Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-19@04:56:23 GMT

تداوم آموزش در شبکه شاد تا اتمام محتوای درسی

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۳۳۲۲

تداوم آموزش در شبکه شاد تا اتمام محتوای درسی

ایران اکونومیست-کمرئی گفت: فقط آزمون پایه‌های نهم و دوازدهم به دلیل حساسیت آن به طور حضوری برگزار خواهد شد.

علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه در برنامه تلویزیونی زنگ هفت شبکه آموزش درباره روند برگزاری امتحانات پایان سال دانش آموزان اظهار کرد: به جز پایه نهم و دوازدهم که با توجه به اهمیت این دو پایه، آزمون حضوری دارند، آزمون برای سایر پایه‌های تحصیلی به طور غیرحضوری و برحسب نظر معلمان با توجه به ارزشیابی‌هایی انجام شده خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: آزمون‌های حضوری پایه دوازدهم از ۱۷ خرداد آغاز می‌شود و تا ۱۶ تیر ادامه دارد، همچنین بازگشایی مدارس هم که از فردا ۲۷ اردیبهشت آغاز می‌شود به منظور رفع اشکال برای دانش آموزان است و حضور دانش آموزان اختیاری خواهد بود و به هیچ وجه به طور متراکم حضور دانش آموزان را نداریم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه بازگشایی مدارس صرفاً با نظر ستاد ملی کرونا خواهد بود، گفت: آن دسته از دانش آموزانی که به هر دلیلی از آموزش مجازی بهره نبرده‌اند در فرصت در نظر گرفته شده و با حضور در مدرسه امکان بهره مندی از آموزش معلمان خود را دارند.

کمرئی درباره تداوم آموزش مجازی بیان کرد: در شبکه شاد آموزش‌ها تا زمانی که محتوای دروس تمام نشده است تداوم خواهد داشت، البته در حوزه آموزش‌ها تمام دروس متوسطه اول مجازی تعلیم داده شدند، از بین ۱۸۲ عنوان درس متوسطه دوم هم این دروس تا پایان اردیبهشت به اتمام می‌رسد.

او افزود: در شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش دروس شایستگی‌های پایه، عمومی و غیرفنی آموزش داده شدند و فقط در مورد دروس عملی امکان آموزش مجازی فراهم نبود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برنامه‌های آموزش تلویزیونی در نظر گرفته شده مورد استقبال واقع شده‌اند، بیان کرد: برخی از فایل‌ها بیش از صد‌ها بار دانلود شده‌اند و پوشش آموزش تلویزیونی ۹۷ درصد بوده است. همچنین ۷۰ درصد دانش آموزان از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند.

او اظهار کرد: دانش آموزانی که امکان دسترسی به آموزش تلویزیونی را نداشتند از طریق جزوات و درسنامه‌ها تحت آموزش قرار گرفتند و در این مدت بازگشایی هم امکان رفع اشکال حضوری دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۳۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبیه‌سازی آزمون‌های شبه‌نهایی با امتحانات نهایی / برای شرکت در آزمون‌ها الزامی نیست

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به شبیه‌سازی آزمون‌های شبه‌نهایی با امتحانات نهایی گفت: برای شرکت در آزمون‌ها الزامی نیست، اما به جهت آمادگی بیشتر برای امتحانات نهایی توصیه شد که همه دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم در این امتحانات شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، محمد مهدی کاظمی جزئیات آزمون‌های شبه نهایی را تشریح و اظهار کرد: آزمون شبه نهایی که برنامه آن تحت عنوان طرح سه‌نما توسط معاونت آموزش متوسطه برگزار شد با هدف توجه به دروس نیازمند توجه و شناخت نقاط ضعف آموزشی در فرایندهای یاددهی و یادگیری و برنامه‌ریزی برای بهبود نقاط ضعف و آشنایی دانش آموزان با امتحانات نهایی به ویژه با رویکرد سوالات مفهومی و استاندارد بوده است.

