Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ حجت الاسلام سیداحمد علم‌الهدی، امروز، ۲۵ اردیبهشت در سومین رزمایش مواسات و همدلی خراسان رضوی که در سالن ورزشی کارگران مشهد، برگزار شد، بیان کرد: مانور و رزمایش مواسات با حرکت جمعی، مردمی و مجاهدت‌های نهادهای مردمی واقعیت تمدن اسلامی را برای دنیا به نمایش گذاشته است.

وی افزود: مسائلی که بیماری کرونا از نظر معیشت برای مردم ایجاد کرده مسائلی است که با این کارها تمام نمی‌شود و باید فکر اساسی برای آن کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه مشهد اظهار کرد: در این شهر حدود 37 هزار نفر در یک قشر کارگران روزمزد که در هتل‌ها و رستوران‌ها فعالیت داشتند، بیکار شدند، درآمدی ندارند و تعداد زیادی از کارگان خدماتی از کار افتاده شده‌اند. با این وضعیت که دو ماه این افراد بیکار بودند و شروع به کار نکردند و درآمد ندارند، مسأله زندگی معیشتی این افراد چه می‌شود؟

وی با بیان اینکه اکثر این افراد بیمه هستند و بیمه بیکاری حق این افراد است، افزود: کمیته امداد کمک‌رسانی نسبت به فقیر دارد و شایسته است به این افراد نیز توجه داشته باشد؛ چراکه اینها معامله شرعی و قانونی داشتند و یک سوم حقوقشان را به تأمین اجتماعی دادند برای اینکه در زمان بیکاری یا بازنشستگی به عنوان بیمه بیکاری کسر شود و پس انداز داشته باشند.

انتقاد علم‌الهدی از پرداخت نشدن بیمه بیکاری به کارگران روزمزد

علم الهدی ادامه داد: امروز پس از دو یا سه ماه هنوز بیمه بیکاری به این افراد پرداخت نشده است. این افراد فقیر نیستند، آبرومند هستند و معامله شرعی با تأمین اجتماعی کردند و شرعا و قانونا، بیمه بیکاری را از تأمین اجتماعی طلبکار هستند،اما در استان ما اقدامی در این رابطه نشده است.

وی افزود: این موضوع باید به استماع استاندار برسد و باید در مجلس تحقیق کنند؛ چراکه مردم درآمد ندارند و با این رقم‌ها زندگی آنها اداره نمی‌شود و حق‌شان بیمه بیکاری است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: دشمن برای این موضوع تبلیغات می‌کند و این صحیح نیست که در این رابطه به مردم گفته شود اعتبار نیست و هنوز اعتبار نیامده است.

بیشتر بخوانید: علم الهدی: ویروس کرونا واقعا نعمت خدا بود/موقعیت شکوفایی استعداد‌ها را ایجاد کرد

وی افزود: تقاضا داریم مسئولان هر چه زودتر اقدامی کنند تا حق مردم و قشر عظیم کارگری که بیکار شدند و بیمه دارند محقق شود و برای افراد اقلیتی که بیمه نیستند نیز باید با خیران و کمیته امداد تصمیم‌گیری شود.

گفتنی‌است؛ سومین رزمایش مساوات و همدلی استان با رمز یا امیر المومنین، یا امیرالمومنین، یا امیر المومنین توسط آیت الله علم الهدی رسما آغاز شد.

منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 علم الهدی بیمه بیکاری بیمه بیکاری علم الهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۳۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موانع پرداخت نشدن تسهیلات به واحدهای تولیدی شناسایی شود

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه تولید، مشکلات و موانع پیش‌روی پرداخت تسهیلات را در اسرع وقت شناسایی و برای رفع آن اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، ناصر فخر موحدی امروز _ پنج شنبه سی‌ام فروردین_ در کارگروه اقتصادی و سرمایه گذاری استان اظهار کرد: بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه تولید، مشکلات و موانع پیش‌روی پرداخت تسهیلات را در اسرع وقت شناسایی کرده و برای رفع آن اقدام کنند.

وی افزود: بانک‌ها و دستگاه‌های مرتبط موانع و محدودیت‌های موجود برای عدم پرداخت تسهیلات را پس از شناسایی، به صورت مکتوب اعلام کنند تا مراتب برای رفع مشکلات این حوزه، به شبکه بانکی اطلاع‌رسانی شود.

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲، ۱۳ هزار فرصت شغلی جدید در استان ایجاد شد، خاطرنشان کرد: جمع‌آوری اطلاعات تمام واحدهای تولیدی فعال، نیمه‌فعال و راکد استان و انعکاس آن به حوزه سرمایه‌گذاری استانداری را برای تمام دستگاه‌ها و نهادها تکلیف کردیم تا در سال جاری برای بررسی وضعیت، رفع مشکلات و فعال‌سازی آن‌ها اقدام شود.

فخر موحدی هدف از اجرای این طرح را تحقق شعار سال و جهش تولید در استان عنوان کرد و گفت: مشکلات بسیاری از واحدهای تولیدی صرف مشکل مالی نیست، بلکه بسیاری از این واحدها مشکلات مدیریتی و حقوقی دارند که رفع موانع و فعال‌سازی مجدد آن‌ها در سال جاری به صورت جدی دنبال خواهد شد.

کد خبر 745725

دیگر خبرها

  • موانع پرداخت نشدن تسهیلات به واحدهای تولیدی شناسایی شود
  • انتقاد فرماندار شهرستان بستان آباد از اجرایی نشدن پایاب سد‌ها در این شهرستان
  • دلیل پرداخت نشدن وام ازدواج / بانک ها پولی برای دادن وام ازدواج ندادند
  • می‌توان با بررسی سطح بینایی، زوال عقل را ۱۲ سال زودتر پیش‌بینی کرد
  • خروج نقدینگی از بانک‌ها عامل پرداخت نشدن وام ازدواج است
  • همه چیز درباره بیمه بیکاری؛ کاهش مقرری‌بگیران بیمه بیکاری
  • چگونه بیمه بیکاری بگیریم؟
  • کاهش ۱۷ درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری
  • انتقاد دولت از سخنان برخی نمایندگان در مورد بازار ارز و قیمت دلار: می‌تواند به التهاب در بازار ارز بینجامد و اقدامی غیر حرفه ای و غیرمسئولانه است
  • انتقاد تلویحی یک اصولگرا از مدیریت قالیباف بر مجلس /عملی نشدن وعده های دولت رئیسی تقصیر هیات رئیسه است