Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک: در روزها، هفته ها و ماه های گذشته که ویروس کرونا سراسر جهان را درنوردید، گزارش ها و خبرهای زیادی نیز در مورد ایران منتشر شد. خبرهایی از رسانه های غربی و عربی که عملکرد ایران در مدیریت بحران کرونا را وارونه جلوه داده اند.

در همین رابطه، وبگاه آمریکایی «کانترپانچ» با زیر سوال بردن فضاسازی های رسانه ای علیه ایران، عملکرد ایران در مبارزه با کرونا را بهتر از عملکرد ولت های غربی ارزیابی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رسانه آمریکایی عنوان کرد که رسانه های ضد ایرانی با نشان دادن گورهای دسته جمعی از بلایای طبیعی همچون زلزله در سال های گذشته به دنبال ایجاد تصور منفی از عملکرد دولتمردان ایرانی در بحران کرونا بودند. 

با این پس از گسترش و همه گیری کرونا، دیدگاه ها در مورد ایران نیز تغییر یافت. به گونه ای که در قیاس با بسیاری از کشورها وضعیت ایران برای مقابله با کرونا آنقدر وخیم نیست که نیازمند کمک خارجی باشد.

اعداد و ارقام نشان می دهد كه ایران نسبت به فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، آمریكا، انگلیس و سوئیس بسیار بهتر عمل کرده است. 

مسائل در ایران چگونه است؟ ایران در این نبرد چه کرده است؟ اعداد و ارقام نشان می دهد که این کشور بسیار بهتر از اکثر کشورهای غربی عمل کرده است. اعداد و ارقام نشان می دهد كه ایران نسبت به فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، آمریكا، انگلیس و سوئیس بسیار بهتر عمل کرده است. 

با توجه به تحریم ها که توسط ایالات متحده اعمال شده، ایرانی ها از نظر تجهیزات لازم برای انجام آزمایشات تشخیصی در هنگام ابتلا به ویروس، فاقد تجهیزات بودند و به تجهیزات و داروهای مورد نیاز پزشکی دسترسی نداشتند ، که این امر مشکلاتی به وجود آورد. ایران علی رغم تحریم ها و غافلگیری توانسته عملکرد بهتری از اکثر کشورها در این زمینه داشته باشد. ایران برای تأمین نیازهای خود چه اقداماتی انجام داده است؟

شماری از مقامات در سراسر جهان از مبارزه با کروناویروس تحت عنوان «جنگ» تعبیر کرده اند و به درستی نیز چنین می گویند. از سوی دیگر، تعدادی از اقتصادهای برجسته جهان به شدت آسیب دیده اند که احتمالاً حتی منجر به نظم نوین جهانی جدیدی خواهد شد. با این وجود، آنچه جمهوری اسلامی انجام داده، بسیج تمام نیروی های ممکن برای مقابله با آن است؛ یعنی ارتش، سپاه، بسیج مردمی (بسیج) و انجمن های مردمی که هرکدام وظیفه خود را انجام می دهند.

در شرایط تحریم، ایرانیان مجبور شدند به خود اعتماد كنند و به همین دلیل تصمیم گرفتند كه نیاز به كیت های تشخیصی را از طریق تولید داخلی تأمین كنند. وزارت بهداشت اخیراً اعلام کرده است که یک کیت تشخیصی کروناویروس تولید کرده است که می تواند طی 2 ساعت تشخیص دقیق داشته باشد و حتی می تواند آنها را به بازارهای جهانی صادر کند. این کیت ها به تازگی به آلمان صادر شده اند و سایر کشورها از جمله برزیل، اکوادور  اسپانیا و ترکیه نیز خواستار خرید این کیت ها شدند.

بلافاصله پس از شیوع گسترده ویروس، تمام نیروها زیر پرچم کمیته ملی مبارزه با کروناویروس جمع شدند و بدین ترتیب تلاش های خود را برای تأمین تجهیزات مورد نیاز هماهنگ کردند.

درمورد هزینه های درمانی ، بیماران کرونا در ایران در صورت ابتلا به این بیماری نگرانی زیادی ندارند، زیرا ایران دارای سیستم مراقبت های بهداشتی گسترده ای است که منجر به ایجاد شرایط دشواری برای بیماران نخواهد شد.  هزینه های درمانی برای بیماران ICU به طور متوسط 4.5 میلیون تومان (تقریبا 300 دلار) و 2 میلیون تومان (130 دلار) برای تخت های عادی است. علاوه بر این، اگر بیمار بیمه شده باشد (همانطور که بیشتر بیماران هستند)، آنها فقط باید 10٪ از صورتحساب را بپردازند و اگر حتی قادر به پرداخت هزینه آن نباشند ، هزینه درمانی از آنها دریافت نمی شود. به نظر درمانی، ایران از اوایل ماه مارس استفاده از پلاسما درمانی را شروع کرد به گونه ای که گفته می شود درمان با پلاسما باعث کاهش مرگ و میر 40 درصدی در بیماران کرونایی شده است. 

انتظار می رود این بیماری همه گیر 3٪ از تولید ناخالص داخلی ایران را کاهش دهد، به این معنی که اقتصاد ایران می تواند تا 30 میلیارد دلار آسیب ببیند. اما در مقایسه، گلدمن ساکس عنوان کرده که 34 درصدی تولید ناخالص داخلی آمریکا کاهش یافته است و پیش بینی می شود تولید ناخالص داخلی انگلیس 15 درصد کاهش یابد.

این به معنای این نیست که کروناویروس برای ایران مشکل اقتصادی ایجاد نکرده است؛ پیش بینی می شود در آینده هم باعث انقباض اقتصادی بیشتری شود؛ اما این موردی است که مانند تحریم ها منجر به عاملی برای تکیه بر خطوط تولید داخلی شده و انزوا از بازارهای جهانی به این معنی است که اقتصاد ایران به اندازه سایر اقتصادها متاثر از ویروس قرار نگرفته است. انتظار می رود این بیماری همه گیر 3٪ از تولید ناخالص داخلی ایران را کاهش دهد، به این معنی که اقتصاد ایران می تواند تا 30 میلیارد دلار آسیب ببیند. اما در مقایسه، گلدمن ساکس عنوان کرده که 34 درصدی تولید ناخالص داخلی آمریکا کاهش یافته است و پیش بینی می شود تولید ناخالص داخلی انگلیس 15 درصد کاهش یابد.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا شب قدر گسل های تهران بزرگداشت فردوسی کرونا ویروس ایران تحریم ویروس کرونا شب قدر گسل های تهران بزرگداشت فردوسی تولید ناخالص داخلی مبارزه با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۰۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح دستاوردهای پلیس در مبارزه با انواع جرایم سازمان یافته و شبکه ای

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب،سردار سعید منتظرالمهدی با تشریح گوشه‌ای از دستاوردهای پلیس در مبارزه با انواع جرایم سازمان یافته و شبکه ای تاکید کرد: پلیس به عنوان آخرین و مهمترین حلقه در لبه برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی، از آخرین وضعیتِ زیر پوستِ شهر مطلع بوده و مطابق آن اقدام و عمل می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات و مأموریت‌های پلیس به ویژه پلیس امنیت عمومی فراجا در راستای حفظ سلامت جامعه و ارتقا امنیت و آرامش در دو بخش جرایم آشکار و پنهان پیگیری می‌شود؛ افزود: در یکی از این جرایم بینِ بخشی (نیمه آشکار و نیمه پنهان) به پروژه سرویسِ اسکورت و انهدام شاخه خارجی باند فساد و فحشاء که اقدام به شناسایی، جذب و انتقال دختران برای خدمات جنسی و قاچاق آنها به خارج از کشور می‌نمودند اشاره کنم که از نقاط درخشان کارنامه کاری همکارانم در پلیس امنیت عمومی فراجا است.

به گفته وی در فاز اول این پرونده ۲۴ نفر، در فاز دوم ۵۷ نفر دستگیر و در فاز سوم نیز تعداد زیادی شناسایی شده که پرونده آنها در دست اقدام و پیگیری است.

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا در ادامه به «پروژه کینگ» که شبکه ای سازمان یافته برای قاچاق زنان به کشورهای ترکیه و گرجستان بود، اشاره کرد و گفت: ارتباطات آنها با باندهایِ تجارتِ مستهجن و غیر اخلاقیِ خارج از کشور مشخص و در نهایت اعضای اصلی را در تهران، البرز، پایانه فرودگاهی و گذرگاه مرزی بازرگان دستگیر و تحویل مراجع قضائی دادند.

سخنگوی پلیس با اشاره به پرونده «چَتِر بِیت» که اقدام به تهیه فیلم‌های مستهجن و مروج فساد به صورت برنامه زنده برای شبکه‌ها و سایت‌های منتشر کننده محتوای غیر اخلاقی می‌نمود، گفت: متأسفانه برخی از دخترانِ کم سن و سال و جوان (۱۵ تا ۲۶ سال) در دام سرکرده شبکه «چَتِربِیت» که در قالب کارآفرینی برای جوانان در رشته‌های کامپیوتر، زبان انگلیسی، طراحی سایت و شبکه و … تبلیغ می‌نمود گرفتار آمده و پس از شناسایی، ساماندهی و آموزش، اقدام به تولید فیلم‌های جنسی زنده برای مردان با ملیت‌های مختلف آلمانی، فرانسوی، آمریکایی، اوکراینی، روسی، انگلیسی و… می‌نمودند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا در ادامه با اشاره به پرونده بزرگ و چندوجهی "رافائل" که با هدف تغییر ذائقه فرهنگی مردم به سوی ابتذال و حیا زدایی از جامعه عفیف دختران و زنان ایرانی دست به کار شده بودند، گفت: پلیس توانست با انواع اقدامات فنی ۲ سر شبکه اصلی، ۵ پل ارتباط داخل و خارج، ۸ عکاس و فیلمبردار فیلم‌های مستهجن و ۵۰ مدل را شناسایی و دستگیر و سکوهای تبلیغاتیِ آنان را مسدود کند.

وی خاطر نشان کرد: البته کار بر روی این پرونده به اتمام نرسیده است؛ رافائل از سرشاخه‌های اصلی خارج از کشور است که تبعه یکی از کشورهای آمریکای جنوبی و ساکنِ کشورهای همسایه است و تعاملات وسیعی با انواع باندهای فساد، فحشاء و سایت‌های شرط بندی با گردش مالی بالا در خارج کشور دارد و در این سو نیز ارتباط گسترده‌ای با تولیدکنندگان محتواهایِ مبتذلِ ایرانی و سطحِ یک این پرونده که به خارجِ کشور تردد داشتند، دارد؛ پلیس در این پرونده و به طور خاص از مسیر سازمان جهانی اینترپل و سایرِ راه‌های قانونی و بین‌المللی در حال پیگیری است.

سخنگوی پلیس در ادامه به سراغ پرونده «لِوِل آپ دنس» که به بهانه اجرای مسابقه رقص در کشورهای همسایه اقدام به شناساییِ دختران برای اهداف غیر اخلاقی، فیلم‌های مستهجن، قاچاقِ انسان و تشکیل شبکه‌های فحشاء و … می‌نمودند، رفت و گفت: پشت پرده برخی از تبلیغات به ظاهر مفرح و کم خطر، اقدامات غیرقانونی و غیراخلاقی گسترده‌ای است که مستقیماً خانواده‌ها را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا (+جدول)
  • کاهش حجم پرونده‌های قضایی با اصلاح قوانین
  • اجلاس روسای FIU کشورهای عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور واحد‌های تولیدی اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد
  • تشریح دستاوردهای پلیس در مبارزه با انواع جرایم سازمان یافته و شبکه ای
  • تعطیلی پنجشنبه ها از موانع اصلی عدم تحقق شعار سال است
  • متاسفانه با یک آپارتاید علمی از سوی کشورهای غربی مواجهیم
  • دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد