Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@13:18:25 GMT

رژیم صهیونیستی ویروس تحمیلی آمریکا و اروپا به فلسطین است

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۳۵۳۴

رژیم صهیونیستی ویروس تحمیلی آمریکا و اروپا به فلسطین است

رضا نیکنام با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی ویروس تحمیلی آمریکا و اروپا به فلسطین است گفت: لازم است کشورهای مسلمان برای از بین بردن اسرائیل به یک پیمان امنیتی دسته جمعی برسند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا نیکنام در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به سالروز اشغال سرزمین فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی که به نام "روز نکبت" یاد می‌شود اظهار کرد: بنابر قراردادهایی که پیش از جنگ جهانی اول بین قدرت‌های برتر اروپایی امضا شده، مانند اعلامیه بالفور که موجب شد سرزمینی به نام آزادی مذاهب به رسمیت شناخته شود که بعدها پس از جنگ جهانی دوم این سرزمین به‌عنوان سرزمین موعود یهودی‌ها از سوی کشورهای غربی شناخته و یهودیان سراسر عالم به این سرزمین که همان کشور فلسطین بوده مهاجرت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه عدم نقش داشتن فلسطینیان در این تصمیم‌گیری‌ها نشان دهنده جعلی بودن رژیم صهیونیستی است خاطرنشان کرد: تمام مسائل به وجود آمده که منجر به حضور یهودیان در فلسطین و اشغالگری این سرزمین شد حاصل تصمیم‌گیری‌های دیگر کشورها به غیر از مردم فلسطین است که بی‌هویتی اسرائیل را اثبات می‌کند.

کارشناس مسائل سیاسی و روابط بین‌الملل تصریح کرد: بسیاری از ادیان دنیا مانند مسلمانان و مسیحیان مدعی تجاوزگری رژیم صهیونیستی به کشور فلسطین هستند و معتقدند که این سرزمین مقدس است.

این مدرس دانشگاه با بیان اقدامات ضدبشری و خلاف عرف جهانی رژیم صهیونیستی در سرزمین اشغالی فلسطین گفت: کودک‌کشی، ترور، محاصره، عدم اجازه ارسال دارو به آسیب دیدگان و بیماران، سازماندهی ترورهای دانشمندان دیگر کشورها از جمله کشور ایران، ترور بیولوژیک و حمله به مواضع کشور سوریه نمونه‌هایی از اقدامات ضد بشری و نقض قوانین بین‌المللی است که رژیم صهیونیستی به راحتی اهتمام به انجام آن‌ها دارد.

نیکنام با انتقاد از سکوت مجامع بین‌المللی درخصوص جنایت‌های رژیم صهیونیستی یادآور شد: متاسفانه به‌خاطر صاحب نفوذ بودن سران رژیم صهیونیستی در دولت‌های غربی و داشتن بزرگترین تلویزیون‌ها، بنگاه‌های خبری و حضور در مراجع افکارعمومی، صنایع و اقتصاد از جنایت‌های آن‌ها در مجامع بین‌المللی چشم‌پوشی می‌شود.

وی افزود: البته اعتراضات زیادی هم به اقدامات رژیم صهیونیستی حتی در کشورهای آمریکایی و اروپایی صورت می‌گیرد و درحال حاضر شکاف حمایت یا عدم حمایت از اسرائیل در کشورهای غربی به‌وجود آمده است.

کارشناس مسائل سیاسی و روابط بین‌الملل، رژیم صهیونیستی را ویروس تحمیلی به منطقه خاورمیانه و مردم فلسطین برشمرد و گفت: یهودیان ساکن فلسطین متعلق به کشورهای دیگر هستند که مانند یک ویروس از شرق اروپا، آمریکای جنوبی، آمریکای شمالی و نقاط مختلف دنیا به مردم این کشور منتقل شدند و معظل بزرگی را بیش از 70 سال در منطقه ایجاد کردند.

این مدرس دانشگاه تاکید کرد: کشورهای مسلمان باید برای از بین بردن اسرائیل باهم متحد شده، در زمینه‌های مختلف باهم همکاری داشته و تعارضات را کنار بگذارند تا به یک پیمان امنیتی دسته جمعی علیه رژیم صهیونبستی برسند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۳۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده کنگره آمریکا: نباید به اسرائیل برای کشتار بی‌گناهان کمک کنیم

به گزارش قدس آنلاین بومن با بیان اینکه ما نباید تسلیحات بیشتری به رژیم صهیونیستی ارسال کنیم، اظهار کرد: ما باید در خصوص درگیری‌ها در خاورمیانه رویکردی را در پیش بگیریم که به تقویت صلح و جلوگیری از تشدید تنش‌ها بینجامد.

 مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه به اتفاق آرا برنامه کمک‌های خارجی ۹۵ میلیارد دلاری آمریکا را تصویب کرد. این کمک‌ها، ‌شامل حدود ۶۰ میلیارد دلار برای اوکراین، ۱۴ میلیارد دلار برای رژیم صهیونیستی و مقدار کمتری برای تایوان و دیگر متحدان آمریکا در اقیانوس آرام خواهد بود.

رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که نمایندگان جمهوری‌خواه این کشور در مورد تصویب بسته حمایتی از (رژیم) اسرائیل و اوکراین در کنگره دچار اختلاف شدند چون به‌رغم همراهی بسیاری از آنها با دموکرات‌ها برای تخصیص بودجه به کی‌یف و تل آویو، ‌همچنان نداهای مخالفت با این طرح از سوی راست‌گراها شنیده می‌شود.

در همین حال، وزارت بهداشت فلسطین در یکصد و نود و هشتمین روز از جنگ علیه ساکنان نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای فلسطین از آغاز تجاوزگری ارتش رژیم صهیونیستی (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) به این منطقه به ۳۴ هزار و ۹۷ نفر افزایش یافت.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت/ تبدیل شدن نوار مرزی شمال اسرائیل به شهر ارواح+ فیلم
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح+ تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشورهای عربی ریخت
  • آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • کارشناس یمنی: «وعده صادق»، اسرائیل را به لاک دفاعی فرو برد
  • زیرپوست وتوی کشور فلسطین
  • واکنش حماس به تصویب کمک‌های جدید آمریکا برای صهیونیست‌ها
  • راهپیمایی مردم یونان علیه حمایت آمریکا و اروپا از رژیم صهیونیستی
  • نماینده کنگره آمریکا: نباید به اسرائیل برای کشتار بی‌گناهان کمک کنیم
  • آمریکا از درگیری فلسطین و اسرائیل سود می‌برد