Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، اولین جلسه شورای راهبری تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش و پرورش کشور به میزبانی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجتبی زینی‌وند در این جلسه با اشاره به ضرورت توسعه مشارکت‌های مردمی و جلب و جذب ظرفیت‌های دستگاه‌های مختلف برای تحقق اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت گفت: نظام آموزش و پرورش به عنوان دستگاهی تاثیرگذار در مدیریت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور است و ضرورت بسترسازی برای همکاری بین دستگاهی و جلب و جذب مشارکت‌های همگانی در این وزارتخانه اجتناب ناپذیر است.

زینی‌وند با تقدیر و تشکر از استاندارانی که در شرایط بحران کرونا با تشکیل جلسه شوراهای آموزش و پرورش نسبت به مسائل تعلیم و تربیت استان و مناطق اهتمام داشته‌اند افزود: آموزش و پرورش و وزارت کشور در زمینه‌های مختلف از جمله توسعه آموزش و پرورش مناطق مرزی و کمتر توسعه یافته، ارتقای سطح آموزش، آگاهی و مهارت مسئولان و دانش‌آموزان در خصوص حقوق شهروندی و افزایش آگاهی و فرهنگ ایمنی و آماده سازی دانش‌آموزان برای کاهش خطرپذیری و مقابله با پیامدهای ناشی از حوادث طبیعی همچنین در زمینه ارتقای سلامت و امنیت اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مقابله هوشمندانه با تهاجم فرهنگی می‌توانند همکاری‌های موثر داشته باشند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تفاهم‌نامه سه ساله که بین وزرای آموزش و پرورش و کشور امضا شده است گفت: اجرایی کردن مفاد این تفاهم‌نامه و بهره برداری از ظرفیت‌های مهمی که در آن وجود دارد نیازمند همکاری و همراهی مدیران دو وزارتخانه است و در این راستا بر اساس ماده تفاهم‌نامه همکاری، شورای راهبری با کمیته‌های تخصصی تشکیل و بر فرآیند عملیاتی کردن مفاد آن نظارت خواهد کرد.

در این جلسه، درخشه رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور بیان کرد: آموزش و پرورش به عنوان یک وزارتخانه مولد سرمایه‌های انسانی، نقش و جایگاه ویژه‌ای در نظام مدیریتی دارد و به دلیل همین جایگاه وزارت کشور آماده هرگونه همکاری و مشارکت با آموزش و پرورش در زمینه‌های مختلف از جمله کیفی سازی جلسات شوراهای آموزش و پرورش، تشریک مساعی در اهتمام به آموزش و پرورش مناطق مرزی، کمتر توسعه یافته و روستایی همچنین اجرایی شدن قانون شوراها و تقویت مشارکت نهادهای مردمی و دولتی در نظام تعلیم و تربیت است..

درخشه عنوان کرد: بسیاری از مولفه‌های توسعه شهری و حتی توسعه سیاسی و اقتصادی از قبیل ارتقای فرهنگ ترافیک و کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش دانش سیاسی و اجتماعی در بستر همکاری با آموزش و پرورش رخ می‌دهد.

کد خبر 4926327

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت کشور وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا شهرداری تهران زلزله وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران قوه قضاییه نیروی انتظامی کمیته امداد امام خمینی زلزله تهران شهر تهران بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی محسن حاجی میرزایی هوای سالم ناجا آموزش و پرورش تفاهم نامه وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۳۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزگاری تا آخر فروردین

علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: نتایج آزمون استخدامی آموزگاری تا پایان فروردین توسط سازمان سنجش منتشر می‌شود. پس از اعلام نتایج، کانون‌های ارزیابی کار خود را آغاز کرده و پذیرفته شدگان گزینش می‌شوند.

او ادامه داد: طبق برنامه فرآیند «ارزیابی تکمیلی» تا قبل از ۲۸ اردیبهشت به سرانجام می‌رسد و نتایج نهایی توسط سازمان سنجش در اواسط خرداد اعلام می‌شود.

فرهادی با بیان این که داوطلبانی که در مصاحبه قبول شدند باید آموزش‌های لازم را ببینند؛ تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده داوطلبان در مرداد و شهریور آموزش‌های لازم را می‌بینند و از اول مهر وارد کلاس‌های درس می‌شوند.

گفتنی است که آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی سال ۱۴۰۳ صبح روز جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ برای جذب ۲۸ هزار معلم برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • مشارکت راهبردی ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز
  • آزمون‌های آموزش و پرورش به صورت الکترونیک برگزار می‌شوند
  • مدرسه باید دالان زندگی برای دانش‌آموز باشد / سیاست توسعه متوازن در دستور کار آموزش و پرورش
  • استفاده از ظرفیت جامعه پزشکی در آموزش و پرورش
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزگاری تا آخر فروردین
  • توسعه مشارکت‌های مردمی در صنعت اولویت وزارت صمت است
  • ضرورت بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی
  • سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش
  • به پیام‌های درخواست‌ ارسال اطلاعات اعتنا نکنید
  • حضور روحانیون در مدارس تیزهوشان برای تقویت اعتقادات نخبگان