریالی فعالان اقتصادی بندر امیرآباد
  • بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد!
  • بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
  • جشنی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
  • کاهش ۱۰ درصدی آمار زندانیان چهارمحال‌ و بختیاری
  • انگلیس خواستار تشدید سیاست شکست‌خورده تحریم‌ ایران شد
  • وعده صادق و یادآوری نیاز به طرحی نو در حقوق بین الملل
  • همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان
  • کمک ۵۰ میلیون تومانی خیر بافقی به آزادی زندانیان غیر عمد