Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حمید بامری گفت: صحنه های افتخار آمیزی که ملت ایران در مواجهه با کرونا خلق کرده اند نسخه دوم دفاع مقدس است و ثبت این صحنه ها نیاز به آوینی ها دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ظهر امروز ۲۶ اسفند حجت الاسلام «حمید بامری» در خطبه های نماز جمعه زهکلوت، گفت: جا دارد جهاد عظیم ملی ایران در مبارزه با کرونا به عنوان میراث معنوی و حماسه بزرگ انسانی ملت ایران، ثبت جهانی شود، صحنه های افتخار آمیزی که ملت ایران در مواجهه با کرونا خلق کرده اند نسخه دوم دفاع مقدس است و ثبت این صحنه ها نیاز به آوینی ها دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه زهکلوت خاطرنشان کرد: حقیقتا ملت ایران تاکنون در امتحان مقابله با کرونا خوش درخشیده اند و خط کش های جامعه شناسی و مردم شناسی مدرن از درک عظمت این واقعه در مانده است که چگونه حادثه ای مشترک در یک نقطه ای از جهان با وجود امکانات رفاهی و ابزارهای بیشتر اما موجب احتکار، سرقت و بی رحمی می شود و در نقطه ای دیگر یعنی ایران در اوج زندگی دشوار اقتصادی و تحریم های ظالمانه اما دریایی از ایثار، مهربانی و گذشت جریان پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: حقا که این صحنه های کم نظیر و این حقایق بی بدیل باید ثبت جهانی شود، این متانت، مناعت، مهربانی، همدردی، مواسات، همدلی، شتافتن به میدان خطر از سوی جوانان نسل سوم و چهارم، بازنمای طبیعی فضای دفاع مقدس، تجلی و ظهور رفتارهای افتخار آمیز انسانی است و این رفتارها بیانگر مهارت و هنر بی نظیر ملت ما در تبدیل تهدید به فرصت جهاد عظیم ملی است.

حجت الاسلام بامری در خصوص مقابله با بیماری کرونا، بیان کرد: این موضوع برای ما درس ها و پیام های مهمی داشت.

امام جمعه زهکلوت خاطرنشان کرد: نوع مواجعه رهبر انقلاب با مسئله کرونا از کلیه جهت ها به عنوان یک الگو مواجهه عالمانه، هوشمندانه و راهبردی است که مسئولان ارشد مدیریت کرونا در این خصوص اذعان کردند؛ تشکر معظم له از کادر درمان، گروهای جهادی، مردمی و توصیه های معنویی از اقدامات هوشمندانه و به هنگام رهبری در این عرصه است.

وی ادامه داد: رهبری علی رغم این که برخی نابسامانی ها، ناهماهنگی ها و ایرادهایی که در میدان مدیریت مبارزه با کرونا وجود داشت اما ایشان با یک نگاه جامع پدرانه کلیه زوایا و عرصه های خدمت، مدیریت، مشارکت دستگاه ها و مردمی را از قلم نیانداختند و هر کجا که نیاز به دفاع بود واقع بینانه دفاع کرده و هر جا که نقصی بود نقد منصفانه کردند.

حجت الاسلام بامری با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر فراهم کردن زمینه استفاده از فیض شب های قدر برای مردم با توجه به نظرات کارشناسی شده، عنوان کرد: کمال تشکر را داریم که با کمک مردم و مسئولین این امر محقق شد و همکاری خوب مردم در این خصوص ستودنی است.

خطیب جمعه زهکلوت با اشاره به حادثه دریایی شناور لجستیکی کنارک که در یک تمرین دریایی بر اثر اشتباه محاسباتی رخ داده و هدف موشک جماران قرار گرفته و موجب شهادت و مجروح شدن تعدادی از فرزندان دلاوراین ملت شد، تصریح کرد: این بار نیز امپراتوری رسانه ای استکبار و برخی از مزدوران داخلی آنها مثل همیشه تلاش کردند تا از آب گِل آلود ماهی بگیرند بنابراین به فضای مسموم روی آوردند.

وی اظهار کرد: به این خناسان  باید گفت؛ اول این که سانحه اخیر یک رزمایش و داخل نیروهای دریایی ارتش بوده مانند سایر جاها که سانحه اتفاق می افتد، دوم این که کدام کشور دنیا حوادث رزمایش نظامی خود را اعلام عمومی رسانه ای  می کند؟ و سوم این چه تحلیل غلطی است که برخی ها ناخواسته می گویند توقع داریم فرمانده نیروی دریایی علل حادثه را برای عموم بازگو کند، این درخواست کاملا اشتباه است چون بسیاری از علل مربوط به اسرار نظامی و درون سازمانی می باشد.

حجت الاسلام بامری ضمن عرض تسلیت شهادت امیرالمومنین علی علیه السلام به بیان نکاتی از وصیت نامه حضرت اشاره کرد و افزود: اولین توصیه حضرت علی علیه السلام در وصیت نامه خود بعد از اقرار به شهادتین، خطاب به فرزندان، خانواده و همگان، تاکید بر تقوای الهی است.


 امام جمعه زهکلوت در خصوص چیستی تقوا، بیان کرد: از عارفی پرسیدند تقوا چیست؟ در جواب گفت؛ اگر در ببابانی پر از خار و خاشاک راه بروید چگونه عمل می کنید؟ گفتند؛ لباس هایمان را جمع می کنیم تا آسیبی نرسد، عارف فرمود؛ تقوا همین است یعنی خودنگهداری از ارتکاب گناهان، معاصی و اسم خود مراقبتی تقوا است، همان گونه که در خارستان خود را از آسیب ها حفظ می کنیم باید در سلوک الی الله نیز از گناه دوری کنیم پس در واقع تقوای عملی انجام واجبات و ترک محرمات است.

وی افزود: دلیل ارتکاب بسیاری از گناهان جرم ها و گناهان در جامعه بی تقوایی است، اگر تقوای الهی بر اعمال جامعه ای حاکم باشد آن جامعه به فلاح، رستگاری و سعادت می رسد.

 حجت الاسلام بامری ابراز کرد: دومین سفارش و توصیه حضرت علی علیه السلام عمل به دستورهای قرآن کریم است که اما قرآن کریم در بین ما مسلمان ها با وجود این که کار و تلاش در  این زمینه زیاد می شود اما باز محجور است.

 خطیب جمعه زهکلوت با بیان این مطلب که هر مسلمانی نسبت به قرآن سه وظیفه دارد، اضافه کرد: از جمله این وظایف قرائت، فهم و عمل به دستورهای قرآن است که امیدوارم خداوند به ما توفیق انجام این وظایف و عمل به توصیه های امیرالمومنین علی علیه السلام را بدهد تا در عمل برای آن حضرت زینت باشیم.

وی در خاتمه به بیان فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام پرداخت و اظهار کرد: علی علیه السلام اولین مسلمان، مهاجر، مجاهد، فداکار، حامی و پشتیبان، محبوب آسمان ها، محور وحدت امت اسلام و اولین مظلوم است که رسول خدا فرمود؛ زیارت علی علیه السلام زیارت من، محبت علی علیه السلام محبت من و دشمنی با علی علیه السلام دشمنی با من است، ما که شیعیان علی علیه السلام هستیم باید سعی کنیم در عمل به دنبال اهداف آن حضرت باشیم.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: مقابله با کرونا خطبه های نماز جمعه کرونا نماز جمعه نماز حجت الاسلام بامری علی علیه السلام جمعه زهکلوت ملت ایران صحنه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۷۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت / ثور ۱۴۰۳ برابر با  ۱۵ شوال ۱۴۴۵و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ است. روز چهارشنبه طبق روایات متعلق است به حضرت امام موسی کاظم علیه السلام وامام رضا علیه السلام وامام جواد علیه السلام و امام هادی علیه السلام. سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد

مناسبت‌ها و احکام دینی و اسلامی

وقوع غزوه بنی قینقاع "۲ هجری ".

