Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@10:42:53 GMT

آغاز مبارزه با آفت ملخ در اراضی کشاورزی شهرستان ری

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۵۶۶۲۶

آغاز مبارزه با آفت ملخ در اراضی کشاورزی شهرستان ری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، محمد عباسی افزود: امسال در مبارزه با آفات برای نخستین بار از پهپاد سمپاش برای مبارزه با سِن گندم استفاده شده که کاهش هزینه تولید، افزایش کمّی و کیفی محصولات کشاورزی و غیره را در پی دارد.

وی تصریح کرد: سمپاشی با پهباد بسیار مقرون‌به‌صرفه است و در حال حاضر در حدود  ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی با سمپاش‌های دستی و تراکتور و ۶۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی بخش فشافویه به وسیله پهپاد سمپاشی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول بیان کرد: امسال برای نخستین‌بار از پهپاد برای سمپاشی استفاده شده و سعی کردیم همواره روش‌های مکانیزاسیون را به منظور رونق و شکوفایی تولید محصولات زراعی توسعه دهیم. همچنین زنگ زرد یکی دیگر از آفت‌های کشاورزی است که با رطوبت هوا و بارش باران در مزارع  گندم ایجاد می‌شود و برای مبارزه با این آفت ۱۳۰۰ هکتار از اراضی شهرستان سمپاشی شده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری ادامه داد: ۱۵۰۰ هکتار از اراضی پایش شده است که در هزار هکتار از مراتع، کانون ملخ‌ها را شناسایی و در مرحله نخست برای ۲۰۰ هکتار از اراضی سم تهیه کرده و مبارزه با ملخ‌ها را آغاز کردیم.

عباسی گفت: کانون اصلی ملخ‌ها عرصه‌های منابع طبیعی و مراتع است و تاکنون گزارشی مبنی بر خسارت و آسیب به زمین‌های کشاورزی در شهرستان ری نداریم اما مبارزه با ملخ‌ها را با جدیت ادامه خواهیم داد تا وارد مزارع کشاورزی، محل سکونت مردم و شهرک صنعتی شمس‌آباد نشوند.

وی خاطرنشان کرد: تخم‌گذاری ملخ‌ها در اثر باران‌های بهاری و رطوبت هوا افزایش یافته است که کانون اصلی آن‌ها در روستاهای کلین، خانلق و پشت شهرک شمس‌آباد است و هیچ‌گونه گزارشی در مورد حضور ملخ‌ها در سایر بخش‌های شهرستان دریافت نشده است.

کد خبر 511738 برچسب‌ها کشاورزی تهران استان تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کشاورزی تهران استان تهران هکتار از اراضی ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۶۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با آفت غلات در سمنان از ۶ هزار هکتار فراتر رفت

قهرمانفرد مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: مبارزه همگانی با آفت سن غلات از فروردین آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مبارزه با سن مادری در اراضی کشاورزی سمنان در حال انجام است، گفت: تا کنون مبارزه با سن مادری در سه‌هزار و ۸۰۰ هکتار از مزارع گندم و ۲ هزار و ۲۹۰ هکتار از جوزارهای استان سمنان انجام شد.

وی با بیان اینکه بیشترین سطح مبارزه با آفت سن مادری در شهرستان گرمسار بوده است، بیان کرد: مبارزه با آفت سن مادری در گرمسار به میزان یکهزار و ۳۱۰ هکتار گندم و ۵۶۰ هکتار جو انجام شد و در مجموع در یکهزار و ۸۷۰ هکتار مزارع غلات این طرح اجرا شد.

این مسوول خاطرنشان کرد: بعد از گرمسار آرادان بیشترین سطح مبارزه را با میزان یکهزار و ۶۲۰ هکتار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • مبارزه با آفت غلات در سمنان از ۶ هزار هکتار فراتر رفت
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری
  • ۱۵۰۰ هکتار از اراضی داورزن زیر کشت محصولات جالیزی