Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار کیوان ظهیری از آخرین وضعیت وقوع جرم و نزاع‌های خانوادگی در پایتخت خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ همواره در زمان بحران مهم‌ترین مسئله‌ای که ذهن شهروندان را به خود مشغول می‌کند امنیت و آرامش جانبی است. امری که اهمیت بدان در روزهای کرونایی و سپس در وقوع زلزله به خوبی احساس شد و حافظان امنیت نیز در این زمینه به خوبی عمل کردند و مردم نیز انتظار دارند تا در این عرصه با اخلال گران امنیت جامعه با جدیت برخورد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار کیوان ظهیری، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت، در این خصوص گفت: در روزهایی که تمام توان مسئولین در راستای کنترل کرونا صرف می‌شود و نیروی انتظامی نیز در این راستا دوشادوش سایر مسئولین به انجام وظیفه می‌پردازد لازم است به مجرمین هشدار دهم که در این روزها هیچ کوتاهی نسبت به برخورد با آن‌ها رخ نخواهد داد و با تمام قوا با مجرمین و اخلال گران امنیت جامعه برخورد خواهد شد.

او افزود: در این راستا هماهنگی‌های قضایی نیز صورت گرفته است تا برخورد جدی قضایی با این افراد در دستور کار قرار گیرد. در روزهای اخیر گشت های شبانه روزی پلیس افزایش پیدا کرده است و برای مقابله با وقوع جرم گشت های نامحسوس نیز در سطح شهر عملیاتی شده است.

این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: افرادی که با جان و آرامش مردم و شهروندان بازی می کنند بدانند که هیچگونه مماشاتی با آن ها صورت نمی گیرد و پلیس با قاطعیت برخورد خواهد کرد. 

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت اظهار کرد: در برهه ای از زمان به علت تغییر سبک زندگی مردم جرائم خرد و سرقت لوازم خودرو به شکل فزاینده ای در شهر افزایش پیدا کرد ولی افزایش گشت های پلیسی نیز در همین راستا انجام شد و با این اقدامات پیشگیرانه شاهد کاهش جرائم خرد در روزهای اخیر در سطح شهر بودیم.

او با اشاره به نقش کلیدی مردم در برقراری امنیت گفت: مردم با استفاده از ابزار محافظتی از قطعات خودروی خود حفاظت کنند و در این زمینه با افزایش زمان ارتکاب جرم، کمک بسزایی به پلیس پیشگیری پایتخت می کنند.

سردار ظهیری در رابطه با جرائم حوزه مواد مخدر تصریح کرد: مصرف و توزیع موادمخدر در سال 99 نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش نیافته و با توجه به مسدود بودن معابر  با درصدی کاهش مواجه شده است.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در پایان با رد آمار افزایش نزاع‌های خانوادگی اظهار کرد: تماس‌های مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی از ابتدای سال نسبت به‌مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است. در این زمینه تماس‌هایی که مربوط به درگیری‌‌های خانوادگی بود نسبت به سال قبل در سطح تهران ۱۰ درصد کاهش داشته است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پایتخت پلیس حوادث گشت نامحسوس جرائم خرد پلیس پیشگیری پایتخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۷۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی؛ روش اعتراض اینترنتی به جریمه‌ها

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: بیشترین میزان جرائم مربوط به رانندگی در حالت مستی و مصرف مواد روان‌گردان است. توقیف خودرو، شش ماه ضبط گواهینامه و نمره منفی و معرفی به مراجع قضایی از جرائم این مورد تخلف در نظر گرفته شده است.

رئیس پلیس راهور فراجا از پیگیری برای اجرایی شدن اعتراض اینترنتی به جرائم رانندگی در سال‌جاری خبر داد.

ایسنا در خبری نوشت: سردار سید تیمور حسینی درباره میزان افزایش جرائم رانندگی در سال جدید گفت: نرخ جدید جریمه‌ها هنوز به ما ابلاغ نشده است و ما منتظریم نرخ جریمه‌ها از طرف هیات دولت به پلیس راهور اعلام شود. اما در کل می‌توانم بگویم که جریمه‌های مربوط به تخلفات حادثه‌ساز تا پنج برابر افزایش پیدا می‌کند و البته این افزایش پنج برابری مربوط به تمام تخلفات نیست و همانطور که گفتم در مورد تخلفات حادثه‌ساز تا پنج برابر افزایش مبلغ را خواهیم داشت.

حسینی ادامه داد: بیشترین میزان جرائم مربوط به رانندگی در حالت مستی و مصرف مواد روان‌گردان است. توقیف خودرو، شش ماه ضبط گواهینامه و نمره منفی و معرفی به مراجع قضایی از جرائم این مورد تخلف در نظر گرفته شده است.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در سال ۱۳۸۹ به تصویب رسیده و از ابتدای سال ۱۳۹۰ به اجرا گذاشته شد است، گفت: در همین قانون پیش‌بینی شده که پلیس می‌تواند هر سه سال یک بار پیشنهاد افزایش جریمه‌ها را با توجه به نرخ تورم داشته باشد و این پیشنهاد باید در هیات دولت مطرح شود. البته قانون‌گذار فقط راجع به نرخ جریمه مجوز را صادر کرده و نمره منفی و مدت زمان توقیف و سایر مجازات های مکمل و جایگزین به شکل ثابت باقی می‌ماند.

وی درباره پیامک ارسالی از تخلفات برای رانندگان نیز گفت:‌ ما تاکید داریم که حتما و به محض ارتکاب تخلف پیامکی برای متخلف ارسال شد. در متن پیامک اولیه ذکر شده تخلف انجام شده اما در حال بررسی است و پیامک دوم بعد از تایید ارسال می‌شود که شناسه پرداخت در آن وجود دارد معمولا در پیامک دوم خطایی نداریم. از این رو اگر شهروندان پیامکی دریافت کردند که حاوی شناسه پرداخت نبود، نگران نباشند.

حسینی افزود: درصد خطای پیامک دوم بسیار پایین است. عمده خطاها در مورد پیامک‌های اولیه است، اما در هر صورت اگر فردی با بررسی سوابق تخلفات خود متوجه شد که برخی از خطاهای ذکر شده را مرتکب نشده باید اعتراض خود را در واحدهای رسیدگی دنبال کند.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: در همه استان‌ها و شهرستان‌های کشور امکان اعتراض به جریمه وجود دارد. ما در سال ۱۴۰۳ موضوع رسیدگی غیر حضوری اینترنتی را خواهیم داشت که مردم می‌توانند اعتراض خود را در سامانه ثبت کنند و بعد از مطابقت اگر به نتیجه برسیم که ادعای فرد درست است جریمه حذف و پاک خواهد شد.

دیگر خبرها

  • جزئیات افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی؛ روش اعتراض اینترنتی به جریمه‌ها
  • پلیس راهور : افزایش مبلغ جریمه ها هنوز ابلاغ نشده است
  • برقراری ۳.۵ میلیون تماس تلفنی با سامانه ۱۴۱
  • سهم عجیب ۹۶ درصدی رانندگان با تجربه در تصادفات! / رانندگان تازه کار سهم صفر درصدی در تصادفات نوروزی داشتند!
  • دستگیری اعضای باند خانوادگی سرقت در زنجان
  • اعضای باند خانوادگی سرقت در زنجان دستگیر شدند
  • بازداشت باند خانوادگی سارقان در زنجان
  • زورگیران در دام پلیس پایتخت
  • ثبت بیش از ۲۰۴ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ چهارمحال و بختیاری
  • کشف جرائم حوزه سرقت، با همکاری مردم با پلیس