Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر علی نقی شوشتری داروساز و مدیرعامل شرکت سیمرغ داروی عطار در نیشابور در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: استفاده از شربت‌های گیاهی به جهت علمی و آکادمیک بودن آن در تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از بیماری کرونا مفیدو موثر است.

او افزود: این شرکت که فعالیت ضد کرونایی خود را ار اوائل اسفندماه شروع کرده است بالغ بر ۳۰۰ نفر در این شرائط کرونایی و کسادی بازار، اشتغال زایی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت سیمرغ داروی عطار در نیشابور ادامه داد: در مرحله فاز توسعه این طرح‌های ضد کرونایی، بیش از ۱۰۰۰ نفر اشتغال زایی خواهیم داشت.

شوشتری بیان کرد: محصولات این شرکت محلول ضد عفونی و ژل ضد عفونی و دو شربت جهت پیشگیری از کرونا و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌باشد.


او تصریح کرد: محلول ضد عفونی که از ترکیب سه نوع ماده ضد عفونی تشکیل شده که بر طبق یافته‌ها ۸۰ درصد موثر برای کرونا بوده است تاکنون از این محلول ضد عفونی ۲۰۰ هزار تولید و از ژل ضد عفونی ۱۰۰ هزار تولید و عرضه در بازار داخلی داشتیم.

مدیر عامل شرکت سیمرغ داروی عطار تاکید کرد: خصوصیت مهم این محلول و ژل‌های ضد عفونی خاصیت نرم کنندگی آن است به طوری که پس از استفاده از این مواد ضد عفونی دیگر نیازی به استفاده از کرم مرطوب کننده و یا نرم کننده نیست.

شوشتری بیان کرد: از دیگر محصولات ضد کرونایی این شرکت، تولید دارو‌ها بر پایه گیاهی با تاثیر گذاری بالا است شربت سیموویرال و شربت ایموسیم از این نوع، تولیدات هستند.

شربت سیمو ویرال:

این شربت بر پایه گیاهی است و شامل ۸ گیاه مفید و موثر برای افزایش سیستم ایمنی بدن و همچنین خاصیت ضد ویروسی است. این شربت اثر بخشی بسیار بالایی در درمان بیماری آنفولانزا داشته است و همچنین افرادی که به عنوان پیشگیری از این شربت استفاده کردند موردی ابتلا به کرونا گزارش نشده است.

از این شربت، بالغ بر ۱۶۰ هزار تولید داشتیم که در کشور توزیع شده است.

شربت ایموسیم:

این شربت بر پایه گیاهی از چند گیاه مفید در تقویت سیستم ایمنی بدن تولید شده است که در مقابل ویروس و باکتری مقاومت بدن را بالا می‌برد، از شربت ایموسیم بالغ بر ۱۲۰ هزار تولید داشتیم که در کشور عرضه و توزیع شده است.

او تصریح کرد: از معدود شرکت‌هایی هستیم که همه‌ی سهامداران آن داروساز هستند همین عامل در کنار علمی و آکادمیک بودن تولیدات پزشکی، باعث شد سهم خوبی در بازار رقابت با دارو‌های خارجی، داشته باشیم.

این داروساز تاکید کرد: تاکنون در زمینه دارو‌های گیاهی و مکمل‌های دارویی ۷۰ داروی تولیدی داشتیم و در فاز توسعه ۵۰ تولید دارویی دیگر در مرحله پروانه ساخت هستیم.

انتهای پیام//ف. غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیستم ایمنی بدن هزار تولید ضد عفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۲۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورالعمل حمایت از زنجیره‌های ارزش در استان تدوین شود

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: مالک رحمتی در جلسه گروه کاری زنجیره‌های ارزش استان، افزود: آن‌چه که امروز همه ما با آن مواجه هستیم این است که اگر پای هر کاری در حوزه های مختلف اقتصادی، نظامی و … بایستیم و در آن، علم و دانش روز را مد نظر قرار دهیم، توسعه و رشد ما در آن حوزه قطعی است.

استاندار آذربایجان شرقی با طرح این سوال که وقتی می‌توانیم پیشرفته ترین موشک های دوربرد را طراحی و تولید کنیم آیا نمی توانیم خودروی پیشرفته تولید کنیم، گفت: اگر امروز در حوزه دفاعی و نظامی، دنیا در مقابل پیشرفت ایران زانو زده است، نتیجه توجه به علم و دانش، کار صحیح و برنامه ریزی شده و اعتماد به جوانان است و این رویکرد در حوزه اقتصاد هم نتیجه مشابهی را در پی خواهد داشت، ضمن اینکه درجه سختی و پیچیدگی عرصه اقتصاد به اندازه امور نظامی و دفاعی نیست.

وی افزود: در عرصه اقتصاد به فرهنگ دانش پایه و اعتماد و اعتقاد به جوانان نیاز داریم، چرا که وقتی جوانی و علم و تجربه در کنار هم قرار بگیرد سرعت پیشرفت بیشتر خواهد شد.

رحمتی با تاکید بر استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان، اظهار کرد: یکی از شاخص هایی که در استان برای سنجش میزان پیشرفت و عملکرد دستگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، میزان استفاده از شرکت های دانش بنیان است و اینکه با چند شرکت دانش بنیان کار می‌کنیم.

وی تاکید کرد: برای همه دستگاه های متولی رشد اقتصادی در استان یک شاخص برای استفاده و همکاری با شرکت های دانش بنیان تعریف شود، چرا که اگر بخواهیم واقعا کار انجام شود باید شاخص داشته باشیم.

رحمتی افزود: جهش تولید بدون توجه به شرکت های دانش‌بنیان و طرفیت مردمی امکان پذیر نیست و اگر بخواهیم به شعار سال جامه عمل بپوشانیم باید به این موضوع مهم توجه کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در اولویت بندی زنجیره‌های ارزش، دو نوع نگاه عرفی و علمی را می توان مد نظر قرار داد، گفت: برخی از تعابیری که استفاده می کنیم در نگاه علمی حذف خواهد شد و ممکن است با توجه به ماهیت برخی صنایع، تعریف علمی زنجیره ارزش در برخی از آنها مصداق نداشته باشد.

رحمتی تاکید کرد: زنجیره های ارزش و مصادیق آنها باید توسط مدیران کل سازمان ها، بخش خصوصی و اتاق بازرگانی تهیه شود و همه مکلف باشیم که نگاه علمی در این زمینه داشته باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: ۱۰ رسته انتخاب شده زنجیره ارزش استان نافی مصادیق دیگر نمی شود و موضوع این است که این ۱۰رسته در اولویت همکاری با شرکت های دانش بنیان قرار گیرند.

رحمتی گفت: همه حمایت ها و مزایای استان بر روی زنجیره های ارزش متمرکز خواهد شد و ارائه تسهیلات تولید، اشتغال، تخفیفات مالیاتی و … به این زنجیره ها اختصاص خواهد یافت.

استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد از خام فروشی در صنایع مختلف، اظهار داشت: در صنایع مختلفی همچون چرم و مس باید جلوی خام فروشی و صادرات مواد خام گرفته شود و با تولیدات مختلف در این حوزه ها برای استان ارزش افزوده بیافرینیم.

وی در پایان گفت: آیین نامه و دستورالعمل حمایت از زنجیره های ارزش با جمع بندی نهادهای مختلف استان تهیه و تدوین شود تا به عنوان نقشه راه مورد استفاده قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: زنجیره ارزش یکی از مسایل مهم و مورد تاکید وزارت کشور بوده و شخص وزیر کشور پیگیر این مساله است.

محمد کلامی افزود: زنجیره ارزش جزو معیارهای ارزشیابی عملکرد استان است و رسته های انتخاب شده استان در پرداخت تسهیلات تولید و اشتغال همچون تبصره ۱۸ در اولویت قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: یکی از اهداف برگزاری جلسات اقتصاد دانش بنیان و زنجیره ارزش، جهت دهی به سرمایه گذاران جهت سرمایه گذارای در رسته هایی است که برای استان ارزش افزوده به دنبال دارند.

اکرم اکبری، دبیر و راهبر طرح توسعه زنجیره های ارزش راهبردی استان نیز گفت: هدف از رنجیره های ارزش، شناسایی حلقه های مفقوده این زنجیره ها و همچنین همکاری با دستگاه های اجرایی برای عملیاتی کردن آنهاست.

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است
  • شرکت‌های دانش بنیان راه میانبر برای رشد تولید هستند
  • تولید ۲۵۰ میلیون مکمل/ صادرات ۱۳ میلیون دلاری داروهای سنتی
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند
  • امسال سال سرنوشت‌سازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان است
  • دلایل عدم‌ تجاری‌سازی کیت‌های‌ تشخیصی بر پایه DNA
  • دستورالعمل حمایت از زنجیره‌های ارزش در آذربایجان شرقی تدوین شود
  • دستورالعمل حمایت از زنجیره‌های ارزش در استان تدوین شود
  • خط تولید پروتز‌های مفصل زانو و لگن گشایش یافت