«زیر نظر» مجید صالحی سومین گزینه قطعی اکران آنلاین در سینماها
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۲۷۱۷
خبرگزاری میزان- فیلم سینمایی «زیرنظر» نخستین ساخته سینمایی مجید صالحی اکران خود در سینماهای کشور را پس از پایان جشنواره فیلم فجر در دوره سی و ششم آغاز کرد اما بعد از شیوع کرونا اکرانش متوقف شد و حال به عنوان سومین گزینه قطعی اکران آنلاین به زودی رواهی سینماهای کشور خواهد شد. تاریخ انتشار: 09:18 - 27 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۲۱۰۵۸
خبرگزاری میزان - در حالی که تمامی سینماهای جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا در تعطیلی به سر میبرند، بیشتر وقت مردم در خانه و به تماشای آثار تلویزیونی میگذرد، در این بین، اما شبکههای پخش اینترنتی آثار سینمایی و سریالی بهترین دوران خود را سپری میکنند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
پیش از این شبکههای پخش اینترنتی در کشور به پخش آثار روز سینمای جهان و همچنین سریالهای داخلی و خارجی میپرداختند، از سویی بعد از چند ماه از پایان اکران آثار سینمایی این شبکهها محلی برای باز پخش اثر برای جامعه بود، اما بعد از شیوع کرونا همه چیز در قبال شبکههای اینترنتی تغییر کرد.
بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنیداین تغییر بزرگ از زمانی آغاز شد که ابراهیم حاتمیکیا در تصمیمی جسورانه فیلم سینمایی خروج را پیش از اکران سراسری در سینماهای کشور آماده پخش اینترنتی یا به نام مرسوم «اکران آنلاین» کرد، این نوع از اکران با ترس از قاچاق فیلم در ابتدا مورد نقد برخی قرار گرفت، اما پس از استقبال بسیار خوب از سوی مخاطبان فیلمسازان دیگر نیز به دنبال اکران آنلاین آثارشان افتادند.
پس از موفقیت فیلم سینمایی خروج در چرخه اکران آنلاین، نوبت به فیلم سینمایی «طلا» ساخته پرویز شهبازی رسید تا شانس خود در این عرصه را امتحان کند، این فیلم نیز با استقبال خوبی روبرو شد تا در نهایت اکران آنلاین به یکی از اتفاقات مثبت سینمای ایران مبدل شود.
فیلم سینمایی «زیرنظر» نخستین ساخته سینمایی مجید صالحی اکران خود در سینماهای کشور را پس از پایان جشنواره فیلم فجر در دوره سی و ششم آغاز کرد اما بعد از شیوع کرونا اکرانش متوقف شد و حال به عنوان سومین گزینه قطعی اکران آنلاین به زودی رواهی سینماهای کشور خواهد شد.
فیلم سینمایی «زیر نظر» در نزدیک به یک هفته اکران خود در سینماهای کشور توانست به رقمی معادل ۸,۴۱۹,۵۹۳,۰۰۰ تومان دست پیدا کرد، فروشی که برای اثری کمدی شروعی ناامید کننده محسوب میشد، حال این فیلم میخواهد شانس خود را در اکران آنلاین بیازماید.
رضا عطاران، امیر جعفری، مهران احمدی، سروش جمشیدی، علی استادی، امیر نوری، سیاوش مفیدی، علی صالحی، سامیه لک، مصطفی راد، عباس جمشیدی و آزاده صمدی بازیگران «زیر نظر» هستند.
ترکیب بازیگران این فیلم سینمایی میتواند یکی از دلایل ریسک مجید صالحی برای اکران زیرنظر در زمستان امسال باشد، حال باید دید رضا عطاران، مهران احمدی و امیر جعفری که هر کدام جداگانه آثار پرفروشی را در سینما داشتهاند در این فیلم میتوانند رقم قابل توجهی را به ثبت برسانند یا نه.
از نکات عجیب فیلم اول مجید صالحی میتوان به حضور رضا پرستش در مقام بازیگر اشاره کرد، وی که به دلیل شباهت خود به بازیکن مطرح فوتبال جهان به لیونل مسی ایرانی مشهور است حالا مثل بسیاری از چهره های مجازی وارد سینما و عرصه بازیگری شده است.
صالحی در ابتدای راه با انرژی و انگیزه زیادی ساخت زیرنظر را آغاز کرد و در همان شروع همزمان با دریافت پروانه ساخت این اثر در صفحه مجازی خود نوشت: سلام، شروع كنم يا نه؟ بالاخره بعد از ٢٥ سال كار تو تاتر و تلويزيون و سينما و كارگردانى سريالهاى (سه در چهار) و( موج و صخره) و ... تله فيلمهاى (نيش) و ( ميش)و.. اولين كارگردانى سينمايى رو شروع كنم يا نه؟.
