Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه شیعه حضرت علی(ع) باید به وصیت این امام همام عمل کند گفت: به دلیل اینکه از وصیت حضرت علی(ع) دور افتادیم به تدریج ذائقه ها را به سمت دنیاخواهی، دنیاپرستی و دنیادوستی بردیم. ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی شامگاه جمعه در ویژه برنامه «شب های همدلی» که به همت قرارگاه جهادی هیئت فاطمیون قم در مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد اظهار داشت: دنیا سکوی پرش و میدان تمرین است تا در موقع امتحان بتوان اوج گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر ما از کلام معصوم(ع) استفاده می کنیم در اصل کلام امام تفسیر قرآن است، هر کلامی که ائمه معصومین(ع) بیان می کنند ناظر به تبیین آیات قرآن است.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه با اشاره به وصیت های حضرت علی(ع) در لحظات آخر عمرشان بیان کرد: امیرالمومنین(ع) پس از توصیه به رعایت تقوا فرمودند "به دنبال کسب دنیای مذموم نباشید"؛ تمام دعواهایی که در خانه اتفاق می افتد ریشه در دنیای مذموم است، دنیای مذموم به معنای منیت، تکبر، غرور، تمامیت خواهی، انحصارطلبی و ژن خود را برتر دانستن است.

ویژگی‌های اسلام تمدّن‌ساز در کلام امام علی(ع)خوارج مذاکره ناخواسته‌ای را بر امام علی(ع) تحمیل کردند/ اشرافیتِ صحابه، علی(ع) را به قتلگاه کشاندتازه‌ترین سروده حداد عادل در شکوه سیرت امام علی(ع)

ملکی گفت: اهدافی که خدای سبحان برای بشر بیان کرده است، به 5 هدف و دسته تقسیم می شود، هدف اول آن است که خدای متعال که موضوع قرآن انسان و سخنگو و کلام قرآن، خدا است، خدای متعال موضوع سخنرانی خود را انسان قرار داده است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که هر آنچه در قرآن ذکر شده بر محوریت انسان است، تصریح کرد: اگر قرآن کریم از کوه، دشت، ستاره ها، ماه و خورشید سخن گفته است، تمام اینها بر محور انسان است تا انسان را متوجه کند که همه این ها آیات الهی هستند و از آیات به خدا پی ببریم.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه عنوان کرد: انسان به هر جایی که می نگرد، باید نشانه ای از عظمت الهی را ببیند و از این باب، تمام بحث های آفاقی و انفسی که در قرآن اشاره می شود برای انسان است.

ملکی گفت: سعد بن ابی وقاص از حضرت علی(ع) سؤال کرد در صورت من چند تار مو وجود دارد، حضرت فرمود من راه های آسمان ها را از راه های زمینی بهتر بلد هستم و از این ها سؤال کنید تا راه را برای شما بگشایم، ائمه(ع) و انبیا آمدند تا بگویند که ای انسان تو بیهوده خلق نشده ای، حضرت علی(ع) که نقطه مرکزی عالم هستی است، خود را معرفی می کند و می فرماید نسبت من با خلافت، مثل نقطه مرکزی این سنگ آسیاب است که اگر این نقطه مرکزی بچرخد، آن سنگ آسیاب می چرخد.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه شیعه حضرت علی(ع) باید به وصیت این امام همام عمل کند، بیان کرد: به دلیل اینکه از وصیت حضرت علی(ع) دور افتادیم، در این گونه تباهی ها و فسادها غوطه ور شده ایم و متوجه آن نشدیم و به تدریج ذائقه ها را به سمت دنیاخواهی، دنیاپرستی و دنیادوستی بردیم. 

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: شخصی در حضور حضرت علی(ع) دنیا را مذمت می کرد که آن حضرت فرمود دنیا محل تجارت اولیای الهی است؛ شهدایی که به اوج رسیدند و شخصیت هایی مثل قاسم سلیمانی که دنیا را مبهوت کردند و در دنیا به آن اوج رسیدند، اما دنیایی که او انتخاب کرد، دنیای ممدوحی است که علی بن ابی طالب(ع) معرفی می کنند؛ چنین فردی در این دنیا به دنبال آلاف و الوف نیست بلکه به دنبال خدمت بی منت است چرا که بر وصیت آن حضرت عمل می کند.

