Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@05:17:03 GMT

سفره افطار حرم‌ زینبیه درخانه نیازمندان پهن شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۰۷۲۸

سفره افطار حرم‌ زینبیه درخانه نیازمندان پهن شد

مدیر آستان حرم حضرت زینب (س) گفت: در ماه مبارک رمضان با توجه به شرایط کشور ناشی از شیوع ویروس کووید 19 و محدودیت برگزاری مراسمات و زیارت بقعه مبارک، آستان مقدس حرم حضرت زینب (س)، اقدام به راه‌اندازی پویش «ماه همدلی» جهت تهیه بسته‌های کمک معیشت نیازمندان و اطعام کریمانه کرده است.

حجت‌الاسلام محسن صادق‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، به بیان جزییات پویش «ماه همدلی» در راستا طرح  رزمایش کمک مؤمنانه پرداخت و اظهار کرد: این آستان هرساله در ماه مبارک رمضان میزبان خیل کثیری از زائران و دوست داران اهل‌بیت (ع) بوده و روزه‌داران میهمان سفره کریمانه ایشان بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر آستان حرم حضرت زینب (س) افزود: امسال با توجه به شرایط کشور پیرامون شیوع  ویروس کووید 19 و محدودیت برگزاری مراسمات و زیارت بقعه مبارک، این آستان مبارک، اقدام به راه‌اندازی پویش «ماه همدلی» جهت تهیه بسته‌های کمک معیشت نیازمندان و اطعام کریمانه کرد که تا به امروز در این طرح، 1000 بسته توزیع‌شده است.

وی تصریح داشت: بودجه مستقلی برای طرح ماه همدلی فراهم نشده و همه این فرآیند با کمک خیرین، خادمیاران آستان قدس رضوی و خادمین افتخاری حرم حضرت زینب (س) انجام می‌گیرد و به رسم هرساله نیت اصلی خیرین، طبخ و اطعام کریمانه در حرم مطهر است که با توجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، بسته‌های ارزاق معیشت تهیه و طی 4 مرحله در ماه مبارک رمضان توزیع خواهد شد.

صادق‌زاده متذکر شد: بسته‌های کمک معیشت بین خانواده‌های آسیب دیده‌ای که در مجاور حرم و مناطق زینبیه به خاطر شرایط متفاوت این روزها درآمد شغلی‌شان تحت تأثیر قرار گرفته یا بیکار شده‌اند و در تهیه معیشت خانواده مشکل دارند، توزیع شده است.

مدیر آستان حرم حضرت زینب (س) با تأکید بر حفظ آبروی خانواده‌های واجد شرایط و همچنین نحو شناسایی آن‌ها توسط خادمین حرم و بسیج محله مذکور گفت: شناسایی خانواده‌های واجد شرایط با کمک خواهران و برادران خادمین افتخاری و بسیج منطقه به‌صورت میدانی انجام‌شده است که جهت تکریم این افراد و حفظ حرمت آن‌ها، طی تماس تلفنی از آنان دعوت می‌شود تا با مراجعه به واحد اجتماعی آستان بسته‌های کمک‌ معیشت خود را دریافت کنند، این بسته‌ها شامل برنج، روغن، حبوبات، ماکارونی، سویا، رب و ... به همراه تبرکی‌های حرم است که 100 نفر از خادمین در بحث شناسایی، بسته‌بندی و توزیع آن‌ها با آستان همکاری می‌کنند.

وی وظیفه و مسؤولیت اجتماعی حرم را در دوران شیوع کرونا سنگین‌تر دانست و خاطرنشان کرد: حرم حضرت زینب (س) محل اعتماد مردم منطقه و محل امید و آرزو و اطمینان مردم است، از همین رو مخاطبان بسیاری وجود دارند که می‌توان به آن‌ها یاری رساند بنابراین اگر خیران همت کنند، می‌توانیم طرح را وسعت دهیم.

صادق‌زاده در پایان صحبت‌های خود اضافه کرد: در حال حاضر با توجه به امکانات موجود، محدوده جغرافیایی مشخصی را تحت پوشش داریم که علاوه بر مسؤولیت‌های زیارتی، فرهنگی تربیتی، مسؤولیت اجتماعی نیز داریم و مأموریت ما این است که در حوزه امور مددکاری اجتماعی وارد شویم که یکی از مباحث آن معیشت است و اکنون توزیع بسته‌های ارزاق در ماه رمضان از اولویت‌های اصلی این آستان مقدس است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/ک۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: کمک مومنانه حرم حضرت زینب استان زینبیه محسن صادق زاده پویش ماه همدلی ماه همدلی حرم حضرت زینب بسته های کمک ماه همدلی بسته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۰۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند

دریافت 256 MB کد خبر 6087706

دیگر خبرها

  • نگاه ویژه رهبر انقلاب به فرهنگ کار
  • ۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند
  • ۱۲۰۰ بسته گوشت قربانی میان نیازمندان یزد توزیع شد
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان توزیع شد
  • توزیع یک هزار بسته گوشت قربانی در بین خانواده‌های نیازمند قزوین
  • توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان
  • توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان
  • توزیع هزار بسته معیشتی بین نیازمندان بخش شیبکوه