Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@21:24:31 GMT

کِشتی حکشتی به گل نشست/ بانک دی سهام دو شرکت را فروخت

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۶۰۱۰

امروز مورخه 27 اردیبهشت ماه سال جاری شاخص کل تا لحظه نگارش این متن شاخص کل با ریزش 32 هزار و 857 واحدی کانال یک میلیون واحد را از دست داد و بر روی 984 هزار و 806 واحد قرار گرفت. بیشتر نمادها با صف فروش مواجه شدند و سهامداران خود را شوکه کردند.

به گزارش بورس تابناک، در اوضاع نامساعد بازار امروز و روز بد بورس اما 4 نماد دست به افشای اطلاعات بااهمیت گروه الف و ب زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وتوکا و افشای اطلاعات بااهمیت گروه ب

 در ابتدا سرمایه گذاری توکا فولاد با نماد وتوکا دست به افشای اطلاعات بااهمیت گروه ب زد. موضوع این افشا برگزاری مجمع عادی سالیانه شرکت فولاد تاراز بود. در شرخ رویداد این افشای اطلاعات آمده بود: درآمد حاصل از سرمایه گذاری در شرکت فولاد تاراز برای سال مالی منتهی به 29 اسفندماه 98 مبلف 429765 میلیون ریال اعلام می گردد.

کشتی حکشتی به گل نشست

شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با نماد حکشتی دیگر نماد امروز بود که اطلاعات بااهمیتی را افشا کرد. در شرح رویداد این اطلاعات که از نوع گروه ب بود، آمده بود: در راستای رعایت مفاد ماده 13 (گروه ب: سایر موارد) دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنین اطلاع سهامداران و سرمایه گذاران محترم به استحضار می رساند یکی از کشتی های متعلق به شرکت های تابعه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به هنگام عبور از تنگه سنگاپور به گل نشست. خوشبختانه این موضوع هیچ گونه خسارت جانی و زیست محیطی تا این زمان نداشته است. شایان ذکر است که کشتی حادثه دیده تحت پوشش حمایتی کلیه بیمه نامه های معتبر بین المللی است.

کدما نتیجه ای از مناقصه نگرفت

شرکت معدنی دماوند با نماد کدما نیز طی اطلاعیه ای که بر روی سایت کدال قرار داد از عدم حصول نتیجه از شرکت در یک مناقصه خبر داد. این شرکت اعلام کرده است که در مناقصه خرید یک دستگاه خط استحصال فلوتاسیون سرب در مورخه 20 اردیبهشت ماه سال جاری شرکت کرده اما نتیجه ای از این مناقصه حاصل نگردیده است. دلیل عدم حصول نتیجه نیز عدم دریافت پیشنهاد قیمت اعلام گردیده است.

بانک دی سهام فروخت و 175 میلیارد سود کرد

بانک دی با نماد دی نیز طی دو اطلاعیه، دست به افشای اطلاعات بااهمیت از گروه الف زد. در اطلاعیه اول این شرکت اعلام کرد که 6.5 درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری بوعلی (سهامی عام) را به قیمت هر سهم 10480 ریال واگذار نموده و از این واگذاری سودی در حدود 96 میلیون و 487 هزار و 200 هزار تومان کسب کرده است. تاریخ این واگذاری 23 اردیبهشت ماه سال جاری اعلام شده است. درصد مالکیت بانک دی در شرکت سرمایه گذاری بوعلی با  این واگذاری به 37.86 درصد رسید. بانک دی اعلام کرده است که این واگذاری در راستای اجرای دستورالعمل بانک مرکزی بوده است.

همچنین در اطلاعیه دیگری بانک دی اعلام کرد که 4.66 درصد از سهام شرکت تولید نیروی برق دماوند را به قیمت 74193 ریال در مورخه 23 اردیبهشت ماه سال جاری فروخته است و از بابت این فروش سهام سودی در حدود 78 میلیارد و 609 میلیون و 700 هزار تومان سود به دست آورده است. بعد از این واگذاری درصد مالکیت بانک دی در شرکت تولید نیروی برق دماوند به 86.28 درصد رسیده است. بانک دی اعلام کرده است که این واگذاری نیز در راستای اجرای دستورالعمل بانک مرکزی بوده است.

بانک دی از محل واگذاری بخش کوچکی از سهام دو شرکت سرمایه گذاری بوعلی و شرکت تولید نیروی برق دماوند در مجموع در حدود 175 میلیارد تومان سود کسب کرده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا شب قدر گسل های تهران رزمایش مساوات دعای روز بیست و دوم رمضان بورس حکشتی دی ویروس کرونا شب قدر گسل های تهران رزمایش مساوات دعای روز بیست و دوم رمضان اردیبهشت ماه سال جاری سرمایه گذاری بانک دی گروه ب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۶۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری پرسپولیس به بانک ها؛ پایان بی پولی یا دردسر جدید؟!

