Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@02:26:41 GMT

نحوه برگزاری امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۲۱۴۴

نحوه برگزاری امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: امتحانات دانش‌آموزان پایه دوازدهم به دلیل نهایی بودن و شرکت در کنکور و دانش‌آموزان پایه نهم به دلیل وجود هدایت تحصیلی، حضوری است.

به گزارش مشرق، علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در برنامه زنگ هفت شبکه آموزش، اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا از ساعت ۸ شنبه 27 اردیبهشت، مدارس کشور بازگشایی می‌شود اما به این مفهوم است که معلمان، مدیران و کارکنان مدارس در مدرسه حاضر می‌شوند و دانش‌آموزان، برای رفع اشکال در مدرسه حضور می‌یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حضور دانش‌آموزان در مدرسه، داوطلبانه و بر حسب نیاز است، گفت: در واقع بیشتر این هدف‌گذاری برای آن دسته از دانش‌آموزانی است که به هر دلیل نتوانستند از خدمات غیرحضوری و فضای مجازی بهره‌مند شوند و این فرصت برای آنها فراهم شده است تا بتوانند در مدرسه برای رفع اشکال و خدمات آموزشی بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: رعایت فاصله ۱.۵ تا ۲ متر بین دانش‌آموزان در کلاس درس آموزش آنلاین در مدارس و دانشگاه‎های جهان

کمرئی با تأکید بر اینکه کیفیت آموزش و استمرار آن دغدغه اصلی نظام آموزشی و خانواده‌هاست، افزود: تعطیلات طولانی مدتی که امسال داشتیم باعث اختلال در نظام آموزشی شد و یک وقت طولانی در نظام آموزشی ایجاد کرد و طبیعی است که بر کیفیت نظام آموزش تأثیر بگذارد و به همین دلیل دغدغه ما بازگشت به مدرسه بود اما با توجه به اینکه باید مسائل امنیت و سلامت دانش‌آموزان در اولویت است تا زمانی که مجوز ستاد ملی مدیریت کرونا صادر نشد، مدارس برای رفع اشکال هم دایر نشد.

وی با اشاره به آموزش‌های تلویزیونی، ادامه داد: حدود ۲ هزار برنامه در آموزش تلویزیونی با پوشش 97 درصدی داشتیم اما اینکه چقدر دانش‌آموزان پای برنامه‌های تلویزیون بنشینند، آماری نداریم و در کنار آن هم، آموزش در فضای مجازی رایج شد و معلمان، دانش‌آموزان خود را تحت پوشش قرار دادند؛ در شبکه شاد هم حضور ۶۵ درصدی دانش‌آموزان را شاهد هستیم اما در مناطق محروم این نگاه وجود داشت که ممکن است برخی دانش‌آموزان از این خدمات استفاده نکرده باشند اگرچه برای آنها نیز جزوات آموزشی و درس‌نامه را ارسال کرده بودیم ولی این یک ماه را ایجاد کردیم تا اگر دانش‌آموزان احساس کردند که به امکانات آموزشی دسترسی نداشتند از آن بهره‌مند شوند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش درباره برگزاری امتحانات پایان سال دانش‌آموزان گفت: امتحانات در پایه دوازدهم به صورت نهایی و حضوری است که از ۱۷ خرداد آغاز شده و تا ۱۶ تیر نیز ادامه دارد و همچنین تا دهم خرداد می‌توانند از امکانات مدارس بهره‌مند شوند و رفع اشکال کنند چون سال سرنوشت سازی است.

وی اضافه کرد: در پایه نهم نیز با توجه به اینکه دانش‌آموزان هدایت تحصیلی دارند، امتحاناتشان به صورت حضور خواهد بود ضمن اینکه این دسته از دانش آموزان ممکن است بخواهند در امتحانات مدرسه نمونه دولتی شرکت کنند و معدل در قبولی آنها ۵۰ درصد اثر دارد.

کمرئی تصریح کرد: امتحانات پایه‌های هفتم، هشتم، دهم و یازدهم به صورت غیر حضوری است و بر اساس سوابق معلم از آموزش دانش‌آموز و ارزشیابی در طول سال، انجام می‌شود و مرجع آن نیز معلم همان کلاس است.

وی در خصوص آموزش‌های تلویزیونی گفت: در پایه متوسطه اول تمام محتوا تا تا پایان اردیبهشت به اتمام می‌رسد و در متوسطه دوم در شاخه نظری 182 درس بوده که تا پایان اردیبهشت تمام می‌شود و درشاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش هم آموزش دروس شایستگی‌های غیر فنی، پایه و دروس عمومی ارائه شده است ولی در زمینه دروس مهارتی این امکان فراهم نبود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا ماهواره نور اخبار بورس آموزش فضای مجازی امتحانات آموزش و پرورش بهره مند شوند دانش آموزان نظام آموزش رفع اشکال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۲۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره یکسان سازی داوران دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ محمدرضا بهرامی گفت: کارگاه آموزشی یکسان سازی داوران دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس (دانش آموزان آماده در روز‌های سخت) به منظور برگزاری المپیاد آماده مرحله استانی تیم‌های برتر هر شهرستان، در پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم برگزار شد.

وی افزایش سطح ایمنی و کاهش خطرپذیری مدارس کشور با تکیه بر تربیت تیم‌های دانش آموزی آماده برای مقابله با حوادث، توسعه و ترویج ظرفیت‌های خود امدادی در میان دانش آموزان، ساماندهی تیم‌های اولیه مدیریت بحران مبتنی بر دانش آموزان آموزش دیده و توانمند و برخوردار از مهارت‌های گروهی را از اهداف اصلی برگزاری این کارگاه بیان کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به آیتم‌های عمومی و سرفصل‌های تخصصی المپیاد آماده گفت: پناه‌گیری و خروج ایمن، اطفاء حریق، حمل مصدوم (گروهی)، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی و احیاء قلبی ریوی، خونریزی، پانسمان بانداژ، شکستگی و آتل بندی و اسکان اضطراری، بررسی و تحلیل فرم‌های داوری و نحوه آزمون کتبی از مباحث آموزشی عمومی و تخصصی المپیاد آماده با تدریس ۲۵ مربی است که فراگیران به صورت گروهی در این کارگاه تمرین کردند.

دیگر خبرها

  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • ضرورت توجه به افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • شرایط مناسب برای برگزاری امتحانات‌نهایی در مهاباد مهیا شود
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • تمهیدات لازم جهت برگزاری کنکور در شهرستان دیلم اندیشیده شود
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • آمادگی مازندران برای برگزاری امتحانات نهایی
  • برگزاری آزمون‌های نهایی مازندران در ۲۲۶ حوزه امتحانی
  •  اهمیت اجتناب ناپذیر برنامه های آموزشی و تربیتی در حیات آموزشی دانش آموزان
  • دوره یکسان سازی داوران دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در قم