Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@19:29:42 GMT

۳۵۷ زندانی در آذربایجان‌غربی چشم به راه گلریزان خیران

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۵۷۰۳

۳۵۷ زندانی در آذربایجان‌غربی چشم به راه گلریزان خیران

علی‌اکبر گروسی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حدود ۱۰۲ میلیارد تومان برای آزادی این زندانیان نیاز است تا با کمک‌های انسان‌دوستانه خیران، این افراد به کانون گرم خانواده خود برگردند.

وی ادامه داد: در جشن گلریزان سال گذشته حدود ۸۰۰ میلیون تومان به ستاد دیه استان کمک شد و ۴۰۴ نفر زندانی غیرعمد آزاد شدند و امسال نیز انتظار می‌رود تا خیران برای این کار خیر آستین بالا بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: برگزاری جشن گلریزان و آزادی زندانیان غیرعمد یک اقدام اساسی و ارزشی به شمار می‌رود که با کمک‌های خیران، ستاد دیه، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بانک‌های عامل انجام می‌شود.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ستاد دیه یک نهاد مردمی بوده و همه تلاش مسوولان آن، آزادی زندانیان است، اضافه کرد: آزادی زندانیانی که به دلیل ارتکاب جرم غیرعمد به پرداخت دیه محکوم شده‌اند یا دارای محکومیت مالی همچون مهریه و نفقه هستند، به این کار خیر وابسته است.

«گروسی» با اشاره به اینکه در جریان شیوع بیماری کووید ۱۹ حدود پنج هزار نفر زندانی به مرخصی اعزام شده‌اند، اظهار داشت: تعداد کثیری از این زندانیان محکومان مالی هستند که با پرداخت دیون آنها توسط خیران دیگر به زندان برنخواهند گشت.

وی تاکید کرد: رسانه‌ها در نشان دادن این اقدامات انسان‌دوستانه و برکت‌های آن در زندگی و ترغیب مردم به شرکت در این امر خداپسندانه نقش بسیار موثری دارند و از آنان دعوت می‌شود تا در این زمینه دست به تولید محتوا بزنند.

به گزارش ایرنا، ستاد دیه طی ماه مبارک رمضان سال ۱۳۶۹ و با هدف آزادی زندانیانی که جرایم آنان قتل غیرعمد (شبه عمد و خطایی)، صدور چک بلامحل غیرکلاهبرداری، دیه سوانح رانندگی و ترک انفاق و پرداخت نشدن مهریه است، در سطح کشور تشکیل شد.
اداره‌کل زندان‌های آذربایجان‌غربی نیز همزمان با تشکیل سازمان زندان‌های کشور در سال ۱۳۶۴ و تبدیل آن از شورای سرپرستی به سازمان زندان‌ها، در استان آذربایجان‌غربی تشکیل شد.
اداره‌کل زندان‌های آذربایجان‌غربی دارای سه بازداشتگاه موقت در شهرستان‌های ارومیه، اشنویه و سردشت و هشت اداره زندان در شهرستان‌های ماکو، سلماس، خوی، ارومیه، مهاباد، نقده، میاندوآب و بوکان، مجمع حرفه‌آموزی و کاردرمانی (زارعان خوی)، مرکز اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان ارومیه (زندان باز) و یک کانون اصلاح و تربیت است.

برچسب‌ها دادگستری آذربایجان غربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری آذربایجان غربی دادگستری آذربایجان غربی آزادی زندانیان آذربایجان غربی ستاد دیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۵۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۲ میلیاردی خیرین چالدران در جشن گلریزان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    امسال هم به رسم سالهای گذشته . خیرین چالدران دور هم جمع شدند تا با دستان سخاوتمندشان زندانیان مالی جرایم غیر عمد را از زندان آزاد کنند.

  امسال بر اساس برنامه ریزی به عمل آمده در طول ماه مبارک رمضان 29 جشن گلریزان برگزار خواهد شد که تا کنون 6 جشن در شهرهای مختلف استان برگزار شده است

  مراد خانی معاون اداره کل زندانهای آذربایجان غربی گفت:  در حال حاضر 600 نفر زندانی به علت جرایم غیر عمد مالی در زندانهای استان به سر می برند و حایز شرایط آزادی از زندان هستند که در حال حاضردر طول ماه مبارک رمضان با برگزاری6 جشن گلریزان در استان بیش از 70 میلیاردریال جمع آوری شده است که انشالله با جمع آوری این مبالغ بتوانیم زمینه آزادی زندانیان را فراهم کنیم.

بابایی دادستان عمومی و انقلاب چالدران نیز گفت : امروز در قالب برگزاری جشن گلریزان ،خیرین چالدران بیش از 12 میلیارد ریال کمک های نقدی برای آزادی زندانیان مالی جرائم غیر عمد داشتند که امیدواریم با جمع این مبالغ بتوانیم زمینه آزادی 15 نفر از افراد واجد شرایط را از زندان فراهم کنیم

  حجت الاسلام محمدزاده امام جمعه چالدران در این مراسم کمک به آزادی زندانیان جرایم مالی غیر عمد را کاری بسیار ارزشمند عنوان کرد و گفت .:در دین اسلام همواره کمک به نیازمندان سفارش شده است مسلمانان باید با اتحاد و همدلی خود تلاش کنند مشکلات هم نوع خود را برطرف کنند انشالله برگزاری جشن های گلریزان بتوانند گره ای از مشکلات زندانیان جرایم غیر عمد مالی را فراهم کند تا این عزیزان به آغوش گرم خانواده خود برگردند

در سال گذشته مردم نوع دوست آذربایجان غربی توانسته بودند با کمک مالی 47 میلیارد تومانی خود زمینه آزادای 455 نفر زندانی جرایم غیرعمد مالی را از زندانهای استان فراهم کنند .

دیگر خبرها

  • کمک ۱۲ میلیاردی خیرین چالدران در جشن گلریزان
  • آزادی ۲۳۶ زندانی در قالب پویش به حرمت علی (ع ) می بخشم
  • آزادی زندانیان به برکت کلام وحی
  • مک‌کال:بایدن برای آزادی زندانیان از افغانستان کاری نکرده است
  • گلریزان مهریزی‌ها برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد
  • آزادی نزدیک به سه هزار زندانی در آذربایجان غربی در سال گذشته
  • عید دیدنی روزانه مدیرکل زندان‌ها و دادستان مرکز آذربایجان‌غربی از خانواده زندانیان
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیران خلخال به آزادی زندانیان مالی
  • آزادی ۴ نفر زندانی همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) در مراغه
  • آزادی ۴ زندانی جرائم غیرعمد در شهرستان مراغه