Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-16@11:23:43 GMT

آمریکا، تهران را در لیست سیاه خود قرار داد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۵۳۳۴۵

خرداد: وزارت خارجه آمریکا، جمهوری اسلامی را به همراه چهار کشور دیگر به بهانه «عدم همکاری با آمریکا علیه تروریسم» در لیست سیاه قرار داد.
به گزارش خرداد به نقل از فارس، وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته (چهارشنبه 24 اردیبهشت) همزمان با سفر «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا به اراضی اشغالی اعلام کرد که ایران را به همراه چهار کشور دیگر یعنی کوبا، ونزوئلا، سوریه و کره شمالی به دلیل آنچه که عدم همکاری کامل با ایالات متحده در زمینه مبارزه با تروریسم توصیف کرده، در لیست سیاه قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنا به گزارش خبرگزاری رسمی چین «شینهوا»، وزارت خارجه آمریکا مدعی شده است که پنج کشور مذکور در سال ۲۰۱۹ با تلاش‌های آمریکا در زمینه مبارزه با تروریسم همکاری نکرده‌اند.
این اقدام وزارت خارجه آمریکا همزمان با اتهام‌زنی‌های روز گذشته پامپئو علیه ایران در اراضی اشغالی صورت گرفته است.
پامپئو در کنفرانس خبری مشترک با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، با ژستی انسان‌دوستانه ضمن متهم کردن دولت ایران گفت که جمهوری اسلامی ایران حتی در شرایط فعلی که مردم این کشور به شدت در تلاش و تحت فشار و باکرونا درگیر هستند، از منابع خود برای «تحریک اقدامات تروریستی» در سراسر جهان سوء استفاده می‌کند و «این مسئله ذات افرادی که این کشور را هدایت می‌کند، آشکار می‌سازد».
واشنگتن در حالی ایران و چهار کشور دیگر را به عدم همکاری با تلاش‌های آمریکا در مقابله با تروریسم متهم کرده است که نیروهای آمریکایی تحت فرمان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در تاریخ سوم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ماه ۹۸) در اقدامی تروریستی که بسیاری از جمله برخی مقام‌های آمریکایی آن را اقدامی جنگی توصیف کردند، سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه را به همراه یارانش در نزدیک فرودگاهی در بغداد به شهادت رساندند.
آنطور که خبرگزاری «دویچه وله» آلمان گزارش کرده است، یکی از پیامدهای قرارگیری در لیست سیاه آمریکا، منع صادرات نظامی آمریکا به کشورهایی است که در این لیست قرار گیرند.
در هفته‌های اخیر، مقام‌های آمریکا از جمله «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا دست و پازدن‌های خود را تشدید بخشیده‌اند به امید آنکه بتوانند، قطعنامه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را که در اکتبر ۲۰۲۰ (اواخر مهرماه و اوایل آبان ماه) منقضی می‌شود، تمدید کنند.
در همین راستا، «برایان هوک» نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران روز گذشته (چهارشنبه) طی یادداشتی در روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» بار دیگر ادعاهای دیگر مقام‌های کشورش در خصوص تلاش برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران و در صورت عدم موفقیت، بازگرداندن تمامی تحریم‌های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد.
وی مدعی شد که واشنگتن «در هر صورت»، تضمین می‌کند که تحریم‌های تسلیحاتی ایران بر جای خود باقی بماند. 
برچسب ها: آمریکا ، تهران ، لیست سیاه

منبع: خرداد

کلیدواژه: آمریکا تهران لیست سیاه خارجه آمریکا لیست سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۳۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد | به ۳۲ کشور پیام دادم و ...

به گزارش همشهری آنلاین، در پی هدف قرار گرفتن مهمترین پایگاه هوایی ارتش رژیم صهیونیستی در چارچوب عملیات تنبیهی جمهوری اسلامی ایران، «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه این رژیم برای سرپوش گذشتن بر ضعف و ناتوانی تل آویو درصدد فضاسازی و تحریک دیگر کشورها علیه ایران برآمد.

یسرائیل کاتس وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی به طور ضمنی به ضعف این رژیم برای مقابله با ایران اذعان کرد و در تلاش برای یارگیری از دیگر کشورها برای سرپوش گذاشتن بر ضعف تل آویو برآمد و گفت: قبل از اینکه دیر شود، باید ایران را متوقف کرد.

وی سپس در راستای فضاسازی علیه ایران برآمد و گفت: به ۳۲ کشور پیام دادم و از آن‌ها خواستم که تحریم‌هایی علیه تهران وضع کنند.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت پیش از این اذعان کرد: پایگاه هوایی نواتیم اسرائیل که هدف موشک های ایران قرار گرفت، مهمترین پایگاه نیروی هوایی اسرائیل بود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با ۱۳ آوریل ۲۰۲۴ با انتشار اطلاعیه ای، آغاز عملیات «وعده صادق» و شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل را در پی انتقام از تل آویو در حمله موشکی این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه و شهادت ۷ تن از مستشاران و افسران نظامی تهران در دمشق اعلام کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

کد خبر 844880 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل اسرائیل خبر ویژه دفاع - موشک

دیگر خبرها

  • دعوت امیرعبداللهیان از وزیر امور خارجه اندونزی برای سفر به تهران
  • وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد | به ۳۲ کشور پیام دادم و ...
  • رویترز: بایدن تحریم نفتی را از لیست گزینه‌های پاسخ به ایران خط زده است
  • وزیر خارجه آمریکا: واشنگتن به دنبال تشدید تنش با تهران نیست ولی به تأمین امنیت اسرائیل متعهد است
  • اسرائیل: به ایران حمله می کنیم/ ایران: هرگونه حمله اسرائیل با پاسخ فوری، قاطع و سنگین روبرو خواهد شد/ پیام مهم تهران به تل آویو و واشنگتن
  • امیرعبداللهیان: اسرائیل دست از پا خطا کند، دیگر پاسخ ایران حداقلی نیست؛ فوری و شدید خواهد بود
  • گفتگوی بلینکن با وزرای خارجه خاورمیانه درباره پاسخ تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • گفت‌وگوی بلینکن با وزرای خارجه خاورمیانه درباره حمله تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • احضار سفرای انگلیس، فرانسه و آلمان در تهران به وزارت امور خارجه
  • صبر استراتژیک تهران به سر آمده است | اگر ایران اقدامی نمی‌کرد...