Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در دوره هفتم مجلس گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، کمیسیون مهمی است و می‌تواند در بحران‌ها و حتی در مقاطعی از تاریخ کشور نقش برجسته‌ای را ایفا کند.

«الهام امین‌زاده»، عضو پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی، درباره عملکرد این کمیسیون در مجلس دهم و  نحوه تعامل آن با وزارت امور خارجه، به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت:  به هر حال کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، کمیسیون مهمی است و می‌تواند در بحران‌ها و حتی در مقاطعی از تاریخ کشور نقش برجسته‌ای را ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این دلیل که ممکن است زمانی مسئول دستگاه دیپلماسی کشور که وزارت امور خارجه است به دلایلی نتواند یا نخواهد به مسئله‌ای ورود پیدا کند. در این شرایط است که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌تواند به نمایندگی از کشور، دیپلماسی خارجی کشور را بر عهده بگیرد و با پارلمان‌های مختلف جهان، در تماس باشد.

او افزود: در واقع کمیسیون، این ارتباط را می‌تواند به نحوی در قالب مواضع جمهوری اسلامی ایران توجیه کند و همچنین از بحران‌هایی که ممکن است در آینده رخ دهد، پیشگیری کند. طبق تجربه‌ای که در کمیسیون در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی داشتیم در شرایط مختلفی که بحث استفاده از انرژی هسته‌ای برای مصارف ملی مطرح بود، در ارتباط‌هایی که با نمایندگان سایر کشورها داشتیم، ‌توانستیم بسیار موفق عمل کنیم؛ چراکه نمایندگان سایر کشورها نیز نظرات جمهوری اسلامی ایران را به دولت‌هایشان منتقل می‌کردند. از این رو شرایط بسیار خوب و مناسبی ایجاد می‌شد.

امین‌زاده ادامه داد: بنده در جریان فعالیت‌های کمیسیون امنیت مجلس و اعضای آن نیستم و فقط تا حدودی به اخبار آنها در رسانه‌ها و موضع‌گیری رئیس کمیسیون امنیت یا اعضای کمیسیون، بسنده می‌کنم. بنابراین چون کاملا در جریان اقدامات آنها نیستم نمی‌توانم در حال حاضر این کمیسیون را مورد ارزیابی، قرار دهم.

معاون پیشین حقوقی رئیس جمهور در این باره که رفتار برخی نمایند‌گان در مجلس نسبت به وزارت امور خارجه و شخص ظریف، بسیار عجیب بود، گفت: ما در مجلس هفتم، بیشتر از اینکه بخواهیم نگاهی سیاسی داشته باشیم، نگاه‌مان ملی محور بود. تلاش می‌کردیم در راستای منافع ملی قدم برداریم. به عبارت دیگر هر قدمی که بر می‌داشتیم و یا اگر اعتراض یا سوالی داشتیم و یا حتی جمع‌ کردن امضا برای استیضاح اگر بود،  بیشتر در این راستا صورت می‌گرفت که مشکلی حل شود. درباره این کمیسیون نیز چون در جریان علت سوال‌ها و احضار شدن وزیر امور خارجه در دوره دهم به طور کامل نیستم، نمی‌توانم قضاوت کنم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۱۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الزام شهرداری‌ها به پرداخت سهم ۰.۵ درصدی کتابخانه‌های عمومی

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سهم ۰.۵ درصدی کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری‌ها گفت: در برنامه هفتم تلاش شد این مقوله از حالت جواز خارج و به قانون تبدیل شود که شهرداری‌ها را ملزم به پرداخت سهم ۰.۵ درصدی کتابخانه‌های عمومی از محل درآمدشان می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایمنا از زنجان، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، امروز سه‌شنبه هفتم فروردین_ در بازدید از کتابخانه علامه شیخ عبدالکریم زنجانی با تاکید بر ضرورت اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار کرد: این طرح در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس است.

وی افزود: در کمیسیون فرهنگی مجلس به مقوله کتابخانه‌های عمومی کشور و وضعیت معیشتی کتابداران توجه داشتیم و در همین راستا یک کمیته فرهنگی تشکیل شد تا اصلاح و رفع نواقص قانون تأسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور را پیگیری کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیرو پیگیری‌های مستمر دبیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور، این طرح توسط کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس است.

این مسئول ضمن اشاره به سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری‌ها، خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم به جد تلاش کردیم این مقوله از حالت جواز خارج و به قانون تبدیل شود که شهرداری‌ها را ملزم به پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی از محل درآمدشان می‌کند.

آقاتهرانی در رابطه با بودجه فرهنگی سال ۱۴۰۳ به خصوص بودجه کتابخانه‌های عمومی کشور، عنوان کرد: اصلاح فرهنگ ضروری است و برای تحقق این مهم باید هزینه کرد، سرانه فرهنگ در کشور ما بسیار پایین است و کمیسیون فرهنگی مجلس برای دستیابی به اهداف فرهنگی تلاش می‌کند.

وی تصریح کرد: از کتابخانه تازه تأسیس علامه شیخ عبدالکریم زنجانی بازدید کردم و افتتاح چنین کتابخانه‌ای در یکی از مناطق محروم زنجان بسیار قابل تقدیر و مایه مباهات است و در بلندمدت شاهد آثار مثبت آن خواهیم بود.

آقاتهرانی گفت: متأسفانه در فضای سبز اطراف این کتابخانه شاهد حضور برخی معتادین هستیم و باید در نظر داشت یکی از دلایل دچار شدن این افراد به دام اعتیاد آن است که به چنین کتابخانه و مکان فرهنگی‌ای دسترسی نداشته‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انشاالله احداث این کتابخانه در منطقه اسلام‌آباد زنجان مایه خیر و برکت باشد و شاهد رشد عمیق فکری فرزندان این مرزو بوم باشیم.

کد خبر 739258

دیگر خبرها

  • محمد صدر: لایحه حجاب بانک‌ها را هم ورشکسته می‌کند
  • شک داریم که نفوذ خارجی پشت پرده لایحه عفاف و حجاب باشد
  • سید محمد صدر: این شک وجود دارد، نفوذ خارجی پشت پرده لایحه حجاب باشد/ برخی افراد تندرو عقل کامل ندارند/ این لایحه بانک‌ها را ورشکسته می‌کند
  • احزاب در ایران وارداتی هستند/ اسناد سیاسی و فرهنگی را باید در کشورمان بومی کنیم
  • نظر یک عضو مجمع درباره کسر از حساب بی‌حجاب‌ها
  • محمد صدر: این شک وجود دارد، نفوذ خارجی پشت پرده لایحه عفاف و حجاب باشد /برخی افراد تندرو عقل کامل ندارند /این لایحه بانک ها را ورشکسته می کند
  • امیدوارم کاسبان تحریم در سال ۱۴۰۳ کم کارتر شوند!
  • رمضان بهترین فرصت برای جلب خشنودی خداوند است
  • الزام شهرداری‌ها به پرداخت سهم ۰.۵ درصدی کتابخانه‌های عمومی
  • الزام شهرداری‌ها به پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی