Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، چهار بازیکن باسابقه بازی در تیم ملی کشورمان در فهرست ۱۰ بازیکن آسیایی برتر تاریخ بوندس‌لیگای آلمان قرار گرفته‌اند.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در یک نظرسنجی جدید از کاربران خود خواسته است که بهترین بازیکن آسیایی را که تا کنون در بوندس‌لیگای آلمان بازی کرده است، انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فهرست 10 نفره‌ای که AFC معرفی کرده نام چهار بازیکن ایرانی که سابقه بازی در تیم ملی را هم دارند دیده می‌شود. این چهار نفر عبارتند از مهدی مهدوی‌کیا، علی دایی، وحید هاشمیان و اشکان دژاگه.
AFC‌ درباره مهدوی‌کیا بازیکن سابق تیم‌های فوتبال بوخوم، هامبورگ و اینتراخت فرانکفورت که سال 2003 جایزه بهترین بازیکن آسیا را برد و در جمع ستاره‌های منتخب یک قرن اخیر تیم فوتبال هامبورگ هم قرار گرفته است، می‌نویسد: مهدوی‌کیا بعد از حضور با تیم ملی ایران در جام جهانی 1998 به فوتبال آلمان شناسانده و راهی بوخوم شد، اما هشت سال پرثمر او در تیم هامبورگ بود که جایگاهش را به‌عنوان ستاره در بوندس‌لیگا تثبیت کرد.   او در بوندس‌لیگا بیش از 50 پاس گل داد و در فصل 03-2002 هم با 14 پاس گلی که داد در این زمینه برترین بازیکن بود. فصل بعد از آن هم مهدوی‌کیا 9 پاس گل داد. او به تیمش برای حضورهای منظم در رقابت‌های اروپایی کمک کرد و به خاطر قابلیت‌های هجومی‌اش در سراسر قاره اروپا مورد تحسین واقع می‌شد.
مهدوی‌کیا در فاصله سال‌‌های 1998 تا 2010، در بوندس‌لیگا 253 بازی انجام داد و 29 گل هم به ثمر رساند.
دومین بازیکن ایران فهرست AFC اشکان دژاگه است که هنوز هم برای تیم ایران بازی می‌کند. این سایت درباره هافبک فعلی تیم تراکتور که با پیراهن تیم‌های هرتابرلین و ولفسبورگ در فاصله سال‌های 2004 تا 2012 و سال 2017 مجموعاً 185 بازی در بوندس‌لیگا انجام داد و فصل 09-2008 هم با تیم ولفسبورگ قهرمان لیگ دسته اول فوتبال آلمان شد، نوشته است: اشکان دژاگه که در تهران متولد و در برلین رشد کرد، در سنین نوجوانی یکی از بازیکنان اصلی تیم جوانان آلمان بود و بعد از آن به یک ستاره در بوندس‌لیگا و تیم ملی ایران تبدیل شد. او یک گلزن و گل‌ساز و یکی از سه بازیکن آسیایی است که به فلیکس ماگات کمک کرد که در فصل 09-2008 از رده پنجم جدول به طرزی غافلگیرکننده، مقام قهرمانی بوندس‌لیگا را کسب کند. دژاگه در تیم فوتبال فولام انگلیس هم برای خودش اعتبار کسب کرد.

