Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، ۸۶ روز پس از شیوع کرونا در کشور بر اساس اعلام وزارت بهداشت ۱۱۴۵۳۳ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۶۸۵۴ نفر فوت شده و ۹۰۵۳۹ نفر بهبود یافته‌اند. شب گذشته دومین شب از شب های قدر بود که مراسم آن با رعایت پروتکل های بهداشتی در مساجد سراسر کشور برگزار شد. براساس اعلام وزارت بهداشت مساجد می توانند برای برگزاری مراسم در شب های قدر به مدت دو ساعت با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی فعالیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سعید نمکی» وزیر بهداشت نیز اعلام کرده بود درباره بازگشایی اماکن و بقاع متبرکه در خردادماه تصمیم گیری می شود. «علیرضا زالی» فرمانده مقابله با کرونا در کلانشهر تهران نیز اعلام کرده است؛ منحنی شیوع کرونا در تهران، شرایط نسبتا باثبات تری را در مقایسه با روزهای قبل تجربه می کند و با شیبی نسبتا ملایم رو به کاهش است.وی همچنین با اشاره به گزارشات میدانی از برگزاری مراسم اولین شب از شب های قدر گفته است؛ در اماکن مذهبی مراسم احیای اولین شب قدر با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی انجام شد و رعایت اصول بهداشتی و حفاظتی مورد توجه قرار گرفت و البته کوتاه بودن زمان حضور افراد در این مراسم نیز تدبیر کمک کننده‌ای در راستای اقدامات پیشگیرانه بود.

درخواست از ستاد ملی مقابله با کرونابرای بازگشایی مرحله‌ای مهدهای کودک

 هشدار سازمان بهریستی درباره فعالیت مهدهای غیرمجاز

"حبیب الله مسعودی فرید" معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی در گفت‌وگو  با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که آیا با بازگشایی مدارس از 27 اردیبهشت مهدهای کودک نیز بازگشایی می شوند؟ گفت: بحث مهدهای کودک با بازگشایی مدارس متفاوت است. در مدارس نیز آنطور که ما شنیده ایم برای رفع اشکل کلاس تشکیل می شود و فعالیت مهدهای کودک با مدارس متفاوت است. 

وی ادامه داد: به طور معمول مادران شاغل کودکان خود را برای نگهداری در ساعات کاری خود به مهدکودک می فرستادند، اما در حال حاضر با شرایطی که ایجاد شده است مادران شاغل به دلیل تعطیلی مهدهای کودک یا مجبور هستند کودکان را با خود به محل کار ببرند و یا در صورتی که بتوانند از شرایط دورکاری استفاده کنند. 

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: البته با توجه به شرایط ایجاد شده و بیماری کرونا این نگرانی وجود دارد که کودکان نتوانند به درستی موارد بهداشتی و فاصله گذاری را رعایت کنند. از همین رو ما در این خصوص پروتکلی را تدوین و به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد داده ایم.

فرید با اشاره به اینکه می توانیم به صورت مرحله ای کودکان را در مهدهای کودک پذیرش کنیم، تصریح کرد: همانطور که سه هفته گذشته مهدهای کودک برای ثبت نام و دیگر فعالیت های جانبی مانند تعمیرات و ... بازگشایی شد در حال حاضر نیز با توجه به اینکه یک سری از خانواده ها جایی برای نگهداری از کودکانشان ندارند، ما درخواست کلی به ستاد ملی مقابله با کرونا داده ایم تا در صورت موافقت آنها پروتکل بازگشایی مرحله ای مهدهای کودک را با لحاظ همه موارد بهداشتی اعلام کنیم. 

وی با بیان اینکه برای مهدهای کودک در این زمینه مشکلات بسیاری ایجاد شده است، اما برای ما اولویت اصلی سلامت مردم است، خاطرنشان کرد: یکی از معضلات همیشگی ما فعالیت مهدهای غیرقانونی است که در حال حاضر بیشتر شده است و ما همیشه از همکارانمان در استانها و پلیس اماکن خواسته ایم که از همه لحاظ از فعالیت این مهدهای کودک جلوگیری شود، چراکه این مکان ها هم از نظر بهداشتی و هم از نظر پرسنل دارای مشکلات بسیاری هستند و افرادی که در این مکانها از کودکان نگهداری می کنند آموزش های لازم برای نگهداری از کودکان را فرانگرفته اند. 

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی تصریح کرد: این مهدهای غیرمجاز تحت هیچ قاعده ای نیستند و در این شرایط کرونایی باز بودن و فعالیت این مکان ها می تواند مشکلات چندبرابری داشته باشد، از همین رو ما باز هم از همکاران در استانها و همچنین از مردم خواسته ایم تا در صورت مشاهده فعالیت مهدهای غیرمجاز به اماکن اطلاع داده تا سریعا با آنها برخورد شود. این مکان ها مهد نیستند، بلکه مکان هایی هستند که فقط از کودکان نگهداری می کنند و نمی توان اسم مهد را بر این نوع مکان ها گذاشت. 

فرید ادامه داد: براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هر مکانی که قرار است به هر نحوی کودکان را نگهداری کند باید از سازمان بهزیستی مجوز دریافت کنند. برخی از مکانهایی که تحت نظر سازمان های دیگر فعالیت می کنند، همکاری لازم را با ما دارند مانند مهدهای قرآنی اما یک سری از مهدهای کودک هستند که تحت نظارت هیچ جایی نیستند و باید با آنها برخورد شود.   

ظرفیت دانشجویان در خوابگاه‌ها برای جلوگیری از شیوع کرونا باید به حد استاندارد برسد

ارائه پیشنهادهایی برای چگونگی برگزاری امتحانات در دانشگاه‌ها

"الیاس منیری" معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره پروتکل‌های اتخاذ شده برای خوابگاه‎ها در زمان بازگشت دانشجویان گفت: پروتکل‌های ابلاغی برای خوابگاه‌ها را به طور کل ستاد ملی مقابله با کرونا تنظیم می‌کند و آنها متولی و مرجع اصلی در بحث پروتکل‎‌ها هستند. همانطور که ستاد ملی مقابله با کرونا برای همه بخش‌ها و اصناف کشور پروتکل تعیین کرده‌اند برای خوابگاه‌های دانشجویی نیز تصمیم خواهند گرفت.

وی در ادامه با اشاره به پیشنهادات مطرح شده برای بازگشایی خوابگاه‎های دانشجویی گفت: یک سری جلسات را در مجموعه وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان  با همکاری نیروهای وزارت بهداشت شروع کردیم که طی این جلسات پیشنهادهایی برای خوابگاه‌ها در نظر گرفته شد، اما پروتکل‌های نهایی برای خوابگاه‌ها باید از سوی ستاد ملی مقابله به کرونا ابلاغ شود.

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه توضیح داد: قطعا پیش از اینکه تصمیمی گرفته شود، پروتکل‌های خوابگاهی ابلاغ خواهد شد. گزینه‌های متعددی عنوان شده که در نهایت جمع بندی این گزینه‌ها توسط ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد بود.

منیری درباره کاهش ظرفیت خوابگاه‌ها گفت: به عنوان مثال اگر ظرفیت اتاق‌های ما در گذشته مازاد و بیشتر از حد استاندارد بوده، باید الان میزان ظرفیت‌ها رعایت شود. همچنین درباره بحث ضدغفونی و گندزدایی کردن فضاهای دانشجویی مانند خوابگاه‌ها، رستوران‌ها و آشپزخانه‌ها صحبت‌هایی شده است. علاوه بر این پیشنهاداتی که برای تهیه اقلام ضدعفونی کننده مطرح شده، ولی همه اینها مترتب هزینه است.

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه در پاسخ به این سوال که آیا برای مواد ضدعفونی کننده درخواست بودجه داشته‌اید و یا برای این کار به طور جداگانه بودجه‌ای به خوابگاه‎ها ارائه شده است؟ گفت: ما در این باره با معاون وزیر بهداشت و معاون وزیر علوم مکاتباتی کرده‌ایم، اما من تا به حال ندیده‌ام که بودجه‌ای برای این کار اختصاص داده شده باشد یا اگر شده باشد، بنده اطلاعی ندارم.

