Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@16:39:11 GMT

نظر رئیس شورای شهر اصفهان درباره سرنوشت پارک وحش صفه

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۳۶۰۰

نظر رئیس شورای شهر اصفهان درباره سرنوشت پارک وحش صفه

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پارک وحش صفه می‌تواند یک کلاس آموزشی برای یاددهی راه‌های ارتباط گرفتن کودکان با حیوانات باشد که البته باید استانداردهای موردنیاز این محیط نیز رعایت شود.

علیرضا نصراصفهانی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص تصمیم نهایی شورای شهر اصفهان برای ادامه فعالیت پارک وحش صفه، اظهار کرد: بارها در صحبت‌ها مطرح کرده‌ام که هر تصمیمی برای سرنوشت پارک وحش صفه باید با نظرخواهی از اداره کل محیط زیست و سازمان‌های مردم نهاد در این زمینه باشد و موارد مشابه در شهرهای دیگر نیز مورد ارزیابی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مراکز نگهداری حیوانات در اصفهان به پارک وحش محدود نمی‌شود و آکواریوم، باغ خزندگان و باغ پرندگان را نیز داریم بنابراین اگر پارک وحش بسته شود این سوال پیش می‌آید که چرا سایر مراکز همچنان باز است؟ بنابراین باید از هرگونه تصمیم شتاب زده‌ای در این زمینه پرهیز شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در همه جای دنیا پارک‌ها و باغ‌های وحش مراکزی برای ارتباط بیشتر مردم با فضای حیات وحش هستند و از این جهت که ممکن است یک کودک در طول عمر خود برخورد مستقیم با گونه‌های مختلف حیوانی نداشته باشد، می‌توانند یک کلاس آموزشی برای یاددهی راه‌های ارتباط گرفتن کودکان با حیوانات باشند که البته باید استانداردهای موردنیاز این محیط‌ها نیز رعایت شود.

وی همچنین با تاکید بر رویکرد مشارکت‌جویانه شورای شهر و اهمیت جلب نظر مردم، ادامه داد: از مرکز پژوهش‌های شورای شهر درخواست کردیم حسن عملکرد و نحوه ادامه فعالیت شورای پنجم را از مردم شهر نظرخواهی کند تا بازخورد آن در تصمیم‌گیری‌های آتی شورا مدنظر قرار گیرد.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: مرکز پژوهش‌ها سوالات مربوط به این نظرسنجی را تهیه کرده و قرار است در جلسه تلفیق هفته جاری شورای شهر مطرح شود؛ در صورتی که اعضای شورا با نحوه سوالات موافقت کردند این طرح اجرا شود.

کد خبر 423991

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رئیس شورای شهر اصفهان نظر سنجی مشارکت شهروندان شورای شهر اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پارک وحش صفه شهر اصفهان شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۳۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۲۰ درصدی اجرای قانون حدنگار در اراضی کشاورزی استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس کل دادگستری استان اصفهان در دومین نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی سال ۱۴۰۳ در دادگستری استان، گفت: یکی از برنامه‌های شورای حفظ حقوق بیت‌المال دادگستری استان در سال جدید ادامه پیگیری‌ها به منظور رفع مشکلات و موانع اجرای کامل قانون حدنگار در اراضی ملی و منابع طبیعی، کشاورزی و همچنین اراضی مربوط به اداره‌های دولتی استان است.
حجت‌الاسلام اسداله جعفری، استان اصفهان با ثبت ۹۹ درصد از اراضی ملی را جزء استان‌های پیشرو در اجرای قانون حدنگاری دانست و افزود: اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی استان در مقایسه با ابتدای سال ۱۴۰۲ حدود ۲۰ درصد افزایش داشته و اکنون ۶۵ درصد از اراضی کشاورزی استان در سامانه‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسیده‌اند.
وی همچنین با اشاره به اینکه هم اکنون طرح کاداستر در زمین‌های مربوط به اداره‌ها و نهاد‌های دولتی استان ۲۶ درصد اجرا شده است، افزود: اجرای قانون حدنگار در بخش اراضی اداره‌ها و نهاد‌های دولتی به دلیل وجود پیچیدگی‌های حقوقی و اداری، مطلوب نبوده و باید در نشستی با حضور استاندار، رفع موانع اجرای این طرح در دستور کار قرار گیرد.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان، یکی از موانع و مشکلات اجرای طرح کاداستر در یک درصد باقیمانده از اراضی ملی استان را نبود مرزبندی دقیق در اراضی مرزی استان دانست.
حجت‌الاسلام اسداله جعفری با بیان اینکه حدود ۹۴ هزار هکتار از زمین‌های استان که در مرز بین اصفهان و ۹ استان همجوار قرار گرفته به لحاظ مرز‌بندی‌های دقیق دچار مشکل است و در معرض سوءاستفاده قرار دارد، گفت: برنامه جدی دستگاه قضایی استان در سال جدید، نشست با مسوولان این استان‌ها و پیگیری به منظور تعیین تکلیف اراضی است.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان در ادامه همچنین با اشاره به مفاد سند تحول قضایی در خصوص دفاع از حقوق عمومی در حوزه بهداشت و سلامت گفت: یکی از برنامه‌های شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان در سال ۱۴۰۳ پیگیری برای کاهش آلودگی هوا است.
وی افزود: شورای حفظ حقوق بیت‌المال با توجه به ظرفیت‌های قانونی، سند رفع آلودگی و هوای پاک را مطالبه کرده که ظرف چند روز آینده به دبیرخانه این شورا تحویل خواهد شد و دادگستری، پیگیری برای اجرای مفاد این سند که جزء مسائل کلان و مطالبات مردم استان است را در دستور کار قرار خواهد داد.

دیگر خبرها

  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان
  • ارتقای ۱۳ پله‌ای جایگاه پارک علم و فناوری خراسان شمالی در کشور
  • مرحله نخست مبارزه با آفات گیاهان تا اواسط اردیبهشت انجام می‌شود
  • نخستین پارک ورزش‌محور در کرمان افتتاح می‌شود
  • اولین پارک ورزش محور در کرمان افتتاح می‌شود
  • راه اندازی خطوط اتوبوسرانی شمال به جنوب و شرق به غرب
  • حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است
  • پیشرفت ۲۰ درصدی اجرای قانون حدنگار در اراضی کشاورزی استان
  • اصل کار شورای هماهنگی اجرای مراسم بر مبنای حکومت است
  • بوشهر هم به سرنوشت اصفهان دچار می‌شود؟