Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-16@22:20:10 GMT

قربانیان کرونا در آمریکا به مرز ۸۸ هزار نفر رسید

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۲۱۸۳

به گزارش فارس، طبق آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به ۸۷ هزار و ۵۳۰ نفر افزایش یافت.

آمار و ارقام منتشر شده همچنین حاکی از آن است که در شبانه روز گذشته به یک میلیون و ۴۴۲ هزار و ۸۲۴ افزایش یافت و ایالت نیویورک همچنان با ۳۵۶ هزار و ۱۶ مورد ابتلا و ۲۷ هزار و ۵۷۴ مورد فوتی، کانون بیماری همه‌گیر کرونا در آمریکا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers، با اینحال، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا را یک میلیون و ۴۸۴ هزار و ۲۸۵ نفر و مجموع قربانیان این ویروس در این کشور را ۸۸ هزار و ۵۰۷ نفر گزارش کرده است.

طبق آمار و ارقام ارائه شده، تاکنون دستکم چهار میلیون و ۶۲۸ هزار و ۳۹۳ نفر از مردم سراسر جهان به کروناویروس آلوده شده‌اند و از این میان، ۳۰۸ هزار و ۶۴۵ نفر جان خود را از دست داده اند و مجموع یک میلیون و ۷۵۸ هزار و ۳۹ نفر نیز بهبودی پیدا کرده‌اند. آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا قرار دارد.

در حالیکه تعداد قربانیان و مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا با شیبی تند رو به افزایش است، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته (جمعه) طی سخنرانی مدعی شد که واکسن مقابله با ویروس «کووید-۱۹»، تا پایان سال ۲۰۲۰ آماده خواهد شد و توزیع آن خیلی فوری بعد از آن آغاز می‌شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۲۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این بیماری هنوز دنیا را تهدید می‌کند؟

آبله، بیماری که تنها در قرن بیستم باعث مرگ ۵۰۰ میلیون نفر در جهان شد، تنها بیماری انسانی است که ریشه‌کن شده است.

به گزارش ایسنا، با این حال، یک گزارش جدید با عنوان «وضعیت مقابله با آبله در آینده» از آکادمی ملی علوم، مهندسی و پزشکی (NASEM) استدلال می‌کند که ایالات متحده و جامعه جهانی باید برای بازگشت آبله آماده شوند.

بر اساس داده‌های این گزارش، آبله ممکن است از راه‌های مختلف به جامعه جهانی بازگردد و شیوع یابد. این گزارش همچنین بیان می‌کند آماده‌سازی در برابر بازگشت آبله و به منظور جلوگیری از گسترش سایر بیماری‌های ناشی از ویروس‌ها در یک خانواده مانند ویروس ام پاکس (آبله میمونی) که در سال ۲۰۲۲ شیوع جهانی پیدا کرد و همچنان نیز یک نگرانی بهداشتی است، کلیدی است.

به گفته متخصصان، واکسن‌ها و دارو‌های آبله نیز اثربخشی و پتانسیل‌هایی را برای پیشگیری و درمان آبله میمونی و سایر ویروس‌ها در خانواده ویروس آبله دارند و این نیز به نوبه خود دلیل مهم دیگری است که ما باید به تحقیق در مورد ویروس‌های آبله ادامه دهیم و اقدامات متقابل پزشکی از جمله راه‌های تشخیص و واکسن‌ها را توسعه دهیم.

حتی یک مورد شیوع آبله یک مسئله جهانی بزرگ خواهد بود، بنابراین ما باید هوشیار باشیم. دانشمندان و متخصصان پزشکی همچنین باید بدانند که علائم آبله بسیار شبیه به بیماری‌هایی مانند آبله میمونی است که اخیراً شایع شده است. اگر شیوع آبله وجود داشته باشد، باید سریعاً آن را تشخیص دهیم.

آخرین نمونه طبیعی ویروس آبله در اکتبر ۱۹۷۷ تشخیص داده شد و سازمان جهانی بهداشت ریشه‌کن کردن بیماری را با انجام عمل پیشگیری آبله‌کوبی «از سطح زمین» در ۱۹۸۰ تأیید و آن را به تنها بیماری انسانی ریشه کن شده تبدیل کرد.

دیگر خبرها

  • (ویدیو) حمله با چاقو به کشیش کلیسای آشوری
  • فریبکاری در دنیای ویروس‌ها!
  • آخرین آمار قربانیان جنگ غزه
  • ویروس‌ها هم کلاهبرداری می‌کنند
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • ویروس‌ها هم کلاهبرداری می‌کنند!
  • این بیماری هنوز دنیا را تهدید می‌کند؟
  • آبله یک تهید برای جهان؟
  • آمار جدید شمار قربانیان جنگ غزه
  • نخستین پرستار قربانی کرونا به روایت مادرش