Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنفشه نوری زاده، در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اختلافات خانوادگی در دوران کرونا، اظهار کرد: در هفته های اخیر، بیشتر تماس‌ها با سامانه 1480 به دلیل اختلافات با همسر یا فرزند بر سر موضوعاتی چون رعایت موارد بهداشتی در دوران قرنطینه و بیرون رفتن اعضای خانواده بوده است.

وی با تاکید بر دغدغه اصلی خانواده ها در روزهای کرونایی، تصریح کرد: بیشتر برخوردها در خانواده هایی رخ می دهد که پیش از این نیز تعارضاتی باهم داشتند که این درگیری ها در این دوره خود را به شکل شدیدتری نشان می دهد، اغلب ریشه این مسئله را می‌توان در اضطراب های نامعقول اعضای خانواده یافت که به شکل افراطی بروز و اختلافات را پدید می آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوری زاده توضیح داد: در چنین مواردی، افزایش آگاهی و شناخت راه های پیشگیری از به کاهش اضطراب و نگرانی افراد خانواده کمک می‌کند؛ همچنین در بسیاری از موارد یکی از اعضای خانواده شیوع ویروس کرونا را جدی نگرفته و اختلافات شدت می گیرد. راه حل پیشنهادی برای حل این معضل استفاده از یکی از اعضای مورد قبول برای صحبت کردن است.

وی با بیان چگونگی ارائه توصیه های پزشکی به افراد سهل انگار، عنوان کرد: سخن گفتن در این باره باید با زبان نرم و عاطفی به دور از داد و فریاد زدن باشد چرا که در عده ای ترس از این ویروس به گونه ای متفاوت بروز می کند و با انجام رفتارهای پرخطر نظیر حضور در جامعه ترس خود را پنهان می‌کنند که در این صورت خطرات بیشتری فرد و خانواده را تهدید و بهتر است برای درمان مراجعه حضوری صورت گیرد.

این روان شناس با اشاره به آسیب‌هایی که در این دوران کودکان را تهدید می‌کند، گفت: در بحث حمایت از کودکان در مقابل ویروس کرونا، پیشنهاد به خانواده ها این است که دسترسی به اخبار و اطلاعات را محدود کنند و از گفتگوهای طولانی مدت در محیط خانواده در خصوص ویروس کرونا بپرهیزند.

نوری زاده ادامه داد: در این روزها نباید از حمایت کودکان غافل شد؛ آنان را در آغوش بگیرید و با لحن آرام با او سخن بگویید، در مورد چیزی که او را نگران کرده بپرسید. همچنین اینکه چه چیزی به او کمک می‌کند آرام شود؛ در کودکان زیر دوسال نیز به همین شیوه است با اینکه او درکی از بیماری ندارد اما نگرانی پدر و مادر خود را در می یابد و به آن واکنش نشان می دهد؛ بنابراین کنترل هیجانات در محیط خانه امری ضروری است.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از کودکان در این دوران، بیان کرد: در این روزها سلامت روان کودکان باید در اولویت قرار گیرد؛ برای آنها وقت بگذارید، به تکالیف آنها رسیدگی کنید، لیستی از بازی هایی که می‌توانید با آنان انجام دهید تهیه و سعی کنید باهم غذا بخورید و پیش از خواب به گفت وگو با او بپردازید.

این روان شناس به خانواده ها توصیه کرد: پیشنهاد ما به خانواده‌ها این است که برای کاهش تنش ها و سلامت روان در این دوران قرنطینه از هرگونه شایعه دوری کنند، به کنترل هیجانات افراد خانواده کمک کنند، رژیم غذایی سالم داشته باشند، در مصرف کافئین تعادل را رعایت کنند و در صورت فراهم بودن شرایط در منزل به ورزش بپردازند.

نوری زاده با اشاره به فرصت‌هایی که قرنطینه برای ما پدید آورده، اظهار کرد: در حال حاضر فعالیت‌های اجتماعی ما کاهش یافته و زمان آزاد زیادی برای ما باقی می ماند و فرصت بسیار خوبی برای یادگیری مهارت‌های جدید است که علاوه بر یادگیری یک مهارت جدید به ما کمک می کند اضطراب خود را به استرس مفید تبدیل کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تغییر نگرش جامعه نسبت به مراجعه به روان شناس، گفت: درگذشته توده مردم از کارایی مشاوره اطلاع چندانی نداشتند ولی در حال حاضر با توجه به افزایش آگاهی  افراد در لزوم مراجعه به روانشناس و آگاهی از نیازهای فردی منجر به تغییر دیدگاه افراد در زمینه مراجعه به روانشناس شده است اما در حال حاضر نیز عدم درک تمایز میان روانپزشک و روانشناس و نگرانی از بر چسب خوردن نیز دوعامل تاثیرگذار در عدم مراجعه به روانشناس است.

