Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیر روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران اجرای طرح کاپ را مهم ترین راهکار برای برخورد با پدیده مذموم زباله گردی دانست.
به گزارش آریا به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، مسعود عابدی صبح امروز در گفت و گو با «رادیو تهران» با تاکید بر ضرورت رعایت نکات بهداشتی از سوی شهروندان برای دفع زباله به ویژه در شرایط شیوع ویروس کرونا گفت:  متاسفانه در دنیای مدرن امروز، ما با پدیده ای به نام زباله گردی رو به رو هستیم که ناهنجاری مشمئزکننده ای محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور حتم این مساله ریشه در مشکلات اقتصادی و ناهنجاری های اجتماعی دارد، اما سوال مهم این است که چه راهکاری برای حل این مساله وجود دارد؟
وی ادامه داد: تا زمانی که مردم ساعت خاصی را برای دفع زباله در نظر نگیرند و در تمام ساعات روز زباله ها را داخل سطل ها بیندازند و مهم تر از این موارد، تا زمانی که مردم پسماندهای ارزشمند خود را که برای مافیای زباله گردی درآمدزاست از مبدا تفکیک نکنند و به جای تحویل به غرفه های تفکیک، داخل سطل ها بیندازند، شاهد پدیده زباله گردی خواهیم بود.
مدیر روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران یکی از مهم ترین راهکارهای مقابله با پدیده مذموم زباله گردی را اجرای طرح کاپ (کاهش پسماند) دانست و گفت: قرار است با اجرای طرح مذکور در گام اول کاهش تولید پسماند و در گام بعد تفکیک پسماند اتفاق بیفتد. در همین راستا، به زودی مردم تهران شاهد نصب مخازن سه گانه خواهند بود تا پسماندهای خود را به صورت مجزا در این سطل ها قرار دهند.
عابدی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر روزانه 7 هزار تن پسماند در تهران دفن می شود که این امر به طور حتم تبعات زیست محیطی فراوانی به همراه دارد، تصریح کرد: در راستای اجرای طرح کاپ در آینده نزدیک دستگاه های RVM) ( یا دستگاه خوددریافت پسماند خشک در برخی از اماکن عمومی نصب خواهند شد. در این روش شهروندان با ارائه پسماند خشک به دستگاه می توانند در قبال آن مشوق هایی مانند حواله خرید از فروشگاه های شهروند یا میادین میوه و تره بار را دریافت کنند.
وی با اعلام این خبر که طرح کاپ از ابتدای خردادماه به صورت پایلوت در مناطق 21 و 22 و پس از مدتی در منطقه 6 اجرا خواهد شد، گفت: پیش از شیوع ویروس کرونا و در گام اول اجرای طرح کاپ، میزان پسماند در تهران از روزانه 7 هزار تن به 4 هزار و 800 تن کاهش پیدا کرد که این امر نشان می دهد اجرای طرح تا چه اندازه می تواند موفق باشد. به همین دلیل با مشارکت مردم اجرای دوباره طرح کاپ از اوایل خرداد ماه آغاز می شود و تا آخر سال 1400 دیگر هیچ مخزن 1100 لیتری در تهران نخواهیم دید.
عابدی در پاسخ به سوالی درباره نحوه صحیح دفع پسماندهای خانگی احتمالا آلوده به ویروس کرونا همچون ماسک و دستکش نیز گفت: ما بارها از طریق رسانه های جمعی اعلام کردیم مردم دستکش، ماسک و پدهای الکلی که می توانند ناقل ویروس باشند را داخل کیسه قراردهند و کیسه ها را داخل مخازن بیندازند.
مدیر روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در پایان با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل ممنوعیت تفکیک پسماند، تمامی پسماندهای جمع آوری شده به صورت مستقیم دفن می شوند، از مردم خواست تا با کاهش پسماند و رعایت نکات بهداشتی در خصوص دفع زباله، به حفظ سلامت پاکبانان و به تبع آن خانواده های این افراد کمک کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پسماند سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران اجرای طرح کاپ روابط عمومی زباله گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۹۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض روزنامه شهرداری تهران به حس «نوع‌دوستی» به زباله‌گردها؛ آن‌ها بیچاره نیستند، درآمد‌های چند ده میلیونی دارند

روزنامه همشهری در مطلبی تاکید کرد که باید نگاه شهروندان به زباله‌گرد‌ها اصلاح شود!

این روزنامه نوشت: داستان خیلی سر راست است؛ مافیای زباله، کودکان، معتادان متجاهر، بی‌خانمان‌ها و حتی زنان را جذب می‌کند و سر مخازن زباله موجود در شهر می‌فرستد و آن‌ها بعد از ساعت‌های طولانی خیابان گردی و فرورفتن تا کمر در مخازن زباله و کشف ده‌ها کیلو پسماند خشک به محل مخفی دپوی این زباله‌ها می‌روند و آخر هر‌ماه در مقابل میزان زباله‌ای که تحویل می‌دهند، دستمزد می‌گیرند. حداقل ۱۰ میلیون و در خوشبینانه‌ترین حالت ۱۵ میلیون پولی است که آن سرکرده مافیا به این افراد می‌دهد.

این در حالی است که هر زباله‌گرد برای مافیا حداقل ۲۰ میلیون و حداکثر ۵۰ میلیون تومان سود و منفعت دارد. همین است که از هر ترفندی برای توقف طرح‌های ساماندهی و مدیریت مسائل و معضلات مربوط به پسماند‌های خشک، استفاده می‌کنند. مدیریت شهری با علم به این موضوع تصمیم گرفته با مافیای پسماند، اساسی برخورد کند و قطعا هیچ‌چیزی نمی‌تواند مانع این تصمیم و سیاست شود.

متأسفانه شهروندان ما به‌دلیل حس نوع‌دوستی که دارند، گمان می‌کنند همه زباله‌گردها، افراد بیچاره و نیازمندی هستند، اما این نگاه درست نیست؛ برخی از این افراد درآمد‌هایی چند‌ده‌میلیونی دارند. نکته مهم این است که برخی از این زباله‌گرد‌ها ممکن است ۵۰ میلیون تومان درآمد داشته باشند و بخش اعظم این درآمد به جیب مافیا برود. این مافیا در پشت پرده است.

ما نیاز داریم که این نگاه شهروندان را اصلاح کنیم؛ به همین دلیل اعلام کرده‌ایم که تمام زباله‌گرد‌های شهر تهران با همان حقوق طبقه‌بندی مشاغل برای پاکبانی استخدام خواهند شد تا از این طریق معاش این افراد تأمین شود.

دیگر خبرها

  • اعتراض روزنامه شهرداری تهران به حس «نوع‌دوستی» به زباله‌گردها؛ آن‌ها بیچاره نیستند، درآمد‌های چند ده میلیونی دارند
  • درآمد عجیب و باورنکردنی زباله گردها در تهران/ سلاطین زباله تهران چه کسانی هستند ؟
  • سلاطین زباله تهران چه کسانی هستند؟
  • درآمد عجیب و باورنکردنی زباله‌گرد‌ها در تهران
  • درآمد عجیب و باورنکردنی زباله گردها در تهران | سلاطین زباله تهران چه کسانی هستند ؟
  • پشت پرده سلاطین زباله تهران فاش شد | درآمد مافیا از هر زباله گرد ۵۰ میلیون تومان است
  • توقیف ۵۴ دستگاه خودرو انتقال پسماند غیر مجاز | کشف ۲۰۰ تن پسماند از زباله گردها
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی 
  • برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف همکار با عوامل زباله گردی
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی