Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@10:04:32 GMT

فرانسه اولویت آمریکا برای واکسن را رد کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۵۹۰۷۰

فرانسه اولویت آمریکا برای واکسن را رد کرد

فرانسه اولویت نخست آمریکا در دریافت واکسن کرونا را رد و تاکید کرد که این واکسن باید کالایی عمومی برای تمام جهان باشد و دسترسی برابر همه کشورهای جهان به چنین واکسنی موضوعی بدیهی است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، فرانسه اولویت نخست آمریکا در دریافت واکسن کرونا را رد کرد.

در این ارتباط «ادوارد فیلیپ»، نخست وزیر فرانسه اعلام کرده است که واکسن کووید -۱۹ باید کالایی عمومی برای تمام جهان باشد و دسترسی برابر همه کشورهای جهان به چنین واکسنی موضوعی بدیهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

آخرین آمار جهانی مبتلایان به کرونا +جدول

این اظهارات نخست وزیر فرانسه پس از آن اعلام می‌شود که شرکت دارو سازی چند ملیتی «سانوفی» در فرانسه روز چهارشنبه از طریق «پل هادسون»، مدیر عامل خود اعلام کرده بود که واکسن احتمالی کرونا پس از تولید زودتر از دیگر کشورها در ایالات متحده توزیع می‌شود زیرا مقامات آمریکایی سرمایه‌گذاری مالی خوبی برای حمایت از تحقیقات علمی در این شرکت داروسازی انجام داده‌اند.

با این حال پس از اعتراضات علیه سخنان مدیرعامل شرکت دارو سازی چند ملیتی سانوفی، این شرکت اعلام کرد اگر اتحادیه اروپا در پروژه تولید واکسن کووید ۱۹ مشارکت مؤثر داشته باشد از اولویت بخشی به توزیع اولیه واکسن در ایالات متحده صرف نظر خواهد کرد.

مواضع شرکت داروسازی مذکور حتی با واکنش منفی دولت فرانسه مواجه شد؛ به نحوی که «آنی یس پانیه-روناشه» معاون وزیر اقتصاد فرانسه روز پنجشنه تصمیم شرکت سانوفی برای اولویت بخشی به توزیع زودهنگام واکسن تولیدی در آمریکا را «غیرقابل قبول» خواند و تاکید کرد که فوراً برای طرح این موضوع با مسئولان شرکت تماس خواهد گرفت.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا ماهواره نور اخبار بورس ویروس کرونا واکسن کرونا فرانسه اتحادیه اروپا دولت فرانسه ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۹۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصبانیت آمریکا از دست ماکرون

بنا به گزارش بلومبرگ، دولت آمریکا از موضع رییس جمهور فرانسه در خصوص اعزام نیروی نظامی ناتو به اوکراین عصبانی است.

به گزارش مشرق، بنا به گزارش های رسانه ای، دولت آمریکا از موضع رییس جمهور فرانسه درباره ورود ناتو به جنگ اوکراین ناراضی هستند.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، منابعی در دولت آمریکا از «امانوئل ماکرون» رییس جمهور فرانسه، برای موضع گیری درباره اعزام نیروهای نظامی ناتو به اوکراین، عصبانی هستند.

یک مقام ارشد آمریکا به بلومبرگ گفته است که برخی مقامات در واشنگتن بر این باورند که رییس جمهور فرانسه ممکن است با این موضع گیری باعث درگیری با مسکو شود.

پیش از این، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اعزام نیروهای غربی به اوکراین را رد نکرده بود. ماکرون بعداً با اظهار نظر در این مورد گفته بود که به طور کاملاً آگاهانه در مورد امکان اعزام نیروهای غربی به اوکراین صحبت کرده و سخنان خود را سنجیده و با دقت اعلام کرده است.

پیشتر «سرگئی ناریشکین»، مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد که مسکو اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد فرانسه در حال آماده سازی اعزام یک واحد نظامی به اوکراین است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • حضور هندبالیست ایرانی در المپیک پاریس
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • مسی جدید دنیای فوتبال
  • رایان مسی جایگزین لیونل می‌شود
  • تحولات اوکراین|گزارش سازمان ملل درباره شکنجه اسرای روس
  • بلومبرگ: ماکرون آمریکا را خشمگین کرد
  • حمایت از فلسطین اولویت جهان شهرمقاومت
  • عصبانیت آمریکا از دست ماکرون
  • ۱۰ فکت اشتباه از جنگ جهانی دوم که بین مردم رایج هستند(+عکس)
  • تزریق ۲۳۶۷ مورد واکسن هاری از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون