Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@04:48:46 GMT

با مزایا و معایب پارکت آشنا شوید

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۳۰۵۱

با مزایا و معایب پارکت آشنا شوید

در بسیاری از مکان‌های لوکس استفاده از پارکت‌های چوبی به‌جای سنگ و سرامیک در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام آذرخش دکور، این پوشش به نام چوب‌فرش یا کف‌پوش چوبی نیز شناخته می‌شوند که از جنس چوب (معمولا چوبی مقاوم) ساخته می‌شوند.

این متن توسط گروه آذرخش دکور جهت افزایش آگاهی شما عزیزان پیش از انتخاب کف‌پوش تهیه و تدارک دیده‌شده و در آن به بررسی مزایا و معایب پارکت و جایگزین امروزی آن یعنی پارکت لمینت می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مزایا و معایب پارکت

در کف‌پوش‌های چوبی ساختار به‌صورت ساده تولیدشده از چوب می‌باشد. یکی از محبوب‌ترین چوب برای این کف‌پوش‌ها، چوب درخت بلوط است که از سختی بالایی بهره می‌برد و همین امر باعث محبوبیت بالای این جنس شده است.

پارکت‌ها درگذشته به‌وسیله‌ی چسب و به‌صورت جناقی نصب می‌شدند و بزرگترین مسئله در نصب پارکت با چسب عدم امکان جابه‌جایی بود؛ اما در حال حاضر پارکت‌های چوبی در بازار عرضه‌شده‌اند که مانند لمینت ها با فوم سایلنت نصب‌شده و نیازی به چسب ندارند.

برخی پارکت‌ها را می‌توان پس از نصب، ساب زده و رنگ و لایه و رزین محافظ مدنظر را روی پارکت کارکرد.

بررسی مزایای پارکت‌های چوبی

حال که به بررسی معایب کف‌پوش‌های چوبی پرداختیم بهتر است تا نگاهی به مزایای این محصولات داشته باشیم تا بتوانیم انتخاب بهتری در هنگام خرید خود داشته باشیم. با توجه به استفاده از چوب طبیعی در پارکت یکی از مزیت‌های استفاده از آن ایجاد حس آرامش و طبیعی بودن است که برای استرس‌های روزمره‌ی افراد می‌تواند مفید باشد و موجب آرامش در طولانی‌مدت شوند.

به علت تولید این محصولات از چوب درختان طیف وسیعی از رنگ‌ها را برای خریداران فراهم می‌کنند و انتخاب را برای کاربران باسلیقه‌های مختلف بسیار آسان ساخته است. البته گفتنی است که چون این مورد از کف‌پوش‌ها امروزه از طرفداران زیادی برخوردار نمی‌باشند در فروشگاه‌ها نیز از مدل‌های کمتری برای این محصولات موجود هست.

در صورت نظافت کردن به‌صورت منظم کف‌پوش‌ها چوبی می‌توان به مدت طولانی مورداستفاده قرار بگیرند.

و در آخر به علت داشتن ضخامت‌های بالا نسبت به دیگر پوشش‌ها٬ عایق‌های مناسب‌تری به شمار می‌روند.

بررسی معایب پارکت‌های چوبی

کف‌پوش‌های چوبی از آسیب‌پذیری نسبی در برابر مایعات٬ گرما و رطوبت برخوردارند و همین امر نیز سبب شده تا نیاز به مراقبت بیشتری نسبت به دیگر کف‌پوش‌های سرامیکی و سنگی داشته باشند. پس اگر زمان زیادی برای نظافت کف محل موردنظر ندارید انتخاب کف‌پوش‌های چوبی می‌تواند برای شما آزاردهنده باشد.

به علت استفاده از چوب طبیعی در این نوع از پوشش‌ها قیمت تمام‌شده برای مصرف‌کننده رقم بالایی را به وجود می‌آورد. یکی از دلایلی که در مکان‌های مسکونی از پوشش‌های چوب استفاده‌ی کمتری می‌شود نیز همین امر می‌باشد.

قابلیت اشتعال بسیار بالا در چوب نیز یکی دیگر از معایب آن می‌باشد که در برخی از مکان‌ها می‌تواند بسیار خطرناک باشد و در صورت بروز کوچک‌ترین شعله‌ای باعث به وجود آمدن یک آتش‌سوزی بزرگ شود.

پارکت لمینت ها

کف‌پوش‌های پارکت و لمینت امروزه جای پارکت چوبی را گرفته‌اند به همین جهت در ادامه‌ی بررسی مزایا و معایب پارکت‌های چوبی، تصمیم داریم به بررسی این پوشش بپردازیم.

پارکت لمینت ها از چندلایه تشکیل‌شده‌اند که جنس مغزی آن از ورق HDF فشرده است. بر روی این لایه‌یک روکش لمینت وجود دارد و نقش محافظت از کف‌پوش را به عهده دارد.

داشتن لایه‌ی محافظتی در لمینت ها باعث شده تا عمر بالاتری نسبت به نمونه‌های تشکیل‌شده از چوب داشته باشند و همچنین استفاده از ورق (HDF) در آنها قیمت پایین‌تری را نیز برای این محصولات به وجود آورده است.

نکته دیگری که در گسترش استفاده از این کف‌پوش نقش مهمی داشته است، نظافت ساده و آسان این کف‌پوش می‌باشد. لایه‌ی لمینت نقش مهمی در این ویژگی دارد و از نفوذ مایعات و چربی‌ها به بافت چوب جلوگیری می‌کند.

مزایا و معایب پارکت لمینت

می‌توان گفت بسیاری از پارکت‌های چوبی امروزه جای خود را به لمینت ها داده‌اند. این کف‌پوش‌ها بیشتر معایب پارکت را بهبود بخشیده‌اند که همین امر باعث شده تا طرفداران زیادی را در بازار فروش کف‌پوش‌ها داشته باشند.

به لطف وجود لایه‌ی محافظ Laminate، این کف‌پوش‌ها از مقاومت بالایی در برابر فشار و ضربه برخوردارند هستند و در کلاس‌ها سایشی متفاوتی (AC۵,AC۴,...) یافت می‌شوند و می‌توان مناسب با مکان‌های پرتردد و یا کم تردد از انواع مختلف آنها استفاده کرد.

نصب پارکت لمینت ها بسیار آسان می‌باشد و می‌توان آنها را به‌راحتی در محل‌های مختلفی جابه‌جا کرد بدون اینکه آسیبی به کف‌پوش وارد شود. همچنین قیمت مقرون و به‌صرفه‌تری نسبت به نمونه‌های چوبی دارند.

لمینت ها همچنین برای استفاده در محل‌هایی که از سیستم گرمایش از کف برخوردارند بسیار مناسب می‌باشد و در برابر نفوذ مایعات نیز بسیار مقاوم هستند. ویژگی‌های که برای این محصولات ذکر شد باعث شده تا بسیاری از افراد خرید پارکت لمینت را به دیگر کف‌پوش‌ها ترجیح بدهند.

جهت آشنایی و اطلاعات بیشتر در رابطه با مزایای استفاده لمینت و مشاوره رایگان می‌توانید به سایت آذرخش دکور مراجعه نمایید.

خدمات آذرخش دکور

فروشگاه اینترنتی آذرخش دکور، نماینده؛ و عامل فروش برترین برندهای تجهیزات دکوراسیون داخلی مفتخر است که با بیش از ۱۲ سال سابقه و تجربه در خدمت شما عزیزان باشد.

شما می‌توانید از طریق وب‌سایت این مجموعه به آدرس www.azarakhshdecor.com انواع تجهیزات دکوراسیون داخلی را به‌صورت آنلاین سفارش داده و پرداخت کنید و در سراسر کشور درب منزل تحویل بگیرید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پارکت لمینت پارکت لمینت کف پوش کف پوش ها لمینت ها همین امر مکان ها لایه ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۳۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با فواید غنی زردچوبه و دانه چیا آشنا شوید

ایتنا - زردچوبه خام یک ترکیب آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی است و شکل خام آن روغن‌های ضروری و مواد مغذی بیشتری را حفظ می‌کند، هضم را بهبود می‌بخشد و ایمنی را تقویت می‌کند.
زردچوبه خام فواید بی‌شماری دارد که اخیراً زیاد درباره آن شنیده‌ایم که آخرین آنها اضافه کردن زردچوبه رنده شده به یک فنجان آب ولرم، ترکیب آن با دانه چیا و نوشیدن آن در صبح است. 

به گزارش ایتنا، زردچوبه خام یک ترکیب آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی است و شکل خام آن روغن‌های ضروری و مواد مغذی بیشتری را حفظ می‌کند، هضم را بهبود می‌بخشد و ایمنی را تقویت می‌کند.