وقوع جنگ احد و شهادت حضرت حمزه سید الشهداء علیه السلام " ۳ هجری ".

وفات شاه عبدالعظیم حسنی علیه السلام " ۲۵۲ هجری ".

معجزه ردالشمس در مسجد فضیخ " ۷ یا ۸ هجری قمری ".

زایمان

مناسب زایمان نیست.

مسافرت

سفر اکیدا مکروه و امکان حادثه دارد و در صورت ضرورت حتما همراه صدقه باشد. عزیزان احتیاط کنید.

احکام نجوم

امروز قمر در برج عقرب است و از نظر نجومی روز مناسبی برای امور زیر خوب است:
استعمال دارو.
معجون گذاشتن بر زخم و دمل.
استحمام.
تحقیق و تفحص.
امور زراعتی و کشاورزی.
درختکاری.
از شیر گرفتن کودک.
خرید باغ و زمین زراعی.
جراحی چشم.
خارج ساختن خال و زگیل و ضایعات و اضافات زیر پوستی.
نیشتر زدن بر دمل‌های چرکین؛ و کشیدن دندان نیک است.  
ولی امور اساسی و زیر بنایی مثل ازدواج خوب نیست.

مباشرت امشب

( شب پنج شنبه ) ، از مباشرت به قصد فرزند آوری اجتناب گردد.

اصلاح سر و صورت

اصلاح سر و صورت باعث سرور و شادی است.

حجامت خون دادن فصد زالو انداختن

خون دادن و فصد سلامت آفرین است.

ناخن گرفتن

 چهارشنبه برای گرفتن ناخن، روز مناسبی نیست و باعث بداخلاقی میشود.

دوخت و دوز

چهارشنبه برای بریدن و دوختن لباس نو روز بسیار مناسبی است و کار آن نیز آسان افتد و به سبب آن  وسیله و یا چارپایان بزرگ نصیب شخص شود. ان شاالله

وقت استخاره در روز چهارشنبه

وقت استخاره در روز چهارشنبه: از طلوع آفتاب تا ساعت ۱۲ ظهر و بعداز ساعت ۱۶عصر تا عشای آخر (وقت خوابیدن)

تعبیر خواب 

خوابی که (شب پنجشنبه) دیده شود تعبیرش طبق ایه‌ی ۱۶ سوره مبارکه " نحل" است؛ و علامات و بالنجم هم یهتدون...

و مفهوم آن این است که برای خواب بیننده حالتی غیر از آن حالتی که داشت روی دهد و از جانب شخص خوب و بزرگی به عظمت و بزرگی برسد و شما مطلب خود را در این مضامین قیاس کنید.

ذکر روز چهارشنبه

ذکر روز چهارشنبه: یا حیّ یا قیّوم  ۱۰۰ مرتبه

ذکر بعد از نماز صبح ۵۴۱ مرتبه یامتعال که موجب عزّت در دین میگردد

روز چهارشنبه طبق روایات متعلق است به حضرت امام موسی کاظم علیه السلام وامام رضا علیه السلام وامام جواد علیه السلام و امام هادی علیه السلام. سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد.

 منبع: تقویم همسران نوشته‌ی حبیب الله تقیان

tags # تقویم نجومی ، تقویم همسران سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • ویدیو کست| پیام امام رضا علیه‌السلام به محبینش در سفارش به عبدالعظیم حسنی
  • انتقاد از تعطیلی برخی مساجد در شهرهای کشور
  • تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نسل رویش‌های انقلاب اسرائیل را نابود خواهد کرد
  • دعا برای زیاد شدن نور چشم | دستورالعمل برای زیاد شدن نور چشم
  • جمع کردن کتب ضلال، گاهی اثر عکس دارد!
  • پذیرش سطح عالی و مقطع خارج مدرسه عالی فقه و اصول امام حسین(ع) قم
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تقویم نجومی امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