Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز جمعه در گفت وگو با مهندس حسین مدرس خیابانی اظهارداشت: کنترل بازار و حمایت از مصرف کننده و ایجاد آرامش در فضای کسب و کار و مسیرشفاف میان تولید کنندگان و مصرف کنندگان، مطالبات منطقی مردم، صاحبان کسب و کار و دولت است که ضروری است به جدیت در تحقق این اهداف اهتمام داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی با اشاره به ضرورت برنامه ریزی دقیق در مدیریت بازار برای تامین کالاهای ضروری مردم افزود: رصد دائمی بازار در جهت تامین کالاهای اساسی و ضروری مردم و کنترل عرضه وتقاضا قطعا نقش اساسی در مدیریت قیمت ها خواهد داشت. همچنین باید در جهت رفع دغدغه تولیدکنندگان و صاحبان کارخانه ها در تامین مواد اولیه به جدیت تلاش کرد.

رئیس جمهوربا بیان اینکه برای تسریع در تحقق موارد ذکر شده در حکم سرپرستی باید برنامه ریزی دقیق انجام گیرد، به موضوع نابسامانی در بازار خودرو اشاره کرد و گفت: در همین راستا طبق یک برنامه ریزی روشن و شفاف که هم برای تولید کنندگان خودرو و هم برای مردم کاملا آشکار و مشخص باشد، باید با حذف فضای دلالی و واسطه گری، خودرو با قیمت منطقی از تولید کننده به دست مصرف کننده برسد. این مسیر باید به گونه ای طراحی شود که به حذف نقش آفرینی کاذب واسطه ها و دلالان در تعیین قیمت خودرو و ارجحیت یافتن منفعت مردم و تولیدکنندگان خودرو منجر شود و قطعا تحقق این موضوع عمل به مصوبه ستاد اقتصادی دولت خواهد بود.

روحانی تاکید کرد: به هیچ وجه از سوی مردم و مسوولان قابل تحمل نخواهد بود که با جهش های غیرمنطقی و کاذب در بازار خودرو، خودروهای تولیدی کشوربا قیمتی گزاف به دست مردم برسد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از این گفت وگو به اهمیت برنامه ریزی برای بهره گیری مناسب تر از معادن کشور اشاره کرد و گفت: باید با تدوین یک برنامه یکدست و روشن فعالیت معادن در اختیار کسانی قرار گیرد که با تلاش خود ، سهم معادن را در اقتصاد کشور ارتقاء ببخشند و کشور را به جمع کشورهای تاثیرگذار در حوزه معادن برسانند.

رییس جمهورهمچنین بر ضرورت تلاش در جهت رفع دغدغه تولیدکنندگان و صاحبان کارخانه ها برای تامین مواد اولیه تاکید کرد و اظهارداشت: تامین مواد اولیه کارخانجات را وظیفه ای ویژه برای تحقق شعار جهش تولید تلقی کنید و در رفع نیاز صنعتکاران و تولید کنندگان سیاستگذاری، برنامه ریزی و تلاش کنید.

 روحانی با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به جهش تولید اظهارداشت: باید با ارتباط موثر با صنعتگران، تولیدکنندگان و صاحبان کسب و کار و صادر کنندگان، حوزه تولید بیش از پیش تقویت و شعار جهش تولید در عمل محقق شود و تحقق این شعار باید به گونه ای باشد که مردم تاثیر ملموس آن را در زندگی خود مشاهده کنند.

2727

کد خبر 1388474

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حسن روحانی وزارت صنعت معدن و تجارت بازار خودرو برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۹۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان استان متناسب با "تحقق شعار سال" برنامه‌ریزی کنند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، اولین نشست شورای اداری شهرستان تفت در سال ۱۴۰۳ به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد و با حضور امام‌جمعه و فرماندار تفت و مدیران دستگاه‌های اجرایی و نظارتی شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری تفت برگزار شد.
محمدعلی شاه‌حسینی در این نشست با ابراز اینکه مخاطب اصلی رهبر معظم انقلاب در تحقق جهش تولید دولت است، بررسی راهکار‌های جهش تولید و نیز جذب حداکثری مشارکت مردم را از الزامات تحقق شعار سال دانست و اضافه کرد: همه مسئولان مرتبط موظف‌اند برنامه اجرایی دقیق و کارشناسی شده تحقق شعار سال را با لحاظ وظایف و مأموریت‌های زیرمجموعه‌های خود، تدوین و ارائه کنند.
وی با اشاره به عزم جدی استان جهت تحقق شعار سال، گفت: در این راستا در دومین روز از آغاز سال جدید ستاد سهام (ساماندهی هماهنگی اقتصاد مردمی) تشکیل و سه کمیته تخصصی «گفتمان‌سازی»، «مدل‌سازی» و «عملیاتی و اجرایی» ذیل آن تعریف شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد ادامه داد: توسعه متوازن شهرستان‌ها و پاسخ به مطالبات و درخواست‌های مردم با مشارکت خود مردم و تقویت نقش تعاونی‌ها به‌ویژه تعاونی‌های فراگیر در شهرستان‌ها و ارائه مدل‌های موفق مردمی‌سازی اقتصاد در استان از برنامه‌های حوزه اقتصادی است.
شاه‌حسینی با اشاره به تورم بالای استان یزد نیز اشاره و خاطرنشان کرد: مهم‌ترین دلیل مشکل تورم استان در زمینه اجاره‌بها است که علت آن مهاجرت بالای استان یزد است و در این زمینه استقرار صنایع در برخی دشت‌ها را ممنوع کردیم؛ ولی در حال حاضر واحد‌های نیمه تمامی وجود دارد که نمی‌توان مانع آن شد و علی‌رغم این موضوع تورم ماهانه به‌صورت محسوسی کاهش‌یافته است که نویدبخش آینده روشنی است.
وی گفت: مهم‌ترین دلیل مشکل تورم استان در زمینه اجاره‌بها است که علت آن مهاجرت بالای استان یزد است و در این زمینه استقرار صنایع در برخی دشت‌ها را ممنوع کردیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد به پائین بودن نرخ بیکاری استان یزد نیز اشاره و خاطرنشان کرد: جایگاه بیکاری استان از ۲۹ به ۲ کاهش یافته است و رشد اقتصادی استان دوبرابر میانگین کشور بود و میزان سرمایه گذاری داخلی دوسال گذشته در استان یزد حدود ۵۰ همت انجام شده است و در بهبود فضای کسب و کار استان یزد جزو بهترین‌های کشور است.
شاه‌حسینی هزینه ۷ درصد و درامد ۲ درصد مردمان استان یزد بیشتر از متوسط کشور است تصریح کرد: صادرات استان یزد از مبادی گمرکی کشور تقریبا ۹۰۰ میلیون یورو است و ۶۵ هزار واحد صنفی در استان یزد مشغول به فعالیت هستند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد خاطرنشان کرد: ریل‌گذاری دولت سیزدهم برای چشم‌انداز آینده استان در سند تحول یزد نوین گنجانده شده که این سند با نگاه نوآورانه و آینده‌پژوهانه در ۱۵ محور تحولی با ۱۸۰ طرح اقدامی تدوین شده است.
وی افزود: یکی از مزیت‌های استان خورشید است که در این زمینه سیاست‌گذاری شده است توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در دستور کار قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • مسئولان استان متناسب با "تحقق شعار سال" برنامه‌ریزی کنند
  • اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است
  • مخبر: دستگاه‌های ذیربط مراقبت کنند تا اخلال و مشکلی در برگزاری کنکور رخ ندهد
  • هشدار کنکوری مخبر به ۳ وزارتخانه
  • مخبر: دستگاههای ذیربط مراقبت کنند تا اخلال و مشکلی در برگزاری کنکور سراسری رخ ندهد
  • واگذاری روابط حاکم بر اقتصاد به مردم شرط تحقق مشارکت مردمی در تولید
  • تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!
  • بدهی وزارت نیرو به تولید کنندگان برق ۱۰۰ همت است
  • قول وزیر برای تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو
  • بررسی تامین ناوگان حمل و نقل شهری در کمیسیون اصل نود