Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

رضا میر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره آخرین وضعیت حمله ملخ‌های مهاجم صحرایی به کشور،‌ اظهار کرد: در حال حاضر ۷ استان کشور با آفت ملخ صحرایی مهاجم درگیر هستند.

وی ادامه داد: پیش‌تر ۶ استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، فارس، خوزستان و کرمان مورد هجوم ملخ‌های صحرایی قرار گرفته بود و به تازگی استان خراسان جنوبی به جمع این استان‌ها اضافه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میر سطح آلودگی هر یک از این استان‌ها به آفت ملخ‌های صحرایی را اینگونه اعلام کرد: در رتبه اول استان سیستان و بلوچستان با سطح آلوده ۸۲۰۳۶ هکتار قرار دارد، بعد از آن هرمزگان با سطح ۴۹٬۱۹۵ هکتار، بوشهر با سطح ۳۰٬۵۵۰ هکتار، فارس با سطح ۲۰٬۵۹۰ هکتار، جنوب کرمان با سطح ۱۴٬۰۳۰ هکتار، خوزستان با ۶٬۰۱۷ هکتار و خراسان جنوبی با ۵٬۰۷۷ هکتار قرار دارد.

وی مجموع سطح مبارزه بر علیه آفت ملخ صحرایی در کل کشور را ۲۰۰٬۷۷۰ هکتار عنوان کرد.

میر تصریح کرد: به‌رغم روند افزایشی هجوم ملخ‌های صحرایی به کشور تا امروز خسارتی به باغات و مزارع مردم وارد نشده است.

وی از حضور وزیر جهاد کشاورزی در جنوب کشور برای بررسی نحوه مبارزه با این آفت خبر داد.

میر گفت: در حال حاضر وزیر جهاد کشاورزی در استان سیستان و بلوچستان که بیشترین درگیری با آفت را دارد، برای نظارت مستقیم حضور دارند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا نیروی های نظامی به درخواست کمک شما پاسخ دادند، اظهار کرد: نیروهای نظامی قول‌های مساعدی برای کمک به مبارزه با آفت ملخ‌های صحرایی داده اند از جمله تامین ماشین‌های شاستی بلند برای استفاده در مناطقی که تردد در آن‌ها با سختی امان‌پذیر است.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات یادآور شد: سال گذشته کمک نیروهای نظامی در تامین تجهیزات و نیروی انسانی کمک بسیار بزرگی در کنترل آفت ملخ صحرایی کرد.

میر تاکید کرد: پیش بینی می‌شود میزان آلودگی و سطح مبارزه با این آفت در سالجاری به یک میلیون هکتار برسد که برای کنترل آن نیاز همکاری و همیاری همگانی داریم.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وزیر جهاد کشاورزی ملخ صحرایی تجهیزات آفت ملخ های صحرایی آفت ملخ صحرایی ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۹۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ استان درگیر سیل و آبگرفتگی شدند | هشدار قرمز بارش شدید برای ۵ استان

به گزارش همشهری آنلاین،‌ بابک محمودی در این باره اظهار داشت: از امروز، ۲۸ فروردین تا ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه، استان‌های بوشهر، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان و یزد تحت تاثیر سامانه بارشی قرار گرفتند.

محمودی اضافه کرد: در این مدت، ۲۴ مورد عملیات امدادی از سوی امدادگران جمعیت هلال احمر انجام شد و امدادگران به ۲۰۸ نفر متاثر از سیل و آب‎گرفتگی امدادرسانی کردند.

وی ادامه داد: ۲۴ تیم عملیاتی، شامل ۱۲۵ امدادگر، ۱۳ نفر را اسکان اضطراری دادند و آب جمع شده در هشت واحد مسکونی نیز توسط این گروه‌های امدادی تخلیه شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: شهروندان در زمان‌های اعلام شده از تردد و توقف در مسیرها و جاده‌ها و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس گیرند.

با توجه به هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع سیل به دنبال بارش شدید موسمی در ۵ استان جنوبی کشور به ویژه هرمزگان، نواحی جنوبی استان فارس و سیستان بلوچستان، جلسه مدیریت بحران در ستاد مرکزی سازمان اورژانس کشور برگزار شد.

دکتر جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور به ارائه توضیحاتی در زمینه آماده باش نیروهای اورژانس و اخذ گزارش وبیناری از رؤسای مراکز اورژانس مناطق جنوبی کشور پرداخت و خواستار بسیج تمامی امکانات برای یاری رساندن به آسیب دیدگان احتمالی از وقوع این سیلاب ها شد.

در ادامه دکتر مهدی غیبی، رئیس مرکز هدایت عملیات بحران (EOC) گفت: با توجه به اخطار سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع سیل در استان های جنوبی کشور جلسه مدیریت بحران با حضور اعضای ستاد مدیریت بحران کشور و سایر سازمان ها و نهادهای ذی ربط در مرکز هدایت عملیات بحران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واقع در ستاد مرکزی سازمان اورژانس کشور برگزار شد.

وی افزود: هدف از برگزاری این جلسه پایش لحظه به لحظه مناطق در معرض خطر و تسریع در تعامل بین دستگاهی برای جلوگیری از آسیب های احتمالی و خدمت رسانی به موقع در صورت بروز هرگونه حادثه است.

وی در ادامه از حضور فعال و پیگیر نمایندگان سازمان ها و نهادهای شرکت کننده در این جلسه قدردانی کرد.

در این نشست نمایندگانی از وزارت بهداشت، سازمان مدیریت بحران، هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، سازمان راهداری، پلیس راهور، ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت نیرو، سازمان انتقال خون، سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، سازمان هواشناسی و جهاد کشاورزی حضور داشتند.

کد خبر 844982 منبع: ایرنا برچسب‌ها سيل خبر مهم

دیگر خبرها

  • توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به استان‌های درگیر سیل
  • بازدید وزیر کشور برای دومین روز متوالی از مناطق درگیر سیل جنوب استان
  • دزفول رتبه نخست بازدید گردشگران را به خود اختصاص داد
  • کاهش گردوغبار در خوزستان با پراکنش اراضی کشاورزی
  • ۸۰ درصد گندم خوزستان در حال حاضر آماده برداشت است
  • ۸۰ درصد گندم خوزستان آماده برداشت
  • مطلوب بودن مشارکت‌های مردمی در بخش کشاورزی خوزستان
  • سیل کدام مناطق را درگیر می‌کند؟ / چرا مسوولان چندین سال است فکری برای سیل‌های جنوب کشور نمی‌کنند؟ (فیلم)
  • ۷ استان درگیر سیل و آبگرفتگی شدند | هشدار قرمز بارش شدید برای ۵ استان
  • چغندرکاران خوزستانی زودتر محصول خود را برداشت کنند