Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت اقتصاد با انتشار اطلاعیه‌ای بانک‌های اقتصادنوین، پست بانک ایران و توسعه تعاون را به فهرست بانک‌های عامل جهت پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله بورسی افزود. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، اطلاعیه شماره (4) وزارت امور اقتصادی و دارایی در مورد فراخوان واگذاری واحد های سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) (واسطه گری مالی یکم) منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزارت اقتصاد در این اطلاعیه، بانک های اقتصادنوین، پست بانک ایران و توسعه تعاون را به فهرست بانک های منتخب کشور جهت پذیره نویسی افزوده است.

در این اطلاعیه تاکید شده است، تنها 4 روز دیگر تا پایان پذیره نویسی واگذاری واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) (واسطه گری مالی یکم) یعنی ۱۳۹۹/۲/۳۱ باقی مانده است.

عباس معمارنژاد معاون امور بانکی ، بیمه و شرکت های دولتی پیش از این ، ویژگی های این صندوق را کاهش ریسک خریداران ، قیمت قابل رقابت (قیمت فروش واحد های صندوق حدود ٥٠ درصد قیمت فعلی تابلوی بازار بورس)، امکان خرید واحدهای این صندوق برای هر ایرانی و‌ بدون محدودیت سنی و همچنین فرهنگ سازی و افزایش ضریب نفوذ بورس در جامعه عنوان کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بانک پذیره نویسی اطلاعیه وزارت اقتصاد پذیره نویسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۵۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری

محمد خبری زاده کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بانک‌ها املاک بسیاری دارند و بار‌ها بار‌ها جدا از بحث قانونی بر این نکته تاکید شده که نباید بنگاهداری دارند بنگاهداری بانک‌ها که معایب مختلفی از جمله تحت تاثیر قرار گیری شاخص‌های کلان اقتصادی را به همراه دارد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: گاهی خود بانک‌ها تمایل به عرضه و فروش املاک خود دارند، اما به سبب شرایط و میزان مبالغ مورد نیاز متقاضی برای آنها وجود ندارد حالا صندوق املاک و مستغلات این امکان را فراهم می‌کند که بانک‌ها بتوانند این املاک خود را به واحد‌های خرد تبدیل و به متقاضیان بیشتری با فروش برسانند.

خبری زاده افزود: در کل صندوق‌های املاک و مستغلات این امکان را فراهم می‌کنند تا علاقه‌مندان به سرمایه گذاری در حوزه مسکن و زمین با سرمایه‌های خرد خود هم بتوانند در این‌حوزه سرمایه‌گذاری کنند مسیری که می‌تواند به کاهش بنگاهداری داری بانک‌ها کمک قابل توجهی کند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بانک مرکزی هم به سبب همین موارد مطرح شده این اجازه را به بانک‌ها داده که بتوانند صندوق املاک و مستغلات تاسیس کنند تاسیس صندوقی که شاید کمی نادیده هم گرفته شده، اما در مجموع مسیری مناسب، شفاف و در دسترسی برای بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار
  • مجلس مانع ساماندهی معافیت مالیاتی صندوق‌های بورسی می‌شود؟
  • جزئیات مهم درباره صندوق املاک و مستغلات در فرابورس
  • مجلس مانع ساماندهی معافیت مالیاتی صندوق های بورسی می شود؟
  • توضیحات طغیانی درباره سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی
  • توضیحات طغیانی دررباره سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی
  • انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی