Web Analytics Made Easy - Statcounter

طراحی و ساخت این ونتیلاتور جدید، 5 هفته برای تیم فرمول یک فراری زمان برد.

طرفداری - تیم فرمول یک فراری برای مبارزه با بحران کرونا در مدت 5 هفته یک دستگاه ونتیلاتور جدید طراحی و تولید کرده است.

با وجود تعطیلی مسابقات فرمول یک، تیم‌های این رشته ورزشی در بحران کرونا سخت مشغول کار بوده‌اند، نه برای اهداف فنی و مسابقه‌ای بلکه برای طراحی ونتیلاتورهای جدید برای بیماران کرونا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منطقه امیلیا رومانیا در شمال ایتالیا که خانه فراری محسوب می‌شود، یکی از بدترین آمارهای کرونا در این کشور را ثبت کرده است. در همین راستا، اسکودریا فراری که پیش از این 10 میلیون یورو و 150 ونتیلاتور برای مبارزه با کرونا اهدا کرده بود و کارخانه اصلی خود در شهر مارانلو را به مکانی برای تولید دستگاه‌های کمک‌تنفسی و ماسک پزشکی تبدیل کرده بود حالا گام دیگری برای مبارزه با کرونا برداشته است.

به گزارش وبسایت رسمی فرمول یک، در تاریخ 21 مارس بود که انجمن فناوری ایتالیا از تیم فرمول یک فراری برای ساخت یک ونتیلاتور جدید درخواست کمک کرد و در پاسخ، بخش‌ طراحی شاسی و بخش نوآوری‌های مسابقه‌ای این تیم برای کار بر روی پروژه مامور شدند. در نهایت، روز گذشته و در یک کنفرانس ویدیویی، فراری از ونتیلاتور خود به‌نام FI5 رونمای کرد؛ F به نشانه فراری، I برای ایتالیا و  5 به معنای مدت لازم برای طراحی و ساخت این ونتیلاتور است که 5 هفته طول کشید. فراری اعلام کرده است ونتیلاتور FI5 را به‌طور گسترده تولید نخواهد کرد اما این پروژه «اوپن سورس» خواهد بود، یعنی موسسات مختلف در سراسر جهان می‌توانند از این طراحی فراری به‌طور رایگان برای ساخت ونتیلاتور استفاده کنند.

با وجود آنکه فرمول یک در حال حاضر تعطیل بوده و در نتیجه آن، هرگونه فعالیت در بخش‌های طراحی، تحقیقات و توسعه تیم‌ها از جانب فدراسیون جهانی اتومبیلرانی ممنوع است اما فیا به تیم‌هایی مثل فراری، مرسدس، مک‌لارن و ردبول معافیت لازم را اعطا کرده تا این تیم‌های بتوانند در مبارزه با کرونا به دولت‌ها کمک کنند. پیش از این نیز در قالب پروژه پیت لین و همچنین همکاری تیم مرسدس با موسسه UCL لندن نیز شاهد ساخت ونتیلاتور برای بیماران کرونا بودیم.

 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: تیم فرمول یک فراری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۰۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوران آتشفشان اندونزی صد‌ها نفر را فراری داد

از روز سه‌شنبه این آتشفشان بیش از سه بار فوران کرده است. در پی فعالیت‌های این آتشفشان، مقامات اندونزی سطح هشدار را افزایش داده‌اند.

به گزارش ایسنا، همچنین پیش‌بینی شده است که این آتشفشان طی روز‌های آینده فوران‌های بیشتری داشته باشد.

تصاویر منتشر شده گدازه‌های نارنجی رنگ این آتشفشان را نشان می‌دهد.

اندونزی به طور معمول زمین لرزه‌های مکرری را تجربه می‌کند، زیرا در منطقه‌ای موسوم به حلقه آتش اقیانوس آرام قرار دارد. حلقه آتش یک منطقه لرزه‌ای فعال است که در آن صفحات مختلف پوسته زمین به هم می‌رسند.

دیگر خبرها

  • دستگاه پرورش هوشمند گیاهان طراحی شد
  • همیلتون: تا سال‌ها در فرمول یک می‌مانم
  • (ویدئو) فیل فراری از سیرک خیابان را بست
  • فرمانده مرکز تولید نزاجا: تجهیزات جدیدی به نیروی زمینی ارتش الحاق می‌شوند
  • رونمایی از دستگاه پرس گرم عایق بندی شینه‌های ژنراتور‌های نیروگاهی
  • بانک رفاه کارگران دستگاه برتر در پیشبرد برنامه‌های تحولی معرفی شد
  • ممنوعیت ارائه خدمات به افراد بی حجاب در ادارات
  • فوران آتشفشان اندونزی صد‌ها نفر را فراری داد
  • فرار مالیاتی با پوزهای نمایشی
  • طراحی دستگاهی برای آنالیز توزیع فشار در کف پا