Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد عبدی مدیرگروه بیوشیمی بالینی دانشکده پزشکی و مسئول آزمایشگاه کرونای استان کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، با بیان اینکه آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا در استان ظرفیت انجام روزانه ۶۰۰ تست را دارد، گفت: روزانه حدود ۳۰۰ تست کرونا در استان انجام می‌شود.

او افزود: تلاش داریم این تعداد را افزایش دهیم، چون هرچه انجام آزمایشات و بیماریابی کرونا تقویت شود، کنترل این بیماری در سطح جامعه هم بهبود می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدی با اذعان به اینکه تمامی نمونه‌های ارسالی از مراکز مختلف بهداشتی درمانی شهرستان‌های استان در این آزمایشگاه انجام می‌شود، افزود: این تنها آزمایشگاه تشخیص کرونا در کردستان است که نمونه‌های ارسالی در همان روز کمتر از ۱۲ ساعت جواب داده خواهند شد.

مدیرگروه بیوشیمی بالینی دانشکده پزشکی افزود: در اوایل اسفند ۹۸ با شیوع کرونا در استان مجوز این آزمایشگاه در کردستان به‌عنوان یازدهمین مرکز تشخیص درمیان ۱۶۰ مرکز تشخیص بیماری کرونا در سراسر کشور از سوی وزارت بهداشت صادر و بلافاصله اولین سری از نمونه‌های بیماران مشکوک به کویید ۱۹ پذیرش شد.

عبدی با بیان اینکه تشخیص در این آزمایشگاه بر پایه آخرین گایدلاین‌های منتشرشده توسط سازمان بهداشت جهانی صورت می‌گیرد، ادامه داد: در هر سری کاری آزمایشگاه توان انجام ۱۴۰ تست را دارد و ظرفیت کاری روزانه آزمایشگاه حداقل ۶۰۰ تست است.

او خاطرنشان کرد: از زمان راه‌اندازی آزمایشگاه در استان تاکنون ۶ هزار و ۶۶۱ تست انجام شده که مثبت یا منفی بودن و تمامی نتایج در همان روز پذیرش و کمتر از ۱۲ ساعت گزارش شده‌اند.

مدیرگروه بیوشیمی بالینی دانشکده پزشکی و مسئول آزمایشگاه کرونای استان کردستان گفت: این آزمایش برای افرادی انجام می‌شود که یا کم علامت بوده و یا با افراد مبتلاء به کرونا در تماس هستند، تا بتوانیم از این طریق مبتلایان بی علامت و کم علامت کرونا را در استان شناسایی کنیم.

عبدی تصریح کرد: هدف از شناسایی این افراد، قرنطینه و ایزوله کردن آنهاست تا از این طریق بتوانیم به نحو موثری بیماری را در سطح جامعه کنترل کنیم.

او با اشاره به اینکه با ادامه تردد‌های غیرضروری با افزایش مبتلایان مواجه می‌شویم و مردم باید بدانند که کرونا هنوز در سطح جامعه جولان می‌دهد خطاب به شهروندان افزود: باید مراقبت‌های بهداشتی را با دقت بیشتری انجام دهند و متاسفانه مردم این روز‌ها مثل شرایط عادی تردد می‌کنند و این امر می‌تواند زنگ خطری برای همه باشد و با ادامه این روند افزایش مبتلایان را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۳۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متهم به ۲۰۰ فقره موبایل قاپی در مشهد دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار احمد نگهبان اظهار کرد: در پی گزارش سریالی موبایل قاپی در بلوار «فرامرز عباسی، فردوسی و جانباز» مشهد، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی بیان کرد: مأموران دایره تجسس کلانتری آبکوه با استفاده از تصاویر دوربین‌های مداربسته و بررسی جغرافیایی زمانی و مکانی سرقت‌ها، گشت‌های هدفمندی را در مناطق آسیب پذیر آغاز کردند.

وی ادامه داد: در ضمن اجرای تحقیقات میدانی پلیس برای دستگیری متهمان، سه فقره موبایل قاپی در کمتر ۲ ساعت در محدوده بولوار فردوسی و جانباز اعلام و بلافاصله طرح مهار در حوزه استحفاظی کلانتری آبکوه اجرا شد.

نگهبان بیان کرد: در کمتر از ۱۰ دقیقه از اجرای طرح مهار در حوزه استحفاظی کلانتری آبکوه، فرد موبایل قاپ در حال سرقت تلفن همراه مرد جوان با هوشیاری شهروندان زمین گیر شد و ۲ همدستش برای فراری دادن او با چاقو به سمت شهروندان حمله ور شدند اما با رسیدن گشت انتظامی موفق نشدند.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی اضافه کرد: متهم در کمتر از ۲۴ ساعت توسط ۳۶ مالباخته شناسایی شد و در مواجهه با ادله و مستندات پلیس به ۲۰۰ فقره موبایل قاپی با همدستی ۲ نفر از دوستانش و فروش آن‌ها به یک مالخر در شهر مشهد اعتراف کرد.

وی با اشاره به ادامه تحقیقات برای دستگیری همدستان متهم و مالخر، گفت: متهم ۲۱ ساله سال گذشته پس از تحمل ۲ سال حبس به جرم موبایل قاپی از زندان آزاد شده بود.

کد خبر 6086902

دیگر خبرها

  • متهم به ۲۰۰ فقره موبایل قاپی در مشهد دستگیر شد
  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • دستگیری قاتل در کمتر یک ساعت در خوی
  • دستگیری قاتل در کمتر از یک ساعت
  • دو پایگاه آمریکا در شرق سوریه در کمتر از یک ساعت هدف حمله قرار گرفت
  • دومین پایگاه آمریکا در سوریه طی کمتر از یک ساعت هدف قرار گرفت
  • ارائه رایگان ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی
  • انجام حدود ۲میلیون و ۸۰۰ هزار آزمایش روتین وتخصصی​ در کرمانشاه
  • انجام بیش از ۵ هزار آزمایش تخصصی در آزمایشگاه‌های دامپزشکی شهرستان مشهد