Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون کشتی مدتی است با همکاری انستیتو کشتی در حال بحث و بررسی در خصوص تدوین طرحی به عنوان چرخه انتخابی تیم های ملی است تا بتواند روندی قانونمند و مشخص را برای مسیر راهیابی به ترکیب تیم ملی تعریف و اجرایی کند. این چرخه از هم اکنون که مرحله نقد و بررسی و برگزاری نشست های کارشناسی را طی می کند با موافقان و مخالفان متعددی روبروست که نمی توان تا زمان نهایی شدن و انتشار نسبت به آن موضع گیری خاصی انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا امیرتوکلیان مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد در گفتگو با خبرنگار مهر به بایدها و نبایدهای چرخه انتخابی اشاره کرد و اظهار داشت: این چرخه که البته پیش از این به عنوان فرایند انتخابی در فدراسیون قبلی هم سابقه اجرا دارد، موردی است که از قدیم مطرح بوده و همچنان مورد بحث است. به عنوان یکی از اهالی کشتی که سطوح ملی را به عنوان کشتی‌گیر و مربی تجربه کرده ام، صد در صد با چرخه انتخابی موافقم ولی به شرطی که این قانون به درستی تدوین و اجرایی شود.

وی تصریح کرد: ما در سالهای گذشته هم شاهد این بودیم که قوانین انتخابی وجود داشت، اما به هر دلیلی به طور دقیق و کامل اجرا نمی شد. در نتیجه هیچگاه راه به جایی نبرد و بنا به دلایلی بارها دستخوش فراز و نشیب های گوناگون شد.

چرخه انتخابی نیاز به ثبات مدیریت دارد
توکلیان به برخی عوامل در عدم باروری و اجرای صحیح قوانین انتخابی اشاره کرد و گفت: عدم ثبات مدیریت در سطوح مختلف کشتی از جمله تیم های ملی، یکی از مهمترین دلایل ناکامی چرخه انتخابی یا همان فرایند انتخابی قبلی است. زمانی که ما از ثبات خاصی در مسئولیتی که داریم مطمئن نباشیم و همواره با نتیجه گرایی به دنبال موفیت های مقطعی باشیم، نمی توانیم برای دراز مدت روی قانون انتخابی پافشاری و عمل کنیم.

این مربی خراسانی با ارائه یک مثال به این موضوع پرداخت و گفت: به عنوان مثال غلامرضا محمدی به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در نظر دارد تیمی را با توجه به شناخت خود و توان بچه ها به میادینی همچون المپیک ببرد تا بهترین نتیجه را بگیرد. حال در نظر بگیرید که ترکیب این تیم به دلیل بحث چرخه انتخابی دستخوش تغییرات فراوانی شود که طبق قانون بوجود آمده؛ ولی در نهایت این غلامرضا محمدی به عنوان سرمربی است که باید در صورت شکست، پاسخگوی مردم و مسئولان باشد. در حالیکه خودش نقشی در انتخاب برخی از نفرات نداشته، اما با این حال باید مسئول و پاسخگوی نتایج تیم ملی باشد!

مدعیان باید مسیر پیشرفت را بشناسند
وی افزود: این بدان معنا نیست که سرمربی باید اختیار تام داشته باشد، بلکه معتقدم فدراسیون کشتی باید با توجه به اجرای چرخه انتخابی، مدتها پای کادر فنی و نتایج کسب شده بایستد و در واقع با وجود هر فراز و نشیبی دست به تغییر و جابجایی مدیریتی در کادر فنی نزند. درست مثل کاری که سالها قبل در کشتی آمریکا آغاز شد و حالا می بینیم این کشور یکی از قدرت های کشتی دنیاست که در تمامی رده های سنی، حرف برای گفتن دارد. آمریکایی ها بارها تاوان اجرای دقیق قانون انتخابی خود را دادند، ولی در نهایت به نقطه‌ای رسیدند که حالا این روند بارور شده و امروز آمریکا را به قدرت کشتی جهان بدل کرده است.

توکلیان ادامه داد: بحث دیگر این است که طبق چرخه انتخابی، مربیان سازنده و کشتی گیران از اقصی نقاط کشور باید بدانند که برای رسیدن به هدفشان باید در چه زمان، چه مسیری را طی کنند. بدین ترتیب آنها باید بدانند برای ملی پوش شدن باید از صفر تا صد، طبق چه قانون و روندی پیش بروند تا به هدفشان برسند. طبیعتاً این موضوع می تواند در مدعیان تیم ملی ایجاد انگیزه کند و نوعی شور و هیجان را در کشف و پیشرفت استعدادهای ناب به همراه داشته باشد.

مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد با تعجب از برخی اظهارات در خصوص اجرای چرخه انتخابی در رده های پایه گفت: با قاطعیت با چنین نظری مخالف هستم، چرا که معتقدم اگر قانونی به عنوان چرخه انتخابی وجود داشته باشد، باید در تمامی سطوح به خصوص در تیم ملی بزرگسالان اجرا شود.

