Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشارکت برای فراخوان ملی «شناخت و تحلیل گفتمان و رفتار جامعه ایرانی در بحران کرونا» در مرحله اول از روز شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود. به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، «شناخت و تحلیل گفتمان و رفتار جامعه ایرانی در بحران کرونا» عنوان فراخوانی ملی است که برای مطالعه و تحلیل گفتمان، ذهنیت و شناخت بهتر جامعه ایرانی دربحران کرونا و کمک به طراحی گام‌های بعدی برای عبور از آن منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دراین فراخوان سنگ بنای مدلی تازه­ از مشارکت نخبگان در ترسیم وضعیت، گفتمان، رفتار و ذهنیت جامعه ایرانی برای اثرگذاری بر تصمیم‌گیری‌های مهم کشور گذاشته می‌شود و در این مدل، تیم­های پژوهشگر و خبره کشور به صورت توزیع شده و گسترده نتیجه تحلیل‌های علمی خود را که متکی بر پردازش میان ­‌رشته‌­ای داده‌های عمومی و بزرگ است، برای تصمیم ­سازی ارائه می‌دهند.

این فراخوان دردو مرحله برگزار می‌شود. در مرحله نخست از ۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری تا ۲۷ مرداد ماه ادامه دارد. در این مرحله تیم‌ها بر اساس دادگان فضای مجازی به مدلسازی، تحلیل و تفسیر نتایج در راستای اهداف فراخوان می‌پردازند و تمرکز برروی دادگان و اخبار عمومی شبکه­‌های اجتماعی و سایت­‌ها است.

در مرحله دوم فراخوان که از اول شهریورماه سال جاری آغاز می‌شود، از حداکثر سه تیم برتر مرحله نخست حمایت می‌شود تا با وارد کردن اطلاعات موازی، نتایج خود را توسعه دهند.

عبوراز بحران بدون درک و تحلیل ابعاد اجتماعی، شناختی، اقتصادی آن ممکن نیست و لازم است تحلیل داده‌ها توسط تیم‌های میان رشته‌ای انجام شود. برخلاف دیدگاه غالب، تحلیل هوشمند داده‌ها یک کارصرفا پردازشی نیست بلکه معنی یابی در داده است، پس نیاز به همکاری تیم‌های بین رشته‌ای مانند هوش مصنوعی، اپیدمولوژی، جامعه شناسی، اقتصادی و روانشناسی به تحلیل و تفسیر دادگان است.

در این فراخوان، مجموعه دادگان مورد استفاده بالغ بر۲۵ میلیون پست و خبر منتشرشده در فضای مجازی با محوریت کرونا است. این مطالب از کانال‌های عمومی تلگرام، صفحات عمومی اینستاگرام و توئیتر و همچنین اخبار داخلی منتشر شده به صورت آنلاین، ازاول بهمن ۹۸ درحال استخراج شده است.

متخصصان علوم داده، سیستم‌های هوشمند و متن کاوی به همراه متخصصان علوم شناختی، علوم اجتماعی، روانشناسی، اقتصاد و سایر بخش‌ها در قالب تیم‌های دانشگاهی، شرکت‌ها، موسسات فعال و تیم‌های تخصصی می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند و پروپرزال خود را برای شرکت در مرحله نخست تا ۱۷ خرداد ماه سال جاری ارسال کنند.

در این فراخوان جوایز ارزنده‌ای نیزشامل تامین بخشی از هزینه‌های پردازشی جهت پردازش کل دادگان و تیم‌های برگزیده اختصاص یافته است. حمایت و تامین هزینه‌های دوره شتاب دهی برای تیم­‌های تخصصی و دانشگاهی نوپا برای تبدیل شده به شرکت دانش‌بنیان تا سقف ۲۰ میلیون تومان و نیز حمایت از شرکت‌ها تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان در قالب وام بدون بهره برای ایجاد و توسعه دپارتمان داده کاوی هوشمند به توان شناختی از دیگر جوایز اختصاص یافته در این فراخوان است و امکان عقد قرارداد با سه تیم برتر جهت ادامه مسیر و توسعه و تعمیق تحلیل‌ها با استفاده از دادگان موازی فراهم می‌آید.

تیم داوری از متخصصان حوزه‌های مرتبط مختلف تشکیل شده و داوری به سفارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با نظارت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی انجام می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در این فراخوان به آدرس اینترنتی https://covidchallenge.cogc.ir مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فراخوان ملی کرونا رفتار جامعه ایرانی معاونت علمی و فناوری مشارکت نخبگان جامعه ایرانی بحران کرونا تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۸۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مسابقات انتخابی تیم ملی بدمینتون در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ ۶ بدمینتون باز زیر ۱۵ سال از شهر‌های زنجان، تهران، مشهد و یزد در این اردو حضور دارند.

تیم ملی نوجوانان پسر ایران خود را برای حضور در مسابقات بدمینتون آسیای میانه در ازبکستان آماده می‌کند.

این اردو، اولین اردوی تیم ملی بدمینتون در سال جاری به میزبانی استان زنجان است که تا ۱۲ فروردین در استان ادامه می‌یابد.

دعوت شدگان به این اردو پنج روز به تمرینات خود ادامه می‌دهند و در نهایت ۲ نفر برای حضور در اردوی بعدی در اردیبهشت ماه انتخاب می‌شوند.

مسابقات انتخابی زیر ۱۷ سال نیز به میزبانی زنجان در بیستم اردیبهشت ماه میان ۹ نفر اول رنکینگ این رشته ورزشی برگزار می‌شود و در نهایت ۲ نفر برای اعزام به مسابقات آسیای میانه در خردادماه انتخاب خواهند شد.

دیگر خبرها

  • مردان متولد این ماه مانند پادشاه رفتار می‌کنند!
  • همه باشگاه‌های ایرانی بدهی دارند و تا ۵ اردیبهشت باید مدارک را بارگذاری کنند
  • هدف از افزایش نرخ جرایم رانندگی حفظ سلامت جامعه است
  • آغاز مسابقات انتخابی تیم ملی بدمینتون در زنجان
  • فراخوان جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت منتشر شد
  • برنامه کامل مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال
  • برنامه مسابقات مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران
  • آلومینیوم هفتم اردیبهشت میزبان پرسپولیس تهران
  • اعلام برنامه مسابقات مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی
  • جام حذفی| برنامه مرحله یک هشتم نهایی اعلام شد