Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا اکبری گفت: پیش از آغاز سال 99 و دو ماه پایانی سال 98، بیماری کرونا شایع شد و صنایع مجبور شدند به واسطه دستور دولت فعالیت نداشته باشند لذا بازارهای ارز، طلا، معاملات خودرو، ملک و ... تعطیل شد و حجم نقدینگی در کشور روز به روز افزایش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک کارشناس ارشد مسائل اقتصادی درباره آشفته بازار بورس در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: رکورد شکنی های پیاپی بورس پس از نوروز شروع شده و تا امروز شاخص های دست نیافتنی را ممکن کرده است، پیش از آغاز سال 99 و دو ماه پایانی سال 98، بیماری کرونا شایع شد و صنایع مجبور شدند به واسطه دستور دولت فعالیت نداشته باشند لذا بازارهای ارز، طلا، معاملات خودرو، ملک و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. تعطیل شد و حجم نقدینگی در کشور روز به روز افزایش یافت.

محمدرضا اکبری با اشاره به اینکه نقدینگی های سرگردان راهی جز حساب ها و سود بانکی نداشتند، افزود: بسیاری از فعالان اقتصادی به بازار سرمایه روی آوردند و دولت هم در این بحث نقش محوری را بازی کرد و با شناساندن بازار سرمایه و حمایت از آن موجب جذب نقدینگی در این بخش ها شد، در ماه فروردین نقدینگی ها به سمت بورس رفت و با توجه به عرضه های اولیه بین سهام داران استقبال زیاد شد.   وی علت استقبال مردم از بازار بورس را بازدهی بالای آن نسبت به سایر بازارها دانست و اظهار داشت: با بررسی شاخص های بازدهی بازار ملک،خودرو، طلا، سکه، ارز و بورس می توان به این نتیجه رسید که بورس بدون رقیب بود و با بازدهی 70 درصد حرفی برای گفتنِ دیگر بازارها نگذاشت، البته زمانی نقدینگی در بورس به عنوان پشتوانه صنعت و اقتصاد وارد شود خوب است که مدیریت شده باشد نه هیجانی.   اکبری تصریح کرد: در اردیبهشت ماه سودهای بانکی برای یکسال 15 درصد تعیین شد و بانک ها استقبال کردند، موج دوم ورود نقدینگی به بورس شکل گرفت و هجوم افسار گسیخته نقدینگی به سمت بازار بورس بیشتر شد، دولت هم اقدام به فروش سهام ها و تصدی گری های خودش نسبت به شرکت های دولتی، نیمه دولتی و نیمه خصوصی کرد و با توجه به سود اولی که برای اشخاص داشت استقبال بسیار چشمگیری توسط مردم از این موضوع شد.   وی با تاکید بر اینکه هر روز شاهدیم بورس قله های جدیدی را فتح می کند اما باید توجه داشت که چند درصد افراد بورس به دور از هیجان و تحلیل های تکنیکال علمی به خرید و فروش سهام می پردازند، گفت:  تعداد اشخاصی که فروردین امسال کد بورس گرفته اند نسبت به سال قبل چند برابر شده است لذا افراد وارد شده در بورس باید آموزش ببینند زیرا اگر چه بورس ممکن است به شاخص یک میلیون برسد و تا شهریور 99 رونق داشته باشد  اما خطر جدی برای تازه کارهایی که علمی برای خرید و فروش ندارند وجود دارد.    کارشناس ارشد مسائل اقتصادی در خاتمه با اشاره به اینکه آگاهی و آموزش افراد تازه وارد درباره بورس باعث می شود ان بازار به یکباره فرو نریزد، خاطر نشان داشت: در بازارهای بورسی 10 درصد خرید، 10 درصد فروش خوب و 80 درصد صبر کردن اهمیت دارد لذا اگر با بورس علمی تر برخورد شود، در رونق صنایع هم تاثیر خواهد گذاشت و مردم با شریک شدن در بنگاه های اقتصادی به تولید کمک خواهند کرد.  

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۶۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ورزش: همه تیم‌ها در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا حضور پیدا می‌کنند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ کیومرث هاشمی، وزیر وررزش و جوانان امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره واگذاری سهام باشگاه استقلال و پرسپولیس به خبرنگاران گفت: هیچ سهامی از استقلال و پرسپولیس برای دولت باقی نخواهد ماند و  انشاالله همه تیم‌های ما از جمله دو تیم پرطرفدار استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا بدون هیچ مشکلی حضور پیدا می‌کنند.

به گزارش آنا، سوم اردیبهشت ماه، پس از تأیید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس از سوی سازمان خصوصی‌سازی، مزایده رسمی برای واگذاری ۸۵ درصد از سهام این دو باشگاه در فرابورس آغاز شد و در نهایت سهام سرخابی‌ها به فروش رفت.

قرار بود در این مزایده ۸۵ درصد از سهام پرسپولیس به ۶ بانک شهر، ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین و ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال به شرکت پتروشیمی خلیج‌فارس و چهار شرکت زیر مجموعه آن واگذار شود.

کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس، پتروشیمی پارس، پتروشیمی بوعلی، پتروشیمی شهید تندگویان و پتروشیمی بندر امام درخواست خود را برای خرید ۸۵ سهام شرکت استقلال ارائه کردند و این معامله انجام شد.

برای خرید ۸۵ درصد سهام باشگاه پرسپولیس نیز۶ بانک از طرف کارگزار خریدارشان قیمت هر سهم معادل را ۳۵۸۰ ریال در سامانه معاملات درج کردند که کارگزار فروشنده سهام به نمایندگی از طرف دولت، کارگزاری بانک ملی ایران بود و این هم معامله مطابق رویه قطعی شد.

کل ارزش معامله ۸۵ درصد سهام باشگاه پرسپولیس را حدود ۳۲۰۰ میلیارد تومان  اعلام شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی
  • برای دومین بار؛ تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • افزایش ۱۱.۷ درصد فروش پاکشوما در فروردین ۱۴۰۳
  • وزیر ورزش: همه تیم‌ها در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا حضور پیدا می‌کنند
  • ۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل