Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع خبری از افزایش آمار مبتلایان به کرونا در عراق، اردن و مغرب خبر دادند. ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۸ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه های عراق، وزارت بهداشت عراق از ثبت 50 مورد جدید ابتلا و جان باختن دو مبتلای دیگر طی 24 ساعت اخیر خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرونا|افزایش شمار مبتلایان در مصر؛ جان باختن 189 نفر در الجزایر

از سوی دیگر بر اساس گزارش اسکای نیوز عربی، وزارت بهداشت اردن از ثبت 10 مورد جدید ابتلا به کرونا و افزایش آمار مبتلایان به 596 نفر خبر داد.

وزارت بهداشت مغرب هم از اضافه شدن 45 نفر دیگر به آمار مبتلایان به ویروس کرونا طی 24 ساعت اخیر خبر داد.

با ثبت این موارد جدید آمار کل مبتلایان تا امروز جمعه در این کشور به 6 هزار و 652 نفر افزایش یافت.

انتهای پیام/

 

R36355/P/S8,88,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "اردن" اخبار "عراق" مراکش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار اردن اخبار عراق مراکش اخبار اردن اخبار عراق مراکش آمار مبتلایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۰۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ توصیه کاربردی در پیشگیری از خطر سرطان‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، کارشناس ارشد تغذیه بالینی دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت:برای سرطان هایی با گزینه های درمانی موثر، پیشگیری بیشترین امکان را برای کاهش بار سرطان در جمعیت عمومی دارد.
صبا خطاپوش،افزود:از آنجایی که هر فرد در معرض عوامل محیطی و سبک زندگی منحصر به فردی است، خطر ابتلا به سرطان می تواند متفاوت باشد. اگرچه برخی از عوامل مانند جهش های ژنتیکی ارثی را نمی توان کنترل کرد، اما طیف وسیعی از عوامل محیطی و شیوه زندگی قابل تغییر وجود دارد که می تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کند.
وی ادامه داد:طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، 30 تا 40 درصد بار سرطان را می توان به عوامل خطرزای سبک زندگی مانند سیگار کشیدن، مصرف الکل، رژیم غذایی کم میوه و سبزی، اضافه وزن و چاقی و عدم تحرک بدنی نسبت داد.
او گفت:در گزارش سال 2018 صندوق جهانی تحقیقات سرطان (WCRF) و موسسه تحقیقات سرطان آمریکا (AICR)، 10 توصیه برای پیشگیری از سرطان در مورد رژیم غذایی و تغذیه مطرح شده است.
کارشناس ارشد تغذیه بالینی دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت:به طور کلی، سبک زندگی متشکل از یک الگوی غذایی سالم، فعالیت بدنی و مدیریت وزن توصیه می شود. این ممکن است نه تنها به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کند، بلکه می تواند به پیشگیری از چاقی و سایر بیماری های مزمن مانند دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی نیز کمک کند.

 نگاهی دقیق تر به برخی از توصیه ها :

وزن خود را در محدوده سلامت حفظ کنید
هر 5 کیلوگرم در افزایش وزن در دوران بزرگسالی به طور قابل توجهی با افزایش 16 درصدی خطر ابتلا به سرطان آندومتر و افزایش 6 درصدی خطر ابتلا به سرطان پستان پس از یائسگی مرتبط است. یافته ها نشان می دهد بروز سرطان های مرتبط با چاقی در بزرگسالان جوان در حال افزایش است.

فعالیت بدنی داشته باشید
فعالیت بدنی به هر حرکتی گفته می شود که از عضلات اسکلتی استفاده می کند و به انرژی بیشتری نسبت به استراحت نیاز دارد. فعالیت بدنی می تواند شامل کار، ورزش، انجام کارهای خانه و فعالیت های اوقات فراغت مانند پیاده روی، دویدن، دویدن، یوگا، پیاده روی، دوچرخه سواری و شنا باشد.
رفتارهای بی تحرک، مانند گذراندن مدت زمان طولانی در حالت نشستن یا دراز کشیدن نیز ممکن است خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

یک رژیم غذایی سالم داشته باشید
یک الگوی غذایی سالم به طور کلی می تواند خطر ابتلا به سرطان را 10 تا 20 درصد کاهش دهد. ارتباط بین رژیم غذایی و بروز سرطان در محل سرطان و همچنین جنسیت متفاوت است، اما اجزای توصیه شده یک رژیم غذایی سالم اغلب مشابه است.

مصرف الکل را محدود کنید
رژیم غذایی غنی از غلات کامل، سبزی ها، میوه و لوبیا داشته باشید
غذاهای «فست فود» را محدود کنید
گوشت قرمز و فرآوری شده را محدود کنید
با این حال، مرغ و غذاهای دریایی به طور کلی منابع سالم تری از پروتئین و همچنین بسیاری از این مواد مغذی دیگر است. گوشت فرآوری شده بسیار کم، در صورت وجود، باید مصرف شود.

نوشیدنی های شیرین شده با شکر را محدود کنید
شواهد قانع‌کننده‌ای وجود دارد که نوشیدنی‌های شیرین‌شده با شکر باعث افزایش وزن، اضافه وزن و چاقی در کودکان و بزرگسالان می‌شود، به‌ویژه زمانی که به طور مکرر یا در مقادیر زیاد مصرف شوند. همانطور که در بالا ذکر شد، چاقی خطر ابتلا به بسیاری از سرطان ها را افزایش می دهد.
سیگار نکشید
پرهیز از قرار گرفتن در معرض تنباکو و آفتاب زیاد نیز در کاهش خطر ابتلا به سرطان مهم است.

دیگر خبرها

  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • اردن دست‌ساز استعمار انگلیس است
  • مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد
  • قند و شکر خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند
  • آیا مصرف زیاد شکر باعث دیابت می‌شود؟
  • ابراز نگرانی سران عراق و اردن از تشدید تنش‌ها در منطقه
  • استقبال پادشاه اردن از رئیس جمهور عراق و رایزنی درمورد تحولات منطقه
  • ۱۰ توصیه کاربردی در پیشگیری از خطر سرطان‌ها
  • سونامی دیابت در ایران/ بسیاری از مبتلایان به دیابت از بیماری خود بی اطلاع هستند
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا