Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سرهنگ نادر مرادی» معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره میزان رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی اصناف و کسبه و در خصوص عدم فعالیت مشاغل پرریسک گفت: در راستای دستور ستاد ملی مقابله با کرونا مشاغل پرریسک مانند هتل‌ها، اماکن اقامتی، قهوه‌خانه‌ها، چای‌خانه‌ها، کافی‌شاپ‌ها، مراکز سونا و ماساژ، باشگاه‌های بدنسازی و سینماها همچنان بسته هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همکاری این اصناف با ما خوب بوده، البته نمی‌توان گفت به صورت صددرصدی و قطعی بوده است، اما بیش از ۹۵ درصد اصناف رعایت لازم را در این زمینه داشته‌اند.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی پایتخت تصریح کرد: بیشترین مشکلات و چالش‌های ما در خصوص فعالیت قهوه‌خانه‌‌های سنتی است که به صورت زیرزمینی فعالیت دارند. یعنی بعضا این قهوه‌خانه‌ها از مراکز مجوزدار نیستند. قهوه‌‌خانه‌‌هایی که دارای مجوز هستند، همکاری لازم را با ما داشته‌اند، اما همانطور که گفتم برخی از این قهوه‌خانه‌ها که به صورت غیرقانونی و بدون مجوز فعالیت می‌کنند، در این ایام نیز به فعالیت خود ادامه داده‌اند.

سرهنگ مرادی خاطرنشان کرد: همکاران ما در تیم‌های نظارتی این قهوه‌خانه‌ها را شناسایی و با آنها در این مدت برخورد شده است. در هفته گذشته حدود ۲۰ الی ۳۰ مورد از این قهوه‌خانه‌ها شناسایی و پلمپ شده‌اند.

وی ادامه داد: دیگر مشاغل پرخطر نیز تا این لحظه همکاری لازم را با ما داشته‌اند و همانطور که گفته‌ام تا حدود ۹۵ درصد از این اصناف همکاری داشته‌اند و بعضا هیچ‌گونه تخلفی نداشته‌اند و امکان دارد همانطور که رییس جمهور نیز گفته‌اند در این هفته برای این نوع مشاغل تصمیم‌گیری شود و این مشاغل نیز بازگشایی شوند.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی پایتخت درباره فعالیت آرایشگا‌ه‌های غیرمجاز گفت: در هفته گذشته نیز بازرسان اتحادیه آرایشگاه‌های زنانه و مردانه جلسه‌ای در این خصوص برگزار کردند. لازمه شناسایی این آرایشگاه‌های زیرزمینی و یا آرایشگاه‌هایی که بدون هیچ گونه تابلو و مشخصاتی بدون مجوز فعالیت می‌کنند، همکاری خود اتحادیه و شناسایی این اماکن توسط بازرسان اتحادیه است.

سرهنگ مرادی خاطرنشان کرد: ما همکاری لازم را با بازرسان اتحادیه‌ها داریم و به عنوان نیروی انتظامی در کنار آن‌ها هستیم تا چنانچه نتوانستند بازرسان با این اماکن برخورد کنند، ما به عنوان انتظامات در کنار آنها هستیم و برخورد لازم را با آنها خواهیم داشت. البته ما خودمان هم  آرایشگاه‌هایی که بدون مجوز فعالیت می‌کنند را شناسایی و با آنها برخورد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مردم نیز می‌توانند، فعالیت این آرایشگاه‌های غیرمجاز و اصنافی که برخلاف دستور ستاد ملی مقابله با کرونا فعالیت می‌کنند را به سامانه ۱۱۰ اطلاع‌ دهند، گفت: برابر نامه‌ای که برای اتاق اصناف ارسال شده، به اتحادیه‌ها اعلام شده است که اغذیه‌فروشی‌ها و رستوران‌ها می‌توانند یک ساعت قبل از مغرب فعالیت خود را آغاز کنند و تا یک ساعت قبل از اذان صبح نیز این فعالیت ادامه داشته باشد، البته در این مدت نمی‌توانند پذیرای مشتری در داخل رستوران باشند و باید به صورت بیرون‌بر فعالیت کنند. برخی نیز رعایت نکرده بودند و پذیرش داشتند که به برخی از آنها تذکر داده شده است و این رستوران‌ها نیز همکاری لازم را داشته‌اند. یکی الی دو مورد نیز بعد از چندین بار تذکر همکاری نداشته و پلمپ شده‌اند.

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان نیز بسیاری از کسبه، رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها همکاری لازم را دارند. البته در صنف آبمیوه‌فروشی‌ها چند موردی رعایت نشده بود که تیم‌های نظارتی ما تذکراتی به آنها دادند و چند مورد نیز منتج به پلمپ شد. البته همانطور که گفتم ۹۹ درصد رعایت کرده‌اند و انتظار داریم این روزهای باقی‌مانده را نیز رعایت کنند تا مشکلی ایجاد نشود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: قهوه خانه ها فعالیت می کنند همکاری لازم داشته اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۴۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه ارتباطی سراسر کشور به صورت پایدار مشغول به فعالیت است

محمد نوروزی با اشاره به بارش های  اخیر سراسر کشور گفت: در نقاطی از استان های کشور مانند خوزستان، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد شاهد وقوع سیلاب، آبگرفتگی و رانش زمین بودیم که به شبکه توزیع برق آسیب رسانده و قطعی طولانی مدت برق منجر به مشکلات ارتباطی به صورت نقطه ای شده است که همکارانم بی وقفه در حال رفع مشکلات هستند.

وی افزود: خوشبختانه تمهیدات لازم مانند افزایش پهنای باند در شهرهای زیارتی و سیاحتی و نقاط پر تجمع و گردشگرپذیر صورت گرفته و سایت های ثابت و سیار جدید جهت تکمیل پوشش ارتباطی استقرار یافته اند.

او ادامه داد: برنامه ریزی و پیش بینی لازم برای ارائه خدمات مطلوب و پایدار ارتباطی با حضور شبانه‌روزی تیم‌های فنی و پشتیبانی شرکت ارتباطات زیرساخت برای رفع مشکلات انجام شده  تا مردم تعطیلات نوروز خوبی را سپری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • ورود ۷ میلیون و ۸۱۰ هزار زائر به مشهد مقدس
  • فعالیت صنف رستوران ها و اغذیه ها تنها به صورت بیرون بر در ماه رمضان
  • اعمال محدودیت در فعالیت رستوران‌های کرمانشاه در ماه رمضان
  • پلمب ۶ واحد صنفی متخلف در قزوین
  • پلمب ۶ واحد صنفی در قزوین
  • هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد
  • فعالیت اصناف مختلف زیر ذره بین بازرسان کرمان
  • وقوع ۶۰ درصد تصادفات آذربایجان‌غربی در جاده های چهار بانده
  • شبکه ارتباطی سراسر کشور به صورت پایدار مشغول به فعالیت است
  • ضرورت جرم انگاری متناسب در حوزه حفاری‌های غیر مجاز