Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-25@02:29:32 GMT

دولت هزینه ایجاد نشاط اجتماعی را گردن باشگاه‌ها نیندازد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۵۷۶۴۶

به گزارش ایلنا، دکتر احمدعلیرضا بیگی با بیان این‌که هدف دولت در تصمیم ازسرگیری مسابقات فوتبال، ایجاد نشاط اجتماعی است، افزود: این هدف قابل قبول است؛ اما دستیابی به این هدف نباید وسیله‌ی آن را توجیه کند. ستاد ملی مقابله با کرونا که تصمیم‌گیر تمامی رویدادها از جمله مسابقات فوتبال است، بایستی قبل از اتخاذ هر تصمیمی تمامی جوانب را سنجیده و تبعات احتمالی این تصمیم را بر عهده گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیگی با تاکید بر اینکه دولت نباید هزینه ایجاد نشاط اجتماعی از طریق برگزاری مسابقات فوتبال را بر گردن باشگاه بیندازد، خاطرنشان کرد: همانطور که دولت برای جبران خسارت ناشی از تعطیلی کارخانجات و فعالیت اصناف، تسهیلات و بسته‌های حمایتی و معافیتی در نظر گرفته، وزارت ورزش نیز بایستی در زمینه زیرساخت‌ها و فراهم کردن زمینه‌ی برگزاری مسابقات وارد عمل شود و صرفاً به صدور دستور اکتفا نکند. به عبارتی دیگر اگر دولت به دنبال ایجاد نشاط اجتماعی است، نباید هزینه آن را باشگاه‌ها پرداخت کنند. ضرورتاً باید منافع باشگاه‌ها نیز مدنظر باشد.

وی برگزاری مسابقات در شرایط فعلی را مستلزم بررسی دقیق جوانب و تبعات احتمالی از جمله تشدید شیوع کرونا یا مصدومیت بازیکنان دانست و تصریح کرد: این راه یکطرفه نیست و باید منافع هر دو طرف تامین شود. بالاخره بازیکنان تیم‎ها از شهرهای مختلف می‌آیند و تیم‌ها نیز جهت انجام بازی‌ها باید به شهرهای مختلف سفر کنند، در همین راستا باید تمامی احتمالات درخصوص ناقل بودن حتی یک نفر از اعضای تیم‌ها یا عوامل برگزاری مسابقات در نظر گرفته شود تا قبل از وقوع هر اتفاقی از آن پیشگیری کند که مسؤولیت این امر برعهده وزارت ورزش است.

استاندار سابق آذربایجان شرقی با اشاره به راه‌اندازی نرم‌افزار شاد برای باز نماندن دانش آموزان از تحصیل یادآور شد: همانگونه که برای راکد نماندن و تعطیل نشدن آموزش در کشور، وزارت آموزش و پرورش چنین راهکاری ارائه کرده، حالا که وزارت ورزش و به عبارتی دولت، اصرار به برگزاری مسابقات فوتبال دارد، باید زیرساخت و زمینه را فراهم کند و صرفاً دنبال منافع خود و رفع تکلیف نباشد.

دکتر بیگی ضمن هشدار به وزیر بهداشت و وزیر ورزش در خصوص عواقب و تبعات احتمالی برگزاری مسابقات فوتبال و تهدید سلامت اعضای تیم‌ها و مردم، بیان کرد: نمایندگان مجلس علاوه بر اینکه با دقت، تمامی رویدادها را زیر نظر دارند، قبل از وقوع هر رخداد ناگواری ملزم به پیشگیری و دفاع از حقوق مردم هستیم و در صورت لزوم، سوال و حتی استیضاح وزرا را در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی همچنین در واکنش به مصداق قرار دادن کشورهایی که قصد از سرگیری رقابت‌های فوتبال را دارند، اظهار کرد: امکانات و شرایط ما قابل مقایسه با هیچ کشور دیگری نیست و ما باید راهکار و فرمول بومی خودمان را ارائه دهیم و از تجرییات سایر کشورها نیز بهره بگیریم؛ ولی اینکه صرفاً آن‌ها را الگو قرار دهیم اشتباه است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهاراتش تاکید کرد: سلامت جامعه همواره در اولویت است و مسائل دیگر از درجه اهمیت پایین‌تری برخوردار هستند و به همین دلیل نمایندگان مردم با هر رویدادی که این اصل مهم را تحت تاثیر قرار دهد، برخورد قاطع خواهند داشت و متولیان امر نیز باید وسواس و دقت کامل، تصمیمی جامع اتخاذ کنند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: لیگ برتر فوتبال ایران کرونا ویروس کرونا تراکتور تبریز ایجاد نشاط اجتماعی برگزاری مسابقات مسابقات فوتبال تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۷۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاجعه در بازی پیشکسوتان استقلال - تهرانجوان ؛بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد

