Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مهدی زارع امکان وقوع زلزله در تهران را یک حقیقت توصیف کرد و گفت:‌ دلیل اینکه وقوع زلزله را یک حقیقت می‌دانیم این است که گسل‌های مهم اطراف تهران و داخل آن فعالیت‌هایی را در گذشته تاریخی خود نشان داده‌اند و در علوم طبیعی و زمین اتفاقاتی که در گذشته افتاده، می‌تواند در آینده هم تکرار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به عنوان مثال وقتی در گذشته در مناطق شمال تهران زلزله رخ داده است، پس در آینده هم امکان وقوع آن وجود دارد. زلزله بر بستر گسل مشاء هم امکان تکرار دارد. همان طور که در زمان صفویه در منطقه دماوند و سپس در سال ۱۸۳۰ میلادی و ۱۹۳۰ هم زلزله روی این گسل رخ داده و شبیه به همین اتفاق در زلزله اخیر روز جمعه هم تکرار شد.

زارع که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد با بیان اینکه زلزله ۱۹۰ سال پیش تهران منطقه وسیعی را تخریب کرده بود، تأکید کرد: در آن زمان تهران به وسعت کنونی نبوده است و تخریب آن قابل مقایسه با تکرار زلزله‌های مخرب احتمالی امروز تهران نیست.

این متخصص زلزله شناسی با بیان اینکه اگر بخواهیم پیش بینی از تخریب‌های زلزله‌های احتمالی بزرگ در تهران انجام دهیم باید از اصول علمی استفاده کنیم، ادامه داد: براساس تحقیقی که در رابطه با میزان آتش سوزی‌های بعد از زلزله تهران انجام شده است، مشخص شد در زلزله‌های بالاتر از پنج ریشتر احتمال آسیب‌های آتش سوزی در تهران بالاست. این تحقیق مشخص کرد نواحی آسیب پذیر تهران و بخش‌هایی از مناطق شمالی تهران درگیر می‌شود.

کد خبر 511803 برچسب‌ها زلزله زلزله تهران - ارديبهشت ۹۹

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۸۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌ها در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گفت: بر این اساس وضعیت هوای استان در بعضی ساعات به خصوص در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار باران و احتمال رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در استان پیش بینی می‌شود.
مرادی افزود: به دلیل ماهیت رگباری این بارش‌ها و احتمال وقوع بارش‌های همرفتی شدید و رعدوبرق و آبگرفتگی معابر و آبراهه‌ها، ایجاد روان آب، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و همچنین احتمال وزش باد شدید موقتی هشدار زرد شماره سه اداره کل هواشناسی استان صادر شده است. 
او ادامه داد: همچنین احتمال رگبار پراکنده باران در بعضی مناطق استان به خصوص در نواحی جنوب شرق و شرق استان در ساعاتی از روز چهارشنبه وجود دارد.
معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گفت: از روز چهارشنبه با شمالی شدن جریانات و ریزش هوای سرد شمالی دمای کمینه هوا افت محسوسی خواهد داشت که انتظار می‌رود در صبح پنجشنبه در مناطق سردسیر استان به حدود صفر درجه سانتیگراد برسد.
مرادی افزود: با عبور این سامانه بارشی طی روز پنجشنبه تا اوایل هفته آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی افزایش دما و گرد و خاک برای خوزستان
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو بر گردن مخترع ایرانی
  • تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه
  • احتمال وقوع تندر و آذرخش در تهران
  • ادعای تخریب رادار اس ۳۰۰ پایگاه شکاری اصفهان واقعیت دارد؟
  • تداوم بارش‌ها در استان مرکزی
  • فیزیکدانان ، تعداد جهان‌های موازی را مشخص کردند
  • فیزیکدان ایرانی، تعداد جهان‌های موازی را مشخص کرد
  • فناوری واقعیت‌افزوده، انقلابی بزرگ در جراحی