این روان شناس در پایان به مشکلات کاری خود پرداخت و عنوان کرد: نبود ظرفیت شغلی و استخدام در نهادهای دولتی، عدم حمایت رسانه، جانیفتادن فرهنگ مشاوره، بیکاری، عدم دریافت حقوق مکفی، بالابودن تعرفه های ویزیت مشاوران و حذف خدمات روانشناسی از بیمه های درمانی و عدم بهره گیری افراد با توان مالی ضعیف از خدمات روانشناسی از جمله مشکلاتی است که روانشناسان با آن دست و پنجه نرم می کنند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: پدر و مادر حقوق خانواده خواب افزایش آگاهی مراجعه به روانشناس مراجعه به روان خانواده ها نوری زاده روان شناس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۲۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات واریز مرحله سوم سود سهام عدالت | برای دریافت سود سهام عدالت به چه سایتی مراجعه کنید؟

انتهای آذر ماه سال گذشته بود که مرحله اول سود عملکرد مربوط به سال مالی ۱۴۰۱ شرکت‌های سهام عدالت به حساب سهامداران واریز شد، مرحله دوم واریز سود سهام عدالت هم ۲۴ اسفندماه بود.

سود سهام عدالتی که بنابر اعلام سازمان بورس در مرحله دوم دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۴۴۶ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۴۸۲ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی ۹۰۶ هزار تومان سود دریافت کردند البته که میزان دریافتی سود بستگی به سبد سهام افراد داشت.

در زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت در ۲۴ اسفند سال ۱۴۰۲ مشخص شد هشت شرکت در زمان مقرر نسبت به محاسبه عملکرد مالی سال ۱۴۰۱ و واریز سود اقدام نکردند که این خلف وعده‌ی آنها تخلف محسوب می‌شود و سازمان بورس اعلام کرد با آن برخورد می‌کند.

سودی مرحله‌ی دوم که در پایان سال گذشته به سهامداران عدالت پرداخت شد به سه علت کمتر از واریزی مرحله‌ی اول در آذرماه بود. این سه عامل شامل فروش سهام در سال گذشته توسط کارگزاری‌ها به درخواست متقاضی، تفاوت سبد سهام افراد و عدم واریز توسط هشت شرکت بود.

پیش از این هم شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرده بود: شرکت‌های صنایع سیمان دشتستان، گروه مپنا و فجر انرژی خلیج فارس هیچ مبلغی را برای مراحل اول و دوم سود سهام عدالت خود به حساب‌های سمات واریز نکرده اند شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندر عباس و پارس سوئیچ نیز وجوه مرحله دوم خود را پرداخت نکرده اند.

در پی آن اعلام شد قرار است تا خردادماه ۱۴۰۳ میزان سودی که این شرکت‌ها در مرحله دوم پرداخت نکردند به حساب سهامداران عدالت واریز شود. به تازگی نیز رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خبر از احتمال واریز مرحله سوم سود سهام عدالت در خرداد امسال داد. مجید عشقی، اما زمان دقیق واریز و مبلغ آن را اعلام نکرد.
برای دریافت سود سهام عدالت به سایتی مراجعه نکنید

 بحث واریز سود سهام عدالت داغ می‌شود برخی از سود جویان هم فرصت را غنیمت می‌شمارند، عده‌ای از این فرصت جهت کلاهبرداری استفاده می‌کنند که لازم است سهامداران عدالت به چند نکته دقت داشته باشند. معمولا کلاهبرداران چند روش دارند؛ آنها یا به افراد پیامک ارسال می‌کنند و می‌گویند برای دریافت سود سهام عدالت با این شماره تماس گرفته یا روی لینک خاصی کلیک کنید که در این خصوص باید گفت برای دریافت سهام عدالت به هیچ فردی پیامک زده نمی‌شود.

هیچ سایتی برای دریافت سود سهام عدالت وجود ندارد. نکته بعدی این که برخی از کلاهبرداران حرفه‌ای‌تر هستند و حساب کاربری افراد را هک و از طریق آنها برای اطرافیان پیامکی مبنی بر این که "سود سهام عدالت را دریافت کردم به این لینک بروید و شما هم سود دریافت کنید" ارسال می‌کنند. بر همین اساس در این زمینه هوشیاری افراد بسیار مهم خواهد بود.

 در مجموع برای دریافت سود سهام عدالت به هیچ فردی پیامی داده نخواهد شد و از افراد هیچ مدرکی درخواست نمی‌شود و همچنین مراجعه به سایت و لینکی نیاز نیست.

 

tags # سهام عدالت سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • جزئیات واریز مرحله سوم سود سهام عدالت | برای دریافت سود سهام عدالت به چه سایتی مراجعه کنید؟
  • افزایش نگرانی‌ از نیازهای ۲۵۰ هزار کودک اخراجی از پاکستان
  • همه افراد در شکل گیری سلامت مسئولیت فردی و اجتماعی دارند
  • رفتار صحیح با کودکانی که زیاد کابوس می‌بینند | ۵ اقدامی که باید هنگام کابوس دیدن کودکتان انجام دهید
  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • حکم مرگ برای مادر و ۲ فرزندش در محکمه خانوادگی
  • تاکید رئیس سازمان بهزیستی بر لزوم اجرای همه جانبه طرح «خانواده میزبان»
  • روش‌های تربیتی مناسب فرزندان اتیسمی + فیلم
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد