Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@00:16:41 GMT

تحرک‌های ترکیه برای اکتشاف نفت در سواحل لیبی

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۰۰۳۸

شرکت ملی نفت ترکیه با ارائه درخواستی به دولت توافق ملی لیبی، خواستار کسب مجوز برای آغاز حفاری در شرق دریای مدیترانه شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، فاتح دونمز، وزیر انرژی ترکیه اعلام کرد، اقدامات برای اکتشاف نفت به محض اتمام مراحل اولیه آغاز خواهد شد.

این اقدام ترکیه تنش‌ها در منطقه را تشدید خواهد کرد چرا که علاوه بر اختلاف قدرت‌های منطقه درباره مالکیت منابع طبیعی شرق دریای مدیترانه، ترکیه از سویی و قبرس و یونان از سوی دیگر از سال‌ها پیش بر سر این موضوع اختلاف دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فائز السراج، نخست وزیر دولت توافق ملی لیبی و ترکیه نوامبر ۲۰۱۹ توافق‌نامه‌ای را برای ایجاد منطقه اقتصادی انحصاری که سواحل جنوبی ترکیه در مدیترانه تا ساحل شمال شرقی لیبی را شامل می‌شود، امضا کردند. این توافق‌نامه خشم گسترده بین‌المللی به ویژه قبرس، یونان و اتحادیه اروپا را برانگیخت و آن را مغایر با قوانین بین‌المللی اعلام کردند.

همچنین پارلمان مصر درخواست ترکیه از دولت توافق ملی لیبی برای دادن مجوز حفاری در شرق دریای مدیترانه را اقدامی متجاوزانه خواند.

در این راستا، یحیی الکدوانی، عضو کمیسیون دفاع و امنیت ملی پارلمان گفت، این درخواست ترکیه مداخله آشکار در کشور مستقل لیبی و نوعی تعرض و مخالفت با کشورهایی است که حق حفاری دارند و بر اساس قانون بین‌المللی حفاری ترکیه حق دسترسی به این منابع طبیعی را ندارد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۰۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف دستگاه حفاری غیرمجاز در باخرز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، کارشناس واحد گشت و بازرسی اداره منابع آب تایباد گفت: در حوالی روستای کلاته کاظم یک دستگاه سبک حفاری غیرمجاز که در محل چاه غیر مجاز مستقر و قصد حفاری داشت توقیف و به پارگینگ منتقل شد.

مسعود آبکه افزود: توقیف این دستگاه با همکاری ماموران پاسگاه انتظامی در محل وقوع جرم صورت گرفت و دستگاه حفاری غیر مجاز و تجهیزات آن توقیف شد.

وی گفت: پس از شناسایی مالک دستگاه حفاری غیرمجاز  پرونده برای انجام مراحل قضایی به دادسرای شعبه رسیدگی به تخلفات آب ارسال می‌شود.

دیگر خبرها

  • اکتشاف سنگ آهن در خواف درسال ۱۴۰۲ حدود۱۱۱ درصد افزایش یافت
  • سرمایه گذاری هلدینگ گردشگری در سواحل رود ارس درماکو
  • کشف جانوری با «170 چشم» در سواحل چین (+عکس)
  • توقیف دستگاه حفاری غیرمجاز در باخرز
  • ببینید | روایت رفیق دوست از درخواست موشکی ایران از سوریه و لیبی؛ نقش آیت‌الله هاشمی چه بود؟
  • سوییس به معاهده آرتمیس پیوست
  • درخواست مقام ارشد اسرائیل برای عادی سازی روابط با عربستان
  • عضو ارشد کابینه جنگ اسرائیل؛ دنبال کودتای بزرگ هستیم | درخواست مهم از عربستان
  • مرجعیت ایران برای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی
  • سازمان‌های بین‌المللی برای غزه جز ابراز همدردی کاری نمی‌کنند