باید پای اجرای قانون ایستاد
وی با تاکید بر یکی از اصول انکارناپذیر چرخه انتخابی گفت: نباید فراموش کرد اگر قانونی برای اجرا و کسب نتیجه در دراز مدت مصوب می شود باید پای تمام فراز و نشیب های آن ایستاد. مطمئناً اگر پای اتفاقات و نتایج چرخه انتخابی نایستیم، راه به جایی نخواهیم برد. با سفارش و مصلحت اندیشی و تبصره و … و نمی‌توان قانون را اجرا کرد و امور را پیش برد. اینکه مسئولی سفارش کسی را بکند یا مثلاً به مصحلت باشد که فعلاً این تصمیم گرفته شود یا نشود، به نتیجه نخواهیم رسید. پس باید با قاطعیت پای تمام مفاد چرخه انتخابی بایستیم تا مثل سالهای گذشته در اجرای چنین قوانینی به مشکل بر نخوریم.

توکلیان در پایان گفت: به شخصه با اصل چرخه انتخابی موافقم چرا که معتقدم اگر همه چیز قانونمند شود، کشتی ایران می تواند همواره روی یکی از سکوهای برتر میادین بزرگ قرار گیرد.

کد خبر 4924511 علیرضا هنرمنش

منبع: مهر

کلیدواژه: امیر توکلیان کشتی آزاد انتخابی تیم ملی تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران ویروس کرونا باشگاه پرسپولیس وزارت ورزش و جوانان والیبال فدراسیون والیبال فدراسیون کشتی فوتسال فدراسیون فوتبال سردار آزمون کشتی آزاد جام جهانی فوتسال چرخه انتخابی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۲۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش دانه‌درشتها برای جلوگیری از لغو رانت مالیاتی صندوق‌ها

فضا سازی برخی ذی نفعان برای لغو حکم قانون بودجه در خصوص پایان رانت مالیاتی شرکتها و صندوقها همچنان در جریان است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس بند س تبصره 6 قانون بودجه 1403، مجموع معافیت‌ها، نرخ صفر مالیاتی، کاهش نرخ مالیاتی و سایر مشوق‌های مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی از محل مجموع درآمدهای حاصل‌شده برای عملکرد سال 1403 کلیه مؤدیان به‌استثنای معافیت‌های دارای سقف زمانی مشخص و موارد مندرج در ماده (139) قانون مالیات‌های مستقیم و قانون جهش تولید دانش‌بنیان برای اشخاص حقوقی تا پنج هزار میلیارد (5.000.000.000.000) ریال و اشخاص حقیقی تا پانصد میلیارد (500.000.000.000) ریال قابل‌اعمال شده است.

به بیانی ساده سقف معافیت مالیاتی صندوق های سرمایه گذاری بورسی از این به بعد 500 میلیارد تومان است و مازاد این رقم بایستی به سازمان امور مالیاتی به عنوان مالیات عملکرد 1403 پرداخت شود.

لازم به ذکر است ساماندهی مالیات شرکت های بزرگ و همچنین صندوق های بورسی برای بار اول توسط وزیر اقتصاد در سال گذشته مطرح شد و رییس سازمان مالیاتی در راستای وصول درامدهای پایدار مالیاتی به صورت قاطع از این ساماندهی معافیتها حمایت کرده است.

اخیرا فضاسازی سنگینی علیه این اقدام اصلاحی شکل گرفته است. به دنبال این فضا سازی ها و همچنین نامه ی رئیس سازمان بورس به رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس  همچنین اعتراض  برخی از نمایندگان مجلس به این مصوبه، در روز گذشته  یک فوریت در خصوص طرح اصلاح بند س تبصره 6 قانون بودجه 1403 در مجلس به تصویب رسید.

در همین راستا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب یک فوریت اصلاح بند «س» تبصره 6 قانون بودجه گفت: امیدواریم در مجلس یازدهم بند قانون بودجه را به نحوی اصلاح کنیم که در عمل مانع سرمایه‌گذاری‌های افراد در بازار سرمایه به‌خصوص شرکت‌ها و صندوق‌ها با درآمد ثابت نشود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تکلیف برادران گرایی برای المپیک مشخص شد
  • شرایط ملی پوش شدن 2 وزن المپیکی و 1 وزن غیر المپیکی اعلام شد/ فرصت دوباره به گرایی
  • تکالیف سازمان امور مالیاتی در باره صورتحساب الکترونیکی
  • اصلاح طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی
  • رفع ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در مجلس
  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • تلاش دانه‌درشتها برای جلوگیری از لغو رانت مالیاتی صندوق‌ها
  • مجلس با ارجاع گزارش کمبود دارو به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو
  • مصوبه تشکیل حساب پس‌انداز کارکنان دولت غیرقانونی اعلام شد