Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خوزستان با بیان اینکه اگر چه موارد بستری بیماران مبتلا به کرونا افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته اما نسبت به موارد سرپایی، میزان بسیار کمتری دارد، گفت: موارد بستری کروناویروس در خوزستان ۶۰ درصد افزایش یافته در حالی که تعداد موارد سرپایی حدود سه برابر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی شامگاه پنج شنبه در خصوص آخرین وضعیت مقابله با کرونای خوزستان، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از دلایل افزایش تعداد بیماران مبتلا به کروناویروس در استان، به بیماریابی قوی‌تر ما بر می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد آزمایشگاه‌های کروناویروس خوزستان به پنج آزمایشگاه رسیده و در آینده نزدیک این تعداد به هفت آزمایشگاه افزایش می‌یابد.

او گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از یک هزار و ۲۷۵ آزمایش انجام داده‌ایم و در حال تلاش هستیم که این تعداد آزمایش، به یک هزار و ۵۰۰ نمونه برسد بنابراین با افزایش نمونه‌گیری‌ها و تقویت بیماریابی، بیماران بیشتری نیز شناسایی می‌شوند.

استاندار خوزستان افزود: عمده بیماران مبتلا به کروناویروس در خوزستان سرپایی هستند و قرنطینه خانگی می‌شوند؛ اگر چه موارد بستری، افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته اما نسبت به موارد سرپایی، میزان بسیار کمتری دارند.

رییس شورای سلامت استان خوزستان بیان کرد: موارد بستری کروناویروس در خوزستان ۶۰ درصد افزایش یافته در حالی که تعداد موارد سرپایی حدود سه برابر افزایش یافته است. تشخیص زودهنگام بیماران سرپایی و قطع زنجیره انتقال، نقطه مثبتی است.

رییس شورای تامین استان اضافه کرد: برخی از مردم، کمتر فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کرده‌اند. مردم فکر کردند بیماری تمام شده است و این مساله، باعث شده که بیماری گسترش یابد اما با تمهیدات اندیشیده شده از چند روز قبل، با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در شهرهای قرمز و با اعمال محدودیت در رفت و آمدها، امیدواریم این شرایط کنترل شود و این مساله کاهش یابد.

نماینده عالی دولت در خوزستان تصریح کرد: تاکید می‌کنم که اوضاع در حوزه بهداشت و درمان تحت کنترل است؛ مسوولین دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی خوزستان با محوریت ریاست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، اوضاع را تحت کنترل و رصد دارند و هیچ کمبودی از بابت کیت‌های آزمایشی، تخت‌های بیمارستانی، بخش‌ها و تخت‌های ویژه و دارو نداریم.

شریعتی بیان کرد: اوضاع کاملا رصد می‌شود. ظرفیت‌سازی جدید انجام شده است و بیماران در بیمارستان‌های مختلف توزیع می‌شوند تا ظرفیت هیچ بیمارستانی به مرحله اشباع نرسد.

استاندار خوزستان اضافه کرد: تمام تلاش بر این است که نگذاریم بیماری به پیک برسد و این روند طولانی شود و در این امر، موفق شده‌ایم. میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری نیز کنترل شده است و مشکلی از این بابت نداریم.

او با اشاره به تعیین نماینده وزیر بهداشت در خوزستان برای نظارت بر امور اجرایی مقابله با کرونا، گفت: وزیر بهداشت در همه استان‌ها نماینده‌ای تعیین کرده است تا نظارت و گزارش‌دهی به او انجام شود اما مسوولیت امر در بهداشت و درمان، متوجه روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی خوزستان است و همچنان مسوولیت و پاسخگویی با آنها است. ما هم اعتماد کامل به مدیریت و عملکردشان داریم.

رییس شورای سلامت استان اظهار کرد: عملکرد موفق آنها بوده که باعث شده بیماری کنترل شود و مرگ و میر کاهش یابد و تا حد امکان نگذارند منحنی به گونه‌ای پیش ‌رود که تلفات زیادی دهیم و همچنان از نظر کشور و خوزستان، مسوولیت این امر با متولیان بهداشت و درمان استان است و تا کنون عملکرد مناسبی داشته‌اند.

شریعتی در خصوص وضعیت مناطق حاشیه‌ای و فعالیت بازارچه‌ها در این مناطق، گفت: روز گذشته به فرماندار اهواز دستور دادم در مناطق حاشیه ورود کند و محدودیت‌هایی اعمال شود. اقناع‌سازی را انجام دهند و در صورت لازم، اعمال قانون شود تا در حد توان، تمام مناطق اهواز کنترل و مدیریت شوند. مقرر شده از امروز (پنجشنبه)، فرماندار اهواز قوی‌تر در مناطق حاشیه‌ای ورود کند.

نماینده عالی دولت در خوزستان با بیان اینکه برای تمدید تعطیلی‌ها در هفته آینده، هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است و منتظر پیشنهاد کمیته علمی و دانشگاه علوم پزشکی اهواز هستیم، افزود: پس از بررسی علمی کامل وضعیت، پیشنهادات ارایه شده در ستاد استانی و شورای تامین خوزستان بررسی و جوانب امر در نظر گرفته می‌شود و تصمیمات مورد نیاز اتخاذ خواهد شد.

رییس شورای تامین استان با اشاره به نحوه انتخاب شهرهای قرمز و تعطیلی این شهرها در هفته جاری بیان کرد: بر اساس شاخص‌ها و فرمول‌های اپیدمیولوژیک وزارت بهداشت، تنها شهرستان کارون قرمز بود و هشت شهر دیگر زرد و سایر شهرها سفید بودند اما کمیته اپیدمیولوژیک و کمیته علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز این فرمول را سهل‌گیرانه دانستند و تاکیدشان بر روش سخت‌گیرانه‌تر بوده است بنابراین به آنها اختیار دادیم و طبق فرمول جدید ارایه شده، ۹ شهر خوزستان قرمز بودند که ما طبق پروتکل این اساتید اقدام کردیم.

استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم خود مراقبتی بیشتر مردم، بیان کرد: در اپیدمی، ۹۰ درصد کار به رفتار مردم برمی‌گردد؛ اگر مردم رفتار خود را مانند هفته‌های اول اصلاح کنند نتایج خوبی حاصل می‌شود اما اگر مجددا فکر کنند بیماری تمام شده و رفتار خود را تغییر دهند، نتایج دیگری حاصل می‌شود.

او گفت: تا کنون اپیدمی بر ما فائق نیامده و تعداد بیماران بیشتر از امکانات ما نشده است و شرایطی ایجاد نشده که با مشکل مواجه شویم و تلفات روی دست ما بگذارد اما امکانات ما حدی دارد و اگر رفتار مردم اصلاح نشود ممکن است ناگهان با مساله و طغیان‌هایی مواجه شویم.

شریعتی افزود: کمبودی از نظر اقلام بهداشتی نداریم و بیمارستان‌ها مجهز هستند. ماسک و مواد ضدعفونی کننده نیز در بازار وجود دارد اما تاکید می‌شود که استفاده از دستکش تنها برای کادر بهداشتی و درمانی لازم است.

استاندار خوزستان در پایان در خصوص وضعیت بیماری کرونا در خوزستان در مقایسه با سایر استان‌ها، بیان کرد: میزان کشندگی بیماری در خوزستان نسبت به استان‌های دیگر پایین‌تر است. میزان شیوع در خوزستان هنوز از متوسط کشوری پایین‌تر و میزان میرایی نیز در خوزستان کمتر است. این شاخص‌ها نشانه عملکرد خوب سیستم بهداشت و درمان خوزستان است.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عملکرد قرنطینه استاندار خوزستان برنا خوزستان کرونا ویروس آمار کرونا خوزستان بستری شدگان بیماران سرپایی تعطیلی ها استاندار خوزستان بهداشت و درمان موارد سرپایی افزایش یافته موارد بستری علوم پزشکی رییس شورای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۵۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه بیش از ۱۱ هزار خدمت درمانی در بیمارستان قلب الزهرا (س) شیراز

حجت الله روستا رئیس بیمارستان قلب الزهرا (س) با بیان اینکه این مرکز درمانی در تعطیلات نوروزی نیز همانند دیگر ایام سال، خدمات تخصصی و فوق تخصصی به بیماران و مراجعان ارائه می‌دهد، اظهار کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد از بیست و هشتم اسفند سال ۱۴۰۲ تا ششم فروردین ۱۴۰۳، بیش از ۱۱ هزار خدمت درمانی در این مرکز، ارائه شده است.

او گفت: از مجموع ۱۱ هزار و ۲۰۶ خدمت ارائه شده به بیماران در این مرکز درمانی، ۷ هزار و ۳۱۶ خدمت مربوط به بیماران سرپایی و ۳ هزار و ۸۹۰ خدمت نیز مربوط به بیماران بستری بوده است.

او تعداد مراجعه کنندگان بخش اتفاقات بزرگسال در این بازه زمانی را یک هزار و ۵۳۲ بیمار و اتفاقات اطفال را نیز ۶۳۱ بیمار عنوان کرد و افزود: همچنین ۱۲۶ بیمار به دلیل نیاز به خدمات درمانی تکمیلی، بستری شدند.

رئیس بیمارستان قلب الزهرا (س) شیراز، تعداد عمل «جراحی قلب باز» انجام شده در این بیمارستان را در این بازه زمانی، ۶ مورد و تعداد آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی انجام شده را ۱۱۲ مورد اعلام کرد.

روستا افزود: بیمارستان قلب الزهرا (س)، یک بیمارستان عمومی، تخصصی و فوق تخصصی اســت که به صورت میانگین ماهانه حدود ۸۰ هزار خدمت به بیماران سرپایی و ۳۰ هزار خدمت به بیماران بستری ارائه می‌دهد.

او تصریح کرد: بیمارستان قلب الزهرا (س) هم اکنون دارای ۲۳۸ تخت، ۱۰ بخش بستری و ۱۳ واحد پاراکلینیک بوده و ۶۱ پزشک متخصص و فوق تخصص درمانی و هیات علمی، ۴۳ پزشک عمومی و دیگر اعضای کادر درمان و اداری، در این بیمارستان به ارائه خدمت می‌پردازند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • درمان بیش از ۸۰ درصد بیماران به صورت سرپایی
  • طرح کنترل و نظارت بیش از ۷۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای در سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۲۵ درصدی جوجه ریزی و ۱۰ برابری صادرات میوه در مازندران
  • افزایش ۱۶ برابری درآمد موقوفات زنجان
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • خدمات‌رسانی به ٢ هزار بیمار سرپایی و بستری بیمارستان شهید کامیاب
  • هشدار بازرس کل کردستان نسبت به اخذ زیرمیزی توسط بعضی از پزشکان
  • ارائه بیش از ۱۱ هزار خدمت درمانی در بیمارستان قلب الزهرا (س) شیراز
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!