ترکیب دانه چیا و زردچوبه خام در رژیم غذایی روزانه مزایای زیر را دارد:
  فیبر بالا
ترکیب دانه‌های چیا با زردچوبه تازه می‌تواند با ایجاد سیری به کاهش وزن کمک کند و همچنین به تقویت تغذیه سالم کمک می‌کند که به جبران مواد مغذی از دست رفته کمک می‌کند.
   اسیدهای چرب امگا 3
دانه‌های چیا منبع گیاهی اسیدهای چرب امگا 3 هستند و چربی‌های سالم به کاهش التهاب و حمایت از سلامت متابولیک کمک می‌کنند که ممکن است به کاهش وزن کمک کند.
  تنظیم قند خون
نوشیدنی چیا/زردچوبه به طور طبیعی می‌تواند به تنظیم بهتر انسولین کمک کند، زیرا این ترکیب با تثبیت سطح قند خون همراه است که می‌تواند هوس‌های غذایی را کاهش دهد، از پرخوری جلوگیری کند و به کاهش وزن کمک کند.
   خواص ضدالتهابی
زردچوبه حاوی کورکومین است، ترکیبی که به دلیل اثرات ضدالتهابی قوی آن شناخته شده است. التهاب مزمن با چاقی و اختلالات متابولیک مرتبط است، بنابراین کاهش التهاب در بدن ممکن است به طور غیرمستقیم به کاهش وزن کمک کند.
  بهبود هضم
هم دانه چیا و هم زردچوبه می‌توانند به سلامت دستگاه گوارش کمک کنند. دانه‌های چیا به دلیل فیبر بالایی که دارند به حرکات منظم روده کمک می‌کنند، در حالی که زردچوبه ممکن است به تحریک تولید صفرا و کمک به هضم کمک کند.
افزایش متابولیسم
برخی از مطالعات نشان می‌دهند که زردچوبه می‌تواند به افزایش متابولیسم کمک کند، زیرا حاوی یک ترکیب فعال زیستی به نام کورکومین است که با افزایش متابولیسم و ​​چربی‌سوزی مرتبط است.
  سلامت پوست
اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی زردچوبه می‌تواند به کاهش آکنه، اگزما، پسوریازیس و سایر بیماری‌های پوستی کمک کند و در عین حال باعث بهبود زخم و جلوگیری از علائم پیری شود.

دانه چیا منبع خوبی از کلسیم، منیزیم و فسفر است که مواد معدنی ضروری برای حفظ سلامت استخوان‌ها و پیشگیری از پوکی استخوان هستند.

    طرز تهیه نوشیدنی
2 قاشق غذاخوری دانه چیا

1 تکه کوچک زردچوبه خام خرد شده

3 فنجان آب

عسل یا آب لیمو

دو قاشق غذاخوری دانه چیا را در یک کاسه با 4 قاشق غذاخوری آب به مدت 10-15 دقیقه خیس کنید. در همین حین، بقیه آب را در ظرف مناسب گرم کنید.

آب ولرم را به یک کاسه شیشه‌ای بزرگ اضافه کنید، زردچوبه و دانه چیا را مخلوط کنید، خوب هم بزنید، سپس عسل یا آب لیمو را اضافه کنید تا اثربخشی آن افزایش یابد.

دیگر خبرها

  • با فواید غنی زردچوبه و دانه چیا آشنا شوید
  • دوربین ثبت وقایع خودرو؛ مزایا، قیمت و هر آنچه باید بدانید
  • انتخاب کولر مناسب برای منزل شما: گازی یا آبی؟
  • مرد نام‌آشنا دوباره سرمربی تراکتور می‌شود
  • تکمیل مرحله اول ساخت اسکلت چوبی ضریح حرم بانوی کرامت
  • مرحله اول اسکلت چوبی ضریح حرم حضرت معصومه(س) تکمیل شد
  • تکمیل مرحله نخست اسکلت چوبی ضریح جدید حرم حضرت معصومه (س)
  • تکمیل مرحله نخست اسکلت چوبی ضریح جدید حرم حضرت معصومه(س)
  • خرید و نصب پارکت چوبی؛ ترکیبی از زیبایی و کیفیت
  • فیلم| عمل جراحی دشوار و خطرناک دندان تمساح بداخلاق