انتهای پیام/452/ح

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حضرت علی ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۲۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائران دسترسی مناسبی به حرم حضرت معصومه (س) و اطراف آن ندارند

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله علیرضا اعرافی، در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر قم گفت: جا دارد از تلاش‌ها و اقدامات در شهرداری و شورای اسلامی شهر باوجود اختلاف سلایقی که هست، تشکر و قدردانی کنیم، آنچه در مدیریت شهری اهمیت دارد راه و رسم تعامل، همدلی و همراهی برای خدمت هر چه بیشتر به مردم است. البته نقدهایی وجود دارد، لذا باید ارزیابی جامع داشته باشیم.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اهمیت توجه به معماری اسلامی ایرانی در ساخت و سازهای جدید افزود: شهر قم باید به عنوان الگوی شهرسازی معماری اسلامی و ایرانی در کشور مطرح شود و این در سایه یک کار و همت جمعی و خرد نخبگانی فنی و علمی میسر خواهد شد.

امام جمعه قم گفت: سبک شهرسازی و معماری روی فرهنگ و آداب هر منطقه‌ای اثر می‌گذارد، شهر قم به عنوان ام القرای جهان اسلام باید در این سبک معماری اسلامی در کشور پیشتاز باشد و این در سایه یک مهندسی و معماری قوی همراه با روح سرشار معنوی و اندیشه معرفتی و اسلامی صورت خواهد پذیرفت، اما در حال حاضر این خلاء وجود دارد و چنین اراده قوی در ساخت و سازهای جدید وجود ندارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به فرهنگ و پیوست فرهنگی نهادها و سازمان‌ها اشاره و بیان کرد: هر دستگاه و نهادی که ارتباط و تعامل بیشتری با مردم و آحاد جامعه دارد باید دارای یک پیوست فرهنگی و معرفتی باشد؛ اگر خدمت توأم با فرهنگ و اخلاق همراه باشد، ارزش بیشتری دارد.

آیت الله اعرافی، رودخانه قم را نَفَس شهر توصیف و تصریح کرد: بستر رودخانه را باز بگذارید. هسته مرکزی شهر یعنی حرم، بازار، فیضیه و مسجد اعظم تاریخچه قم و اهالی قم است، مدیریت شهری علی رغم تمام تلاش‌هایی که داشته نسبت به تسهیل رفت وآمد زائران و مجاوران شهر کریمه اهل بیت (ع) در هسته مرکزی شهر، کاری از پیش نبرده و شیوه را اصلاح نکرده است.

مدیر حوزه‌های علمیه عنوان کرد: امروز تردد طلاب و اساتید به مدارس علمیه و به ویژه مدرسه فیضیه در هسته مرکزی شهر سه راه بازار، شیخان، حرم مطهر، مدرسه فیضیه با دشواری‌های همراه است، زائران دسترسی مناسبی به اطراف حرم و محیط پیرامونی آن ندارد که ان شاءالله به این نکته توجه شود.

در ابتدای این نشست، محرری، صابری، ملایی از اعضای شورای شهر قم نکاتی را مطرح کردند.

کد خبر 6085391

دیگر خبرها

  • مفاهیم قرآن بینشی عمیق به انسان می‌بخشد
  •  استاد حوزه علمیه قم : اگر برای آبادانی دین کاری نمی کنیم، دین را خراب تر نکنیم
  • علل انتخاب حضرت عبد العظیم حسنی (ع) برای وکالت در ری
  • تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر توجه به تفسیر قرآن
  • روایت تاریخ از کارنامه روحانیت
  • تربیت شاگرد و روحانی مبارز
  • جلسات درس اخلاق آیت الله هاشمی علیا برگزار می شود
  • طرح دخترانه «سدنا» در مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) میناب برگزار می‌شود
  • زائران دسترسی مناسبی به حرم حضرت معصومه (س) و اطراف آن ندارند
  • اختتامیه دوره‌های آموزشی غنچه‌های نور در کاشان