وی افزود: با توجه به اینکه برای اولین بار آزمون نهایی در پایه‌های دهم و یازدهم نیز انجام می‌شود و هیچ سابقه قبلی ندارد، تمرکز ما در آزمون‌های شبه نهایی روی پایه‌های دهم و یازدهم است که در چهار عنوان واحد درسی، دو عنوان درس عمومی و دو عنوان درس اختصاصی انجام می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: به استان‌ها اعلام شده است طوری برنامه‌ریزی شود که محیط آزمون شبیه‌ساز آزمون‌های نهایی باشد تا دانش آموزان آمادگی بیشتری را در این رابطه داشته باشند، این موضوع خود زمینه ساز کاهش استرس دانش آموزان در امتحانات نهایی خرداد می‌شود؛ تصحیح اوراق توسط خود معلمان دانش آموزان و آزمون هم در همان مدرسه‌ای که دانش آموزان هستند برگزار می‌شود.

کاظمی خاطرنشان کرد: شروع آزمون‌ها از ۲۷ فروردین است و تا چهارم اردیبهشت ادامه خواهد داشت و در چهار روز (۲۷ و ۲۹ فروردین و یکم و چهارم اردیبهشت) با فاصله زمانی که در آزمون‌های نهایی برنامه‌ریزی شده و طراحی سوالات شبه نهایی بر اساس چهارچوب و الگوی مفهومی که کار مشترک سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و مرکز سنجش بوده در اختیار دبیرخانه‌های راهبری دروس قرار گرفته است و در طراحی سوالات سعی شده متناسب با همین چارچوب مفهومی که الگوی طراحی سوالات امتحانات نهایی هم خواهد بود انجام شود.

وی ادامه داد: برای شرکت در آزمون‌ها الزامی نیست، اما به جهت آمادگی بیشتر برای امتحانات نهایی توصیه شد که همه دانش آموزان پایه‌های دهم و یازدهم در این امتحانات شرکت کنند، ضمن اینکه پس از تصحیح اوراق نقاط ضعف دانش آموزان مشخص می‌شود و می‌توانند رفع اشکالات و نواقص یادگیری، توسط معلم و حتی خود دانش آموزان انجام دهند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: طراحی سوالات از ۹۰ درصد محتوای برنامه درسی و کتاب درسی است با رویکرد سوالات مفهومی و استاندارد به شیوه امتحانات نهایی و بر اساس همان چهارچوب و الگوی درسی امتحانات نهایی هست.

کاظمی گفت: امیدواریم با شرایطی که ایجاد شده است زمینه‌سازی عدالت آموزشی و همچنین ارتقای کیفیت آموزش و آشنایی بیشتر دانش آموزان و از سوی دیگر کاهش استرس دانش آموزان باشد و سعی شده فرایند برگزاری و حضور مراقبان و کنترل‌های قبل از ورود به آزمون مانند شرایط آزمون‌های نهایی باشد، جلسه تبیینی و توجیهی در این رابطه برای معاونان و کارشناسان آموزشی مناطق و سرگروه‌های آموزشی و همچنین مدیران مدارس برگزار و از طرف معاونت آموزش متوسطه و مرکز سنجش نکات مورد نیاز منتقل شد.

کد خبر 745151

دیگر خبرها

  • ماجرای به تعویق افتادن سفارش کتاب‌های درسی چیست؟
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از چند روز آینده
  • شرکت ۱۷ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری در آزمون شبه نهایی
  • معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش: آزمون های شبه نهایی از ۹۰ درصد محتوای برنامه و کتاب درسی است
  • شبیه‌سازی آزمون‌های شبه‌نهایی با امتحانات نهایی / برای شرکت در آزمون‌ها الزامی نیست
  • طراحی سوالات قبل از ورود به آزمون مانند شرایط آزمون‌های نهایی است
  • رقابت ۱۷ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری در آزمون شبه نهایی
  • زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی تغییر کرد | شیوه ثبت نام و ثبت سفارش + جزئیات
  • برگزاری امتحانات شبه‌نهایی برای کنترل استرس دانش‌آموزان
  • ثبت سفارش کتاب درسی از امروز؛ ۲۸ فروردین