Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@18:33:25 GMT

بازگشایی مدارس البرز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۳۳۳۰

بازگشایی مدارس البرز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی

فرشید علیزاده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: از زمان اجرای طرح های فاصله گذاری اجتماعی و فاصله گذاری هوشمند، همه مدارس و واحدهای آموزشی ضد عفونی های لازم را بر اساس پروتکل های بهداشتی انجام داده اند و علاوه بر آن درروز ۲۵ اردیبهشت ماه ۹۹ نیز رزمایشی طرح ضد عفونی درمدارس البرز اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: مراقبین سلامت مدارس، کارشناسان و مراقبین مراکز بهداشتی و درمانی در ۲۷ اردیبهشت ماه آمادگی لازم برای بازآموزی کارکنان و دانش آموزانی که برای رفع اشکال به مدارس مراجعه می کنند را دارند تا آنها با خاطری آسوده در کلاس درس خود حضور یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: با توجه به اینکه اقلام بهداشتی و ضد عفونی به میزان لازم تا پایان سال تحصیلی توسط استان و مناطق آموزش و پرورش تهیه شده و دراختیار مدارس قرار داده شده است نگرانی خاصی وجود ندارد و به دانش آموزان نیز اطلاع رسانی شده حضورشان در مدارس منوط به داشتن دستکش و ماسک می باشد.

علیزاده به دانش آموزان توصیه کرد: در زمان حضور در مدرسه و خارج از فضای مدرسه رعایت فاصله گذاری اجتماعی را داشته باشند و همچنین ازمدیران مدارس درخواست کرد از تجمعات بدون رعایت فاصله مناسب در محوطه مراکز آموزشی و کلاس درس معلمان جلوگیری به عمل آوردند.

وی نظافت وضد عفونی مستمرمدارس را طبق پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی دراستان البرزرا ضروری دانست وافزود: بازدید میدانی از مدارس توسط تیم هایی از مسئولان آموزش و پرورش و کارشناسان بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز در طول هفته صورت می گیرد.

وی از مشارکت خانواده ها، کمک های مراکز بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، بسیج، سپاه، جمعیت هلال احمر، شهرداری ها  و شوراها ی اسلامی در خصوص ضد عفونی واحدهای آموزشی قدردانی کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز به والدین توصیه کرد برای حضور فرزندانشان در مدارس به آموزش نکاتی چون داشتن ماسک و دستکش و اصول استفاده صحیح و دفع مناسب آن ، رعایت حداقل یک متری فاسله با هم کلاس ها و نیروهای مدارس ، ممنوع بودن دست دادن و روبوسی در مدرسه ، به همراه داشتن لوازم التحریر و خودداری از به اشتراک گذاری وسایل خود توجه خاصی داشته باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بوفه مدارس تعطیل می باشد لذا بهتر است دانش آموزان درمنزل وعده غذایی را صرف کرده و در مدرسه چیزی نخورند ودرصورت لزوم باید بسته های مواد خوراکی قبل از مصرف باید شستشو یا ضدعفونی شود.

علیزاده عنوان کرد: بهتر است دانش آموزان اسپری یا ژل ضدعفونی کننده و دستمال کاغذی به همراه داشته باشند.

وی یادآورشد: اولیای گرامی نسبت به تعویض لباس در فضای خارج از منزل پس از بازگشت دانش آموز و شستشوی روزانه لباسها توجه داشته باشند.

وی افزود: دانش آموزان با بیماریهای زمینه ای مانند آسم، بیماریهای قلبی عروقی، خود ایمنی و دیابت و همچنین دانش آموزانی که داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی(کورتون) مصرف می کنند در مدرسه حضور پیدا نکنند.

وی اظهارداشت: دانش آموزانی که علائمی مانند سرفه، تنگی نفس، درد قفسه سینه، گلودرد، تب، لرز، بدن درد و ضعف و کاهش حس بویایی و چشایی در سه روز اخیر دارند، یا فردی در خانواده شان این علائم را طی روز های اخیر داشته، در مدرسه حضور پیدا نکنند.

وی توصیه کرد برای جابه جایی دانش آموز از سرویس و وسایل نقلیه عمومی استفاده نشود و والدین خود اقدام به جابه جایی دانش آموز کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه دانش آموزانی که علائم سرماخوردگی دارند درمدرسه حضور پیدا نکنند، اضافه کرد: اولیا گرامی که فرزندانشان مبتلا به بیماری خاصی مانند دیابت هستند از فرستادن فرزندشان به مدرسه خودداری کنند.

وی تاکید کرد: حضور دانش آموزان در مدارس اجباری نیست وبا توجه به اینکه خطر انتشار ویروس کرونا هنوز رفع نشده است لذا توجه به نکات بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی از اهمیت بالایی برای پیشگیری از این بیماری برخوردار است.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

برچسب‌ها مدارس ویروس کرونا البرز دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس ویروس کرونا البرز دانش آموزان مدارس ویروس کرونا البرز دانش آموزان فاصله گذاری اجتماعی دانش آموزانی آموزش و پرورش داشته باشند دانش آموزان رعایت فاصله دانش آموز ضد عفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۳۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس ابتدایی کیش غیرحضوری است

به گزارش قدس آنلاین،صالح بهرام‌پور  اعلام کرد: با هماهنگی ستاد مدیریت بحران کیش، به دلیل احتمال ادامه بارش ها و آبگرفتگی معابر به منظور حفظ آرامش خانواده‌ها و امنیت دانش آموزان امروز چهارشنبه کلاس‌های درس مدارس ابتدایی این جزیره غیر حضوری خواهد بود.

وی افزود: دانش آموزان می توانند دربستر فضای مجازی تعریف شده آموزش های درسی خود را دریافت کنند.

به دلیل وضعیت جوی نامساعد و هشدار سطح قرمز هواشناسی، سه شنبه ۲۸ فروردین ماه نیز مدارس این جزیره غیر حضوری برگزار شد.

سرعت تند باد امروز در کیش به ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع امواج نیز تا سه متر رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • اجرای طرح "ایما" در مدرسه راهیان کوثر شهرستان رزن
  • تاثیر ۵۰ درصدی معدل در کنکور امسال
  • صدور مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان
  • مدارس ابتدایی کیش غیرحضوری است
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • طرح رایگان فلورایدتراپی دانش آموزان در مراغه