انتهای پیام/
منبع: خبرگزاری میزان
کلیدواژه: اینجا اخبار سینما سینمای ایران سینماهای کشور فیلم سینمایی اکران آنلاین مجید صالحی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۲۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
توصیه بیلی وایلدر که به کار کیانوش عیاری در «ویلای ساحلی» میآمد
همشهری آنلاین: در جایی از کتاب گفتوگوی مشهور بیلی وایلدر و کامرون کرو، وایلدر به کرو میگوید: «اگر نمایشنامهای نوشتید و شانستان را در جایی مثل نیوانگلند امتحان کردید و جواب نگرفتید، تمام شب مینشینید و آن را بازنویسی میکنید و نمایشنامهتان را به جای دیگری مثل پیتسبورگ میبرید و دوباره جواب نمیگیرید. بار سوم که جواب نگیرید، دیگر فرقی نمیکند که چه کار میکنید، باید نمایشنامه را چال کنید و فراموشش کنید. این نمایشنامه هیچوقت شانسی ندارد که در نیویورک روی صحنه برود. اما سینما اینجوری نیست. مهم نیست که فیلم چقدر بد و بنجل شده. باید تا آخرین دلار بچلانیدش. فیلم باید اکران شود! آنهم برای تمام دنیا! پس فیلم به نمایش درمیآید، چه دوستش داشته باشید چه نداشته باشید. شرمندگیاش تا ابد باقی میماند.»
این حرف از آن روشنبینیهای پیرمرد است که در کمال سادگی و واقعبینی یکی از ویژگیهای بیرحم سینما را توضیح میدهد. در تئاتر فرصت دارید که اشتباه شب قبل را شب بعد اصلاح کنید. دیالوگی را که بیمزه است، حذف کنید. کمی زودتر یا دیرتر واکنش نشان دهید. اصلا کل نمایشنامه را برای اجراهای بعدی بازنویسی کنید تا بهتر جواب بگیرید. ولی در سینما از این خبرها نیست. کارگردان باهوش و باتجربه وسط فیلمبرداری میفهمد که یخ کارش میگیرد یا نه و تماشاگر چه واکنشی به فیلم خواهد داشت. اگر کار بد پیش رفته باشد، شاید بتواند چیزهای جزئیای را اصلاح کند و تغییرات محدودی به وجود آورد، اما واقعیت این است که در کل کار زیادی از دستش ساخته نیست. نماهای گرفتهشده را نمیشود دور ریخت. باید همانها را در تدوین نهایی استفاده کند. بالای هر ثانیه پول زیادی خرج شده و نمیشود همه نماهایی را که کارگردان دوست ندارد دوباره گرفت. فیلم ساختن مثل گیر افتادن در رابطه بدی است که خلاص شدن از آن خیلی مکافات دارد. یکی از طرفین میخواهد از این رابطه خارج شود، اما طرف دیگر به این راحتیها ولکن قضیه نیست. حتی شاید بشود فیلمسازی را به مسابقه فوتبالی تشبیه کرد که تیم بازنده میخواهد سوت پایان بازی زودتر زده شود، اما باید تا آخرین ثانیههای وقت تلفشده بازی کند و بعد از بازی هم با تبعات باختش روبهرو شود.
حالا این وضعیت درباره «ویلای ساحلی» کیانوش عیاری صدق میکند. نسخه اکران آنلاین فیلم، حتی در قاب کوچک تلویزیون هم، کاملا دافعهبرانگیز است. هیچ نشانی از تبحر و ذوق و شناخت کارگردانی مثل عیاری در آن نیست. فیلمی ملالتبار و خستهکننده که خیلی زور میزند بامزه باشد، اما کاملا مشخص است که کارگردان نمیداند دارد چه میکند. به قول معروف اینکاره نیست. حتی نمیتواند یک کمدی تجاری نصف و نیمه باشد که بد اجرا شده. باری به هر جهت و بلاتکلیف است چون کارگردانش به ساخت چنین فیلمهایی عادت نداشته و قواعد این نوع فیلمسازی را که بیشتر به بسازوبفروشی شبیه است بلد نیست. اما به هر حال فیلم باید اکران میشده و هزینه ساختش را درمیآورده و سود هم میداده به سازندگانش. شاید اگر بحث سود و زیان نبود «ویلای ساحلی» روی پرده نمیرفت، اما به قول وایلدر کبیر، فیلم به نمایش درمیآید، چه دوستش داشته باشید چه نداشته باشید.
کد خبر 844664 منبع: همشهری آنلاین برچسبها کارگردانان سینمای ایران سینمای ایران مجله سینمای ایران