در یکی از محلات تهران مسابقات پیشکسوتان فوتبال زیر نظر شهرداری آن منطقه برگزار می‌شود. اما با توجه به عدم نظارت هیات فوتبال تهران در این مسابقات خبری از حضور آمبولانس نیست و این درحالی است که باید هیات فوتبال استان تهران به این مسابقات هم نظارت کند.

در یکی از مسابقه‌های فوتبال بین دو تیم پیشکسوتان استقلال و تهرانجوان پس از پایان نیمه اول و بین دو نیمه، محمد اشرفی بازیکن حدودا 64 ساله تیم تهرانجوان دچار حمله و ایست قلبی شد. پس از این اتفاق ناگوار به علت عدم حضور به موقع آمبولانس در محل مسابقه یک پزشکیار برای رسیدگی به وضعیت این بازیکن بالای سر او رفت اما متاسفانه تا هنگام رسیدن آمبولانس و رساندنش به بیمارستان، متاسفانه به دلیل وخامت حال بازیکن 60 ساله تیم تهرانجوان وی در آمبولانس از دنیا رفت.

نکته قابل تامل در این اتفاق ناگوار که منجر به مرگ یکی از بازیکنان و ورزشکاران پیشکسوت شد می‌تواند عدم وجود آمبولانس با دستگاه شوک در محل انجام مسابقات با پزشکان و دستیاران متخصص باشد. رسانه‌ها بارها در این باره بارها به مسئولان برگزاری مسابقات هشدار داده‌اند که خروجی رعایت نکردن برخی تمهیدات برگزاری مسابقه می‌تواند اتفاقات تلخی را به همراه داشته باشد. این درحالی است که مسئول کمیته پزشکی هیات فوتبال استان تهران، به عنوان پزشک تیم ملی فوتسال ایران در رقابتهای قهرمانی آسیا حضور دارد. سال گذشته هم در یکی از رقابتهای رده پایه استان هم به دلیل همین ماجرا جان خود را از دست داد.

اما سوال این است که چرا داور بازی، بدون حضور آمبولانس و دستگاه شوک بازی را شروع کرده است؟ آیا پیشکسوتان پیش از شروع مسابقات معاینه و آزمایش قلبی می‌دهند؟ با توجه به سن و سال بالای بازیکنان این تیم‌‌ها، حضور آمبولانس و تیم پزشکی در این مسابقات ضرورت بیشتری دارد.

با توجه به اینکه برخی از تیم‌های مطرح و پیشکسوتان فوتبال ایران در این مسابقات حاضر می‌شوند چرا هیات فوتبال تهران نظارتی در برگزاری این مسابقات ندارد؟ چرا قوانینی از سوی فدراسیون فوتبال و هیات فوتبال تهران برای برگزاری چنین مسابقاتی وضع نمی‌شود تا در کنار جریان این مسابقات شاهد این اتفاقات تلخ نباشیم؟ قطعا اگر این موارد رعایت می‌شد چه بسا که الان یک انسان زنده بود. امیدواریم مسئولان مربوطه برای تخلفات صورت گرفته دلایل قانع کننده‌ای برای افکار عمومی داشته باشند.

دیگر خبرها

  • بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد
  • فاجعه در بازی پیشکسوتان استقلال - تهرانجوان ؛بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد
  • برگزاری دومین جلسه کارگروه نظارت و صیانت با حضور رئیس فدراسیون فوتبال
  • موضوع نشاط در برنامه‌های دهه کرامت لحاظ شود
  • ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع محلی با برگزاری مسابقات ورزشی
  • نظارت بر هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان
  • (ویدیو) دیگر کسی این دولت را گردن نمی‌گیرد، حتی مسعود‌های ده نمکی!
  • نمایشگاه کتاب نشاط اجتماعی تهران را بالاتر می‌برد/ در حال حاضر شهرآفتاب گزینه مناسبی برای نمایشگاه نیست
  • برگزاری مسابقات فوتبال خیابانی در قزوین
  • برگزاری مسابقات فوتبال خیابانی