Web Analytics Made Easy - Statcounter

روحانی جوان به هنوان مقدمه پاسخ جمله ای را به این مضمون گفت که: عده ای یک جواب کلیشه ای در باره دلیل قتل امیرالمومنین بیان می کنند و می گویند جمود فکری علت قتل ایشان است. و سپس استدلالی برای بکار بردن "قتله" به کار برد که با وجود اصرار بر اینکه مخاطبان به آن توجه کنند، چنگی به دل نمی زد.

اما در فکر عبارت"جواب کلیشه ای" بودم که خاطرم آمد این جواب کلیشه ای را اتفاقا مرحوم استادشهید مرتضی مطهری بیان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان می گوید:یک وقت می‌گوییم علی(ع) را "که" کُشت و یک وقت می‌گوییم "چه" کُشت؟ اگر بگوییم علی را "که" کُشت؟ البته عبد الرحمن ابن ملجم، و اگر بگوییم علی را "چه" کُشت، باید بگوییم: جمود، خشک مغزی و خشکه مقدسی.(منبع:اسلام و نیازهای زمان، ج ۱، ص77 )
تقریبا مطمئنم این روحانی جوان متوجه گفته خود نبوده (همانطور که چندشب قبل، توحید را  توهم خواند و شبی دیگر حرفش را اصلاح کرد) و احتمالا نوشته شهیدمطهری را نخوانده است . تا کنون کسی دقیقتر از آن شهید بزرگوار در باره شهادت مولا سخن نگفته است و حتی اگر به قول روحانی تلویزیون ، کلیشه ای هم باشد کلیشه ای زیبا و درست است.

گهگاه حرفهای روحانی یادشده را ( که برای ایشان احترام هم قائلم) از تلویزیون گوش می دهم. حرف خوب هم کم نمی زند و نشان می دهد اهل مطالعه است اما سخن گفتن با نسل امروز ، ظرافتهای بیشتری را می طلبد.

خدای رحمت کند مرحوم فلسفی را که روحانیون جوان را به چنین ظرافتهایی توجه می داد.

1717

کد خبر 180334

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: امام علی ع شهید مرتضی مطهری روحانیت روحانیون طلاب کلیشه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۰۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات چگونگی اجرای طرح فیرپلی مالی باشگاه‌ها با اصلاح آیین نامه/تاکید چند باره وزیر ورزش به فدراسیون فوتبال

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، با توجه به وضعیت بغرنج باشگاه ها در حسابرسی های مالی و قرار گرفتن اکثر باشگاه های در آستانه ورشکستگی، فدراسیون فوتبال پیش از فصل جاری قانون سقف بودجه را به باشگاه ها ابلاغ کرد و طبق طبقه بندی اعزامی ها به لیگ قهرمانان آسیا سایر تیم های ملزم به رعایت عدد مورد نظر شدند.

** آغاز اجرای سقف بودجه و چالش های جدید در لیگ

این قانون که البته پیش از فصل در جلسه ای به مدیران عامل باشگاه اعلام شده و آنها نیز موافقت خود را اعلام کرده بودند برای لیگ امسال اجرایی شد اما در ادامه هر چه رو به جلو رفت اشکالات و راه های قانونی و غیر قانونی دور زدن آن هم مشخص شد. بین باشگاه ها جنگ ها لفظی و رسانه ای و مجازی زیادی شکل گرفت و هر یک از باشگاه ها به خصوص تیم های مدعی قهرمانی تقریبا شمشیر را از رو برای هم بستند و هر آنچه که دلشان خواست علیه هم استفاده کردند.

** مصاحبه های جنجالی مربیان و بازیکنان

جالب تر که هر باشگاهی هم مدعی بود که فقط آنها در حال رعایت سقف بودجه هستند و رقبای خود را به تخطی از آن محکوم می کردند. در این بین مصاحبه مربیان و بازیکنان تیم ها هم در نوع خود جالب بود و هجوم این صحبت ها تا جایی پیش رفت که هواداران هر یک از تیم ها هم حرف مربیان و بازیکنان خود را باور کردند و بر اساس آن هم جنگ های لفظی بیش از همیشه شد.

**امتیازها برگشت اما قراردادها اصلاح شد

با وجود مشخص شدن تخلفات برخی باشگاه ها و امتیازهایی که کسر شد اما کمیته استیناف به استناد اینکه این قانون تازه در فوتبال در حال اجرا شدن است به کارگروه نظارت بر قراردادها اعلام کرد بهتر است که در اجرای قانون حداقل مجازات در نظر گرفته شود و بدن ترتیب امتیازاتی که از تیم های متخلف کسر شده بود بازگردانده شد و البته باشگاه ها موظف شدند تا قراردادهای بازیکنان خود را اصلاح کنند. برخی از بازیکنان و اعضای تیم ها زیر بار این تغییرات نمی رفتند اما کارگروه نظارت بر قراردادها اعلام کرد در صورتی که قراردادهایشان اصلاح نشود اجازه بازی در تیم های دیگر هم پیدا نمی کنند و در نهایت همه افرادی که باید قراردادهایشان اصلاح شد.

** اجرای سقف قرارداد با فیرپلی مالی این بار با تاکید مجلس شورای اسلامی

در نیم فصل دوم شاهد تنش کمتری از سوی تیم ها بابت سقف قرارداد بودیم و برخی این تصور برایشان ایجاد شد که فدراسیون فوتبال به دلیل هجمه های شدیدی که در این باره دریافت کرد برای فصل آینده بی خیال اجرای سقف بودجه می شود اما جلسه روز گذشته وزیر ورزش با اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نشان داد همان طور که خود مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال هم پیشتر تاکید کرده بود سقف بودجه قرارداد باید اجرا شود اما با این تفاوت که این بار مجلس شورای اسلامی هم با تصویب قانون فیرپلی مالی برای ورزشکاران حرفه ای در لیگ برتر فوتبال وزارت ورزش را الزام به رعایت این قانون کرده است و روز گذشته هم کیومرث هاشمی این اختیار را به فدراسیون فوتبال تفویض کرده که فیرپلی مالی باید در باشگاه ها اجرا شود.

** اول اصلاح آیین نامه سقف بودجه سپس تصویب در مجمع عمومی

قرار است اعضای کارگروه نظارت بر قراردادها تا قبل از پایان فصل جاری اصلاحات لازم در آیین نامه قبلی برای سقف بودجه را انجام دهند و سپس این آیین نامه این بار در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال به تصویب برسد تا قانون رسمی شود و سپس در فصل آینده این قانون اجرایی شود.یکی از مواردی که به طور نمونه قرار است در آیین نامه سقف بودجه اصلاح شود مربوط به استفاده از درآمدزایی از تراسنفر بازیکنان است. در این فصل به باشگاه ها اعلام شده بود که در صورت ترانسفر بازیکنی فقط 50 درصد آن را می توانند هزینه کنند اما این موضوع با اعتراض باشگاه ها روبرو شده بود و قرار شده در آیین نامه جدید این اجازه به باشگاه داده شود در ازای ترانسفر هر بازیکنی هر درآمدی از آن داشتند استفاده کنند.  موضوع دوم این است که بحث فیرپلی مالی و اجرای سقف بودجه شامل همه باشگاه های لیگ برتری چه خصوصی چه خصولتی و دولتی است.

البته در این بین باشگاه های خصوصی مدعی شدند که سازمان بازرسی در مورد تیم های خصوصی نمی توان نظارتی داشته باشد اما مسئله این است که در مورد ارزیابی این باشگاه ها ناظران سازمان لیگ ورود می کنند و آنها نمی توانند طبق اساسنامه فدراسیون خلاف تصمیمات سازمان لیگ تصمیم گیری کنند.همچنین سازمان لیگ پیرو بیانیه ای که چندی قبل بابت بیانیه نویسی ها و مصاحبه ها صادر کرد در صورتی که در خصوص قضیه سقف قرارداد مصاحبه ها و یا بیانه هایی را مشاهده کند برخورد قانونی می کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • به ما می‌گویند «مرغ عشق»
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت حمزه و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در قم برگزار می‌شود
  • اعلام رای کمیته وضعیت در باره پرونده باشگاه ذوب آهن
  • جزئیات چگونگی اجرای طرح فیرپلی مالی باشگاه‌ها با اصلاح آیین نامه/تاکید چند باره وزیر ورزش به فدراسیون فوتبال
  • برگزاری مراسم گرامیداشت ایام رحلت حضرت عبدالعظیم با شعار «جهاد و شهادت»
  • درآمد خالص ملی سرانه در دولت روحانی ۳۰ درصد کم شد/ در دولت رئیسی ۱۴ درصد بهبود یافت
  • در این محله با قمه و قداره به شاه حمله شد
  • کشف جمجمه بزرگ‌ترین شکارچی تاریخ
  • ماجرای پیشگویی امام خمینی(ره) از شهادت فرزند آیت‌الله ‌شاه‌آبادی
  • انتشار کتاب «المراجعات» در مرکز اسلامی برزیل