وحید هاشمیان سومین بازیکن ایرانی در لیست سایت کنفدراسیون فوتبال آسیاست. او در فاصله سال‌های 1999 تا 2008 برای تیم‌های هامبورگ، بوخوم، بایرن مونیخ و هانوفر به میدان رفت و مجموعاً 208 بازی انجام داد و 38 گل هم به ثمر رساند. قهرمانی بوندس‌لیگا در فصل 05-2004، قهرمانی جام حذفی فصل 05-2004 و قهرمانی دی‌افی‌بی پوکال در سال 2004 افتخارات هاشمیان در فوتبال آلمان است.
AFC درباره هاشمیان می‌نویسد: او یکی از چندین ستاره ایرانی است که در اواخر دهه نود و اوایل قرن بیست‌ویکم، در فوتبال آلمان جا افتاد. هاشمیان برای چهار باشگاه آلمانی بازی کرد و 9 بار هم برای بایرن مونیخی که فصل 05-2004 قهرمان بوندس‌لیگا شد، بازی کرد. با این حال هاشمیان بهترین بازی‌هایش را در تیم بوخوم انجام داد. او پس از کمک به این تیم برای صعود به بوندس‌لیگا، در فصل 2001، برای بوخوم در فصل 04-2003 شانزده گل در بوندس‌لیگا زد که او را در رده چهارم برترین گلزنان بوندس‌لیگا قرار داد و به بوخوم کمک کرد به رده پنجم جدول صعود کند که تا به امروز بهترین جایگاه این تیم در بوندس‌لیگا بوده است.
علی دایی چهارمین و آخرین بازیکن ایرانی در فهرست برترین آسیایی‌های تاریخ بوندس‌لیگا از نگاه  AFC است. دایی در فاصله سال‌های 1997 تا 2002 یکصدوهفت بازی برای تیم‌های آرمینیا بیلفلد، بایرن مونیخ و هرتابرلین انجام داد و 19 گل به ثمر رساند. قهرمانی با بایرن مونیخ در فصل 99-1998 بوندس‌لیگا و قهرمانی دی‌اف‌بی‌پوکال آلمان در همان فصل افتخارات بهترین بازیکن فوتبال آسیا در سال 1999 در فوتبال آلمان هستند.
دایی اگرچه در بوندس‌لیگا به اندازه تیم ملی ایران کارآمد نبود، باز هم روزهایی به یادماندنی را در فوتبال آلمان تجربه کرد. او در فصل 2000-1999 در لیگ قهرمانان اروپا مقابل تیم‌های میلان و چلسی (دو بار) گلزنی کرد و سال 2002 به فوتبال آسیا برگشت.
چا بوم کئون از کره جنوبی، یاسیو‌هیکو اوکودرا از ژاپن، ماکوتو هاسبه از ژاپن، کو جا چئول از کره جنوبی، شینجی کاگاوا از ژاپن و سون هئونگ مین از کره جنوبی دیگر بازیکنان هستند که در فهرست بهترین آسیایی‌های تاریخ بوندس‌لیگا قرار گرفته‌اند.
در «اینجا»می‌توانید در نظرسنجی AFC برای انتخاب بهترین بازیکن آسیایی بوندس‌لیگا شرکت کنید.
پ/

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: بوندس لیگا آسیا بهترین بازیکن فوتبال بهترین بازیکن آسیا فوتبال آلمان بازیکن آسیایی بازیکن ایرانی بوندس لیگا بازیکن ایران فاصله سال بهترین بازی فوتبال آسیا مهدوی کیا تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۹۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قایدی بهترین بازیکن دیدار ایران و ترکمنستان شد

مهدی قایدی به‌عنوان بهترین بازیکن دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و ترکمنستان انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و ترکمنستان از دور برگشت مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه در ورزشگاه کپه داغ برگزار شد که این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود شاگردان قلعه‌نویی به پایان رسید.

مهدی قایدی در دقیقه ۴۹ تک گل تیم ملی فوتبال ایران را به ثمر رساند و در دقیقه ۷۰ جای خود را به علی قلی زاده داد.

پس از پایان این دیدار این قایدی از سوی تیم فنی فیفا به عنوان بهترین بازیکن دیدار امشب تیم‌های ملی ایران و ترکمنستان انتخاب شد.

منیع: ایرنا کد خبر 739486

دیگر خبرها

  • یک ستاره استقلال بدون بازی کردن پول می‌گیرد
  • این بازیکن استقلال بدون بازی پول می‌گیرد
  • ​​​​​​​روش های بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل
  • مهدی قایدی ، بهترین بازیکن ایران - ترکمنستان
  • قایدی بهترین بازیکن دیدار ایران و ترکمنستان شد
  • قایدی؛ بهترین بازیکن دیدار ایران - ترکمنستان
  • انتخاب عجیب برای بهترین بازیکن سال آسیا
  • ستاره ایرانی، پیراهن کشور عربی را پوشید؛ دالاهو ایراندوست کیست؟
  • گفتگو با خاص ترین بازیکن ایرانی ساکن ایتالیا
  • مصاحبه‌ نوروزی با نویسندگان سایت طرفداری؛ قسمت پنجم: علی آقااحمدی