Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، روزنامه جمهوری اسلامی در ستون صرفا جهت اطلاع خود نوشته است: 

 پرونده واگذاری مجتمع کشت و صنعت مغان، بار دیگر مسأله روز شده است. روزنامه جمهوری اسلامی در ستون جهت اطلاع مورخ 8 آبان 1391 نوشته بود پیشنهاد فروش مجتمع کشت و صنعت و دامپروری مغان که علاوه بر درآمدزایی و اشتغالزایی بالا دارای اثرات زیادی برای منطقه می‌باشد باعث تعجب و نگرانی مردم استان اردبیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مجتمع به قیمت 1200 میلیارد تومان در معرض فروش قرارداده شده است.

مجتمع کشت و صنعت مغان، دارای هزاران هکتار زمین مزروعی با امکانات تولیدی‌های مدرن از جمله کارخانجات قند، شکر، کمپوت و همچنین دریاچه مصنوعی، گاوداری با یکصد هزار رأس گاو، باغات 2600هکتاری با انواع درختان میوه در بهترین موقعیت منطقه زرخیز دشت مغان واقع شده که به عقیده کارشناسان، ارزش هر یک از بخش‌های این مجتمع، چند برابر قیمت اعلام شده می‌باشد. قبلاً نیز مجتمع کشتارگاه صنعتی اردبیل با ظرفیت روزانه کشتار چهار هزار رأس دام سبک و سنگین با 45 هزار متر ساختمان مفید به مبلغ 5/2 میلیارد تومان به دو نفر از مسئولین دو کمیسیون مجلس سابق واگذار گردید که به عقیده کارشناسان این مبلغ فقط قیمت دستگاه‌های موجود در آن مجتمع بود. پرونده‌های تخلف هردو واگذاری بعنوان پرونده‌های سوءاستفاده کلان کشوری همچنان در جریان هستند.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا کشت و صنعت پارس مغان واگذاری کشت و صنعت مغان قیمت واگذاری کشت و صنعت مغان سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۱۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد

مرتضی شاهمیرزایی  بیان کرد: بسیار خرسندم که امروز شاهد شرایط مطلوب واحدهای تولیدی در هاب ماهشهر هستم. مجتمع‌های این منطقه، پارسال با تکیه بر توان داخل موفق شدند بالاترین مقدار بهره‌وری و تولید را ثبت کنند و این نوید را می‌دهم که حرکت در سال جهش تولید با شتاب بیشتری انجام خواهد شد.

وی یکی از راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ را کاهش هزینه‌ها و بهینه‌سازی مصرف انرژی برشمرد و یادآور شد، ضروری است که شرکت‌های پتروشیمی، با بهینه‌سازی مصرف انرژی، در حفظ و صیانت از منابع بین‌نسلی نقش‌آفرین باشند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به استفاده از همه ظرفیت‌های کشور برای خودکفایی کامل صنعت پتروشیمی افزود: شرکت‌های پتروشیمی باید در صورت تولید تجهیز یا قطعه‌ای در داخل کشور، نیاز خود را از طریق تولیدکنندگان و سازندگان ایرانی تأمین کنند و به‌هیچ‌وجه نباید کالا یا محصول مشابه خارجی وارد شود.

شاهمیرزایی مهم‌ترین برنامه راهبردی صنعت پتروشیمی سال ۱۴۰۳ را رشد ظرفیت‌ها و جهش تولید دانست و گفت: سبد محصولات پتروشیمی باید با برنامه‌ای منسجم‌تر و با هدف تکمیل زنجیره ارزش متنوع شود.

وی ادامه داد: شرکت‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی باید قوانین، دستورعمل‌ها و همه رویه‌های موجود در منطقه را رعایت کنند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی افزود: توجه به مسئولیت‌ اجتماعی با توجه به شرایط موجود اهمیت ویژه‌ای دارد و پتروشیمی‌ها باید به تعهدهای خود پایبند باشند.

شاهمیرزایی تأکید کرد: آن دسته از مجتمع‌های پتروشیمی‌ که می‌خواهند از ۵درصد تخفیف خوراک بهره‌مند شوند، باید ۴۰درصد از درآمد خود را به توسعه صنعت پتروشیمی تخصیص دهند.


معاون وزیر نفت با بیان اینکه باید با رفع موانع و چالش‌های تولید، زمینه استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود فراهم شود، اظهار کرد: ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • جمهوری اسلامی آمادگی دارد در پیشرفت سریلانکا شریک شود
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • روایت برخورد با مجتمع صنعتی آلاینده در زنجان
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به پرونده چای دبش: در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • طعنه سنگین روزنامه جمهوری اسلامی به رئیسی و پرونده چای دبش: در کشوری که یک فسادبزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • روزنامه جمهوری اسلامی : در کشوری که یک فساد بزرگ را "فساد نمایی" می نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • جزییات جدید از پرونده مرگ مشکوک زهره فکورصبور
  • هدفگذاری ۸۰ طرح صنعتی بزرگ در استان قزوین
  • چین ۴۵۰۰ شرکت هوش مصنوعی دارد