واگذاری باشگاه پرسپولیس زوایای زیادی دارد که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

به گزارش فارس، موضوع واگذاری باشگاه پرسپولیس به بانک‌ها برای انتقال مالکیت، این روزها بیشتر از هر زمان دیگری برای این باشگاه دردسرساز شده چرا که اگر این واگذاری انجام نشود، باشگاه پرسپولیس مجوز حرفه‌ای نخواهد گرفت و از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته خواهد شد.

 بحث واگذاری 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس از مدت‌ها پیش مطرح شده و گویا با چراغ سبز دولت مقرر شده که باشگاه پرسپولیس به 4 بانک شهر، تجارت، صادرات و ملت واگذار گردد. از این 4 بانک برای شرکت در مناقصه خرید 85 درصد سهام باشگاه پرسپولیس ضمانت نامه دریافت شده است. قرار است سهم بانک شهر در این مناقصه 40 درصد باشد و 3 بانک دیگر 15 درصد سهم خواهند داشت.

این در حالی است که همان طور که پیش از این نوشتیم بنگاه‌داری بانک‌ها در تضاد با قوانین بانکی است که البته قرار بود بانک‌ها برای ورود به این عرصه از بانک مرکزی مجوز بگیرند.

بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در این باره گفته بود:« حضور بانک‌ها در این مناقصه، مغایر منویات مقام معظم رهبری و در تضاد با مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر است. تاکید شده که وظیفه اصلی بانک تأمین مالی تولید در اقتصاد کشور است و درگیر شدن منابع آن در شرکت‌های غیرمرتبط با موضوع فعالیت بانکداری به ضرر این وظیفه و در نهایت اقتصاد کشور است.

این اقدام باعث خواهد شد که منابع در اختیار بانک برای اعطای تسهیلات به فعالیت‌های مولد کاهش یابد و لذا با شعار سال ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری نیز تناسبی ندارد. مبتنی بر همین منطق در مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب سال ۱۳۹۴، بانک‌ها مکلف به واگذاری سهام خود در بنگاه‌هایی که فعالیت غیربانکی دارند، شده‌اند و در صورت استنکاف با جریمه‌های مالیاتی مواجه خواهند شد. بر این اساس به‌طریق اولی بانک‌های کشور نمی‌توانند اقدام به خرید بنگاه‌هایی که فعالیت غیر بانکی دارند، از جمله شرکت‌های فرهنگی یا ورزشی کنند که این موضوع در ماده ۲ دستورالعمل سرمایه‌گذاری در اوراق‌ بهادار مصوب شورای پول و اعتبار نیز تصریح شده ‌است.»

حالا در حالی قرار است تا سوم اردیبهشت تکلیف واگذاری باشگاه پرسپولیس مشخص شود که زیان ده بودن برخی از باشگاه‌ها از حالا این نگرانی را برای هواداران این تیم به وجود آورده و آنها نگران این هستند تا در آینده این موضوع باعث بروز مشکلاتی برای پرسپولیس شود.

از طرف دیگر وزارت ورزش و جوانان برای جلوگیری از حذف پرسپولیس از آسیا و دریافت مجوز حرفه‌ای در تلاش است تا این اتفاق و واگذاری صورت بگیرد تا مشکلی در این راه به وجود نیاید؛ این موضوع اما مشخص نیست که با زیرسازی و برنامه‌ریزی در حال انجام است یا اقدامی است برای رفع تکلیف تا موقتا جلوی یک اتفاق ناگوار ورزشی گرفته شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ورود نهادهای نظارتی به قرارداد شگفت‌انگیز پرسپولیس؟/ آغاز بازداشت‌ها و احضارها برای مقابله با فساد هواداران پرسپولیس مقابل ساختمان باشگاه تجمع کردند/حضور خلیلی بین معترضان

دیگر خبرها

  • استقلال و پرسپولیس، خلاص!
  • مشکل بزرگ واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک‌ها و هلدینگ‌ها
  • واگذاری پرسپولیس به بانک ها؛ پایان بی پولی یا دردسر جدید؟!
  • سیر تا پیاز واگذاری جنجالی پرسپولیس و استقلال
  • آخرین جزئیات جدید فروش سهام پرسپولیس و استقلال
  • آخرین خبر از واگذاری سرخابی‌ها/ رد یک شایعه درباره خریدار استقلال و تسویه بدهی ۱۵۰ میلیاردی پرسپولیس
  • آخرین خبر از واگذاری سرخابی‌ها/ رد یک شایعه در مورد خریدار استقلال و تسویه بدهی ۱۵۰ میلیاردی پرسپولیس
  • سناریوی جدیدبرای واگذاری استقلال و پرسپولیس/امروز؛جلسه نهایی
  • آخرین خبر از واگذاری سرخابی ها/ رد یک شایعه در مورد خریدار استقلال و تسویه بدهی ۱۵۰ میلیاردی پرسپولیس
  • اختصاصی: پنجم اردیبهشت روز تاریخی فوتبال ایران