وی درباره مذاکراتی که برای برگزاری امتحانات صورت گرفته است، بیان کرد: پیشنهاداتی مطرح شده که اگر قرار است امتحانات به صورت حضوری باشد، چه اقداماتی صورت بگیرد تا کاهش شیوع ویروس را داشته باشیم. به عنوان مثال شاید بهتر باشد، امتحانات در ایام هفته تقسیم شود تا همه دانشجویان با هم به دانشگاه نیایند، یا زمان برگزاری امتحان در ساعت‌های خاص باشد. ما پیشنهاد کردیم که الزام نیست حتما در یک یا دو هفته پشت سر هم امتحانات برگزار شود، بلکه می‌توان هر هفته یک امتحان برگزار شود.

منیری در پاسخ به این سوال که آیا دانشجویان حین ورود به خوابگاه باید کارت سلامت ارائه کنند یا از آنها تست گرفته می‌شود؟ گفت: روی همه این موراد بحث شده، باید در وزارت علوم و وزارت بهداشت درباره این اقدام بررسی صورت بگیرد که آیا امکان دارد از دانشجویان تست گرفت یا خیر؟ زیرا هزینه‌هایی را تحمیل می‌کند.

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه خاطرنشان کرد: در قدم اول باید اقدامات پیشگیرانه را در نظر بگیریم و بعد از آن موارد تشخیصی هم در دستور کار قرار خواهد گرفت، اما فعلا درباره این مساله به جمع بندی نهایی نرسیده‌ایم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بازگشایی خوابگاه‌ها در حال حاضر تنها برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی است؟ گفت: دراین باره چیزی ابلاغ نشده و تصمیم گیری در خصوص آن به عهده دانشگاه‌ها گذاشته شده است. هر دانشگاهی متناسب با شرایط و امکانات خودش دارای اختیار است.

منیری توضیح داد: شاید یک دانشگاه امکانات و ظرفیت برگزاری امتحانات مجازی را داشته باشد و یا دانشجو صرفا برای امتحان به دانشگاه بیاید و الزام نیست که سکونت پیدا کند یا در محیط دانشگاه بماند.

حدود ۹۸ درصد آموزش در استان خوزستان انجام شده است

انتقاد از عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی برخی مردم

"کوروش مودت" مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره به تعویق افتادن بازگشایی مدارس این استان توضیح داد: قرار شد که از روز شنبه ۲۷ خرداد تا پایان هفته تعطیلی مدارس در استان خوزستان ادامه یابد.گرچه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد که بازگشایی مدارس از ۲۷ خرداد در سراسر کشور انجام خواهد شد، اما با توجه به وضعیت خوزستان و افزایش آمار ابتلا یه کرونا در برخی از شهرها، استاندار اعلام کرد، بازگشایی مدارس یک هفته به تعویق بیافتد.

وی ادامه داد: مدارس استان‌های کشور از ۲۷ خرداد بازگشایی خواهند شد، اما مدارس استان ما تا یک هفته تعطیل دیگر هستند. برای هفته بعد از آن، در همان زمان تصمیم‌گیری خواهد شد. همانطور که می‌دانید شرکت در کلاس‌ها اختیاری است و تنها جهت رفع اشکال برای دانش آموزانی است که از آموزش‌های شبکه شاد و رسانه ملی جا مانده‌اند..

وی با اشاره به وضعیت استان خوزستان گفت: مردم باید فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند. آنها نباید در تجمعات باشند، ولی متاسفانه یک عده رعایت نمی‌کنند و رفتارهای پرخطر دارند از این رو استاندار خوزستان دستور به تعویق افتادن بازگشایی مدارس را داد.

مودت افزود: برای این یک هفته تعویق با وزارت آموزش و پرورش هماهنگ کردیم و چون ستاد مقابله با کرونا استان این تصمیم را گرفته، لازم الاجرا است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان بیان کرد: در نظر گرفتن یک هفته جبرانی در پایان ترم منوط به این است که شورای مدرسه که شامل نماینده معلمان، والدین و مدیران است چه تصمیمی بگیرند، آنها باید بررسی کنند که آیا ادامه آموزش ضرورت دارد یا خیر؟ لازم به ذکر است این امکان برای دانش‌آموزانی است که از آموزش جا مانده‌اند. 

وی خاطر نشان کرد: در استان خوزستان آموزش هم از طریق تلویزیون و هم توسط شبکه شاد دنبال شد. از طرفی برخی معلمان به شکل حضوری به مناطق محروم رفتند و در میان دانش‌آموزان محروم  بسته آموزشی توزیع شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان در پاسخ به این سوال که تاکنون چند درصد از آموزش در استان خوزستان انجام شده است؟ گفت: تاکنون حدود ۹۸ درصد از آموزش از طریق رسانه ملی، شبکه شاد و بسته آموزشی انجام شده است. همچنین۹۰ درصد از دانش آموزان نیز به شبکه شاد پیوسته‌اند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کرونا معاون امور دانشجویان صندوق رفاه پاسخ به این سوال که آیا ستاد ملی مقابله با کرونا فاصله گذاری اجتماعی برگزاری امتحانات استان خوزستان برای خوابگاه ها سازمان بهزیستی بازگشایی مدارس خبرنگار ایلنا فعالیت مهدهای آموزش و پرورش وزارت بهداشت مهدهای کودک حال حاضر پروتکل ها انجام شد شبکه شاد مرحله ای مکان ها یک هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۶۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ فرماندار ویژه شهرستان مهاباد در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان درسالجاری، با تأکید برآگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی گفت: باتوجه به تأثیر مستقیم نمرات امتحانات نهایی در کنکور، لازم است آزمون در فضایی آرام و مناسب برگزار شود.

حسن عباسی، با اشاره به اینکه با همکاری دستگاههای اجرایی باید شرایط مناسب و فضایی آرام برای برگزاری امتحانات نهایی در سطح شهرستان مهیا شود، افزود: تجهیزات و امکانات لازم ازجمله تهیه کاغذ از طرف فرمانداری تأمین شده و از این بابت جای نگرانی نیست.

عباسی، با اشاره به برنامه ریزی برای بزرگداشت هفته معلم هم گفت: آموزش و پرورش زمینه ساز رشد و توسعه اجتماعی در جامعه بوده که این امر در سایه تلاش معلمان امکانپذیر است.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان مهاباد هم در این جلسه گفت: بیش از پنج هزار دانش آموز این شهرستان در سه مقطع دهم، یازدهم و دوازدهم در امتحانات نهایی شرکت می کنند.

اسعد رسولی افزود: تاکنون نسبت به تهیه ۱۰۰ کارتن برگه امتحانی اقدام شده و به ۱۰۰ کارتن دیگرهم برای برگزاری امتحانات نیاز است و از دستگاههای مختلف انتظار داریم در این زمینه کمک کنند.

رسولی، در ادامه از اداره های خدمات رسان خواست در هنگام برگزاری امتحانات از قطعی آب و برق جلوگیری کنند.

مهراب پوراکبر، دادستان شهرستان مهاباد هم گفت: در عصر کنونی که دانش آموزان با انواع تهدیدهای فضای مجازی مواجه هستند، باید مهارتهای زندگی به دانش آموزان ارائه شود تا آسیب نبینند.

در این جلسه همچنین از برگزاری همایش استانی هوش مصنوعی با هدف بررسی فرصتها و چالشها و جهت گیریهای آینده در آموزش و پرورش با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی تهران خبر داده و اعلام شد 13 خرداد، آخرین مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه همایش و 15 تیر، زمان برگزاری همایش خواهد بود.

امتحانات نهایی از 27 اردیبهشت آغاز می شود و تا سی ام خرداد ماذه ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بردسکن
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • شرایط مناسب برای برگزاری امتحانات‌نهایی در مهاباد مهیا شود
